StoryEditor

Kongres Retail Trends 2023 już 25 maja. Szefowie największych firm handlowych wśród uczestników i prelegentów!

Debata otwierająca ubiegłoroczną edycję kongresu Retail Trends / fot. Shootit
Chcesz poznać najnowsze trendy, które będą kształtowały rynek FMCG w bliższej i dalszej przyszłości? Szukasz pomysłów na poprawę rentowności biznesu oraz odpowiedzi na pytania: jak zbudować odporny biznes i wykorzystać do tego zielone rozwiązania? Jak poradzić sobie z kryzysem kosztowym i konsumentem nastawionym tylko na cenę? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań dostaniesz już niebawem, podczas kongresu Retail Trends 2023. 

Dowiedz się co myślą szefowie największych firm handlowych

Zarządzający największymi firmami z branży FMCG podzielą się podczas debat kongresowych swoim spojrzeniem na rynek, wyrażą swoje wątpliwości, wskażą wyzwania i szanse, jakie daje trudny dla wielu przedsiębiorców kryzys kosztowo-cenowy. Powiedzą, jak sobie radzą i jak chcą się rozwijać i budować biznes w nadchodzących miesiącach i latach.

Poznaj nowych ludzi z biznesu FMCG

Podczas kongresu w jednym miejscu spotkasz menedżerów, dyrektorów zarządzających, prezesów i właścicieli firm z szeroko rozumianej branży FMCG. Będziesz miał więc okazję nawiązać z nimi bezpośrednie kontakty i powiększyć bazę dotychczasowych klientów, a także wymienić się z nimi własnymi doświadczeniami.

Spotkaj się ze znajomymi przy kawie

Choć pandemia pokazała, że spotkania i rozmowy biznesowe online są możliwe, to nic nie zastąpi kontaktu oraz wymiany poglądów twarzą w twarz. Na kongresie Retail Trends będziesz miał do nich mnóstwo okazji. Może wreszcie spotkasz klienta, z którym nie widziałeś się od lat i usiądziesz z nim na chwilę, żeby wypić kawę...

Zaprezentuj siebie, swoje produkty i usługi

Kongres Retail Trends 2023 to nie tylko debaty, prezentacje i prelekcje. Wydarzeniu towarzyszą targi top-produktów, nowości rynkowych i innowacyjnych rozwiązań handlowych, podczas których Ty także możesz zaprezentować innym portfolio swoich wyrobów i uslug, a także zainspirować się tym, co na rynek wprowadzają inni.

Udział w Retail Trends 2023 potwierdzili m.in.:

• Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu, Lidl Polska

• Adam Manikowski, CEO, Żabka Polska

• Paweł Surówka, Prezes Zarządu, Grupa Eurocash  

• Przemysław Ciaś, Członek Zarządu, Grupa Eurocash

• Pedro Martinho, Członek Zarządu, Grupa Eurocash

• Tareck Ouaibi, Prezes Zarządu, Carrefour Polska

• Krzysztof Andrzejewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej, sieć Studenac z Chorwacji

• Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał 

• Wojciech Czernek, Prezes Zarządu, PHZ Baltona

• Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji, Lagardère Travel Retail Polska

• Tomasz Waligórski, Dyrektor Generalny, Intermarché 

• Mirosław Huczek CEO, TEDi Polska

• Monika Kolaszyńska, CEO, Super-Pharm Polska

• Michał Iwanciw, Retail Director, Allegro

• Milos Ryba, Head of Retail Solution, IGD

• Marek Sypek, Prezes Zarządu, Stock Polska 

• Maciej Herman, CEO, Lotte Wedel

• Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska

• Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska 

• Jakub Gierszyński, CEO, Melissa (Apteka Melissa, Drogeria Melissa)

• Jakub Grzelak, Dyrektor Zarządzający ds. Retail, CCC

• Paweł Głogowski, Współzałożyciel, Fyrtel Market 

• Grzegorz Bielecki, Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny Frisco SA

• Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki/Klienta/Data/ Digital/IT, Auchan Retail Polska

• Michał Krowiński, Współzałożyciel, Lisek.App

• Marian Zych, Prezes Zarządu, Livio, GK Specjał

• Piotr Dopierała, Dyrektor Logistyki i Supply Chain, Auchan Retail Polska

• Remigiusz Czernecki, Wiceprezes Zarządu, Grupa Kapitałowa Specjał

• Michał Sacha, Dyrektor Marketingu, Leroy Merlin Polska

• Ryszard Wysokiński, Head of Department Strategic Expansion, Kaufland Polska Markety

• Krzysztof Łagowski, Dyrektor Sklepów Convenience, Carrefour Polska

• Krzysztof Trojanowski, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny, Stokrotka

• Jarosław Brudnicki, Dyrektor Zakupów, Polomarket

• Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży, Carrefour Polska

• Witold Ferenc, Założyciel, CEO, OpenApp 

• Paweł Wierzbicki, Dyrektor Zarządzający, Toyota Matrial Handling Polska

• Anna Kurnatowska, Country Manager, Too Good To Go

• Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu, Polomarket 

• Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Formatów i Konceptów, Carrefour Polska

• Malgorzata Bochenek, Country Business Development and Transformation Manager, Ikea Retail Polska

• Andrzej Ruszkowski, Deputy Operational Director for Non-Fuel Offer, Anwim, stacje Moya

• Jarosław Kociszewski, Director of Automation Business Development - Products & Solutions, Toyota Material Handling

• Marcin Popławski, E-Business Manager, Nestlé Polska

• Arkadiusz Kawa, Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny

• Michał Gójski, Partner, PwC Polska

• Maciej Kroenke, Partner, Strategy&

• Marek Kempka, Head of Customer Experience and Innovation, IQS 

• Paweł Grabowski, Dyrektor rozwiązań Bezobsługowych w Żabka Future

• Joanna Tomczyk, Central Europe BID Manager, GXO

• Honorata Jarocka, Principal Analyst, Mintel

• Jacek Ledwoń, Dyrektor Operacyjny GXO

• Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Grupa Eurocash

• Sebastian Starzyński, Prezes, Take Task, futurolog

• Michał Połetek, Business Development Managera, GFT Polska

• Kiril Marinov, General Manager, Henkel Polska

• Łukasz Matyjaszczyk, Head of Data Analytics, GFT Polska

• Mikołaj Pawlak, Head of Foodservice & Coffee Shell Polska

Retail Trends łączy prelekcje, dyskusje panelowe, przestrzeń wystawienniczą, na której prezentowane są nowości – produkty i usługi, oraz networking. To wydarzenie o charakterze B2B, dające szerokie możliwości nawiązania biznesowych kontaktów.

Podczas konferencji wręczane są także nagrody dla najlepszych spożywczych sieci handlowych Market Roku - przyznawane przez profesjonalne jury menadżerów z najważniejszych firm spożywczych, przedstawicieli instytutów badawczych oraz organizacji branżowych; oraz statuetki Retail Business Awards, przyznawane wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze – prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dla przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce

Kongres Retail Trends 2023 odbędzie się już 25 maja 2023 r. w hotelu MCC Mazurkas Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.

Organizatorem wydarzenia jest redakcja wiadomoscihandlowe.pl wchodząca w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy Wiadomości Handlowych oraz Wiadomości Kosmetycznych. 

Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o Retail Trends 2023

Zobacz galerię zdjęć z poprzedniej edycji i poznaj biznesową atmosferę kongresu

Zarejestruj się: TUTAJ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Cosmetics & Toiletries: W kwestii ewaluacji sensorycznej ekspertom wierzymy jako branża bardziej niż metodom instrumentalnym
CDC

Serwis Cosmetics & Toiletries przeprowadził badania ankietowe dotyczące metod oceny sensorycznej kosmetyków stosowanych przez producentów. Wyniki badań ukazują preferencje branży w zakresie testowania produktów pod kątem odczuć użytkowników, a także narzędzi wykorzystywanych do analizy tekstury kosmetyków.

W kontekście testowania produktów kosmetycznych pod względem doznań sensorycznych najczęściej wybieraną metodą jest testowanie na ślepo z udziałem grup fokusowych, na które wskazało 46 proc. respondentów. Nieco mniej popularnym podejściem jest analiza ekspercka – tę metodę preferuje 29 proc. ankietowanych. Z kolei analiza ilościowa z wykorzystaniem opisowych metod statystycznych została wybrana przez 25 proc. respondentów.

Jeśli chodzi o narzędzia służące do oceny tekstury kosmetyków, największą popularnością cieszy się analiza sensoryczna prowadzona przez panel ekspertów, którą wskazało 45 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się metody instrumentalne, takie jak reometria i mikroskopia, wybierane przez 34 proc. respondentów. Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w reometrii jest reometr, czyli urządzenie mierzące, jak substancja reaguje na siły ścinające lub naprężenia. Dzięki temu można określić, czy dany produkt jest bardziej płynny, czy gęsty, jak łatwo rozprowadza się po skórze oraz jak zmienia swoją konsystencję pod wpływem temperatury lub nacisku.

W przemyśle kosmetycznym stosuje się różne techniki mikroskopowe, w tym mikroskopię optyczną (używaną do badania struktury emulsji, rozkładu cząstek i ich interakcji w produktach takich jak kremy czy mleczka) elektronową (SEM, TEM - pozwalającą na bardzo dokładne badanie powierzchni kosmetyków i cząsteczek aktywnych, np. pigmentów w kosmetykach kolorowych), oraz konfokalną (stosowaną m.in. do analizy penetracji składników kosmetycznych w głąb skóry).

Opinie konsumentów jako narzędzie do oceny tekstury uznało za istotne jedynie 21 proc. uczestników badania. Wyniki ankiety wskazują na silne zaufanie producentów kosmetyków do metod eksperckich i testów grupowych. Chociaż analizy ilościowe i opinie konsumentów również odgrywają rolę w procesie oceny sensorycznej, to jednak wciąż ustępują bardziej specjalistycznym metodom pomiarowym i testom panelowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
13.02.2025 14:33
AI w logistyce: pracownicy GXO zaczynają studia z inżynierii robotyki
Studia z inżynierii robotyki zapewnia uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w erze automatyzacji i sztucznej inteligencjiGXO Logistics

Dwóch pracowników GXO będzie zdobywać cenne umiejętności w zakresie robotyki, sztucznej inteligencji i programowania podczas trzyipółletnich studiów na Uniwersytecie Cranfield.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, uczestniczy w pierwszych w Wielkiej Brytanii studiach z inżynierii robotyki, które rozpoczynają się na Uniwersytecie Cranfield, gdzie dwóch pracowników GXO dołącza do grupy studentów tego krytycznego dla branży obszaru. 

GXO jest jednym ze 100 największych pracodawców w Wielkiej Brytanii, zatrudniającym ponad 1,5 tys. studiujących pracowników, którzy uzupełniają wiedzę akademicką praktycznym doświadczeniem zdobywanym w pracy magazynowej, transportowej i biurowej.

Udział w studiach ma kluczowe znaczenie ze względu na znaczący rozwój robotyki na rynku brytyjskim. Eksperci prognozują, że przychody z robotyki osiągną 2,15 mld dolarów w 2025 roku, z czego 1,9 mld dolarów przypadnie na rynek robotyki usługowej w Wielkiej Brytanii, obejmujący sektor logistyczny, wnosząc do brytyjskiej gospodarki nawet 180 mld funtów w ciągu następnej dekady.

GXO znajduje się w czołówce firm wykorzystujących robotykę i automatyzację do napędzania innowacji i przekształcania logistyki i łańcuchów dostaw na całym świecie. 

Połączenie robotyki, automatyzacji i sztucznej inteligencji już teraz zwiększa produktywność, odpowiada na wyzwania związane z pracowników i tworzy bardziej atrakcyjne, bezpieczne miejsca pracy w sektorze logistycznym. Z obserwacji GXO wynika, że pracownicy wspierani przez roboty osiągają już nawet 6-krotną poprawę produktywności. Jednak wdrażanie takich technologii i wykorzystanie ich pełnego potencjału wymaga zespołów wykwalifikowanych i przeszkolonych w zakresie robotyki i automatyzacji.

Robotyka, automatyzacja i sztuczna inteligencja odegrają kluczową rolę w zwiększaniu produktywności i globalnej konkurencyjności Wielkiej Brytanii, dlatego z dumą wspieramy pierwszy kierunek studiów w dziedzinie robotyki na Uniwersytecie Cranfield – skomentował Gavin Williams, dyrektor zarządzający GXO na Wielką Brytanię i Irlandię. – Sektor logistyczny na całym świecie przechodzi transformację technologiczną. Naszą ambicją jest wykorzystanie tego, co najlepsze w automatyce, robotyce i sztucznej inteligencji, aby zapewnić większą produktywność naszym klientom w Wielkiej Brytanii, a do tego potrzebujemy wykwalifikowanych pracowników, którzy będą potrafili wykorzystać tę technologię.

Studia z inżynierii robotyki zapewnia uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w erze automatyzacji i sztucznej inteligencji. Program studiów został opracowany we współpracy z wiodącymi firmami zajmującymi się robotyką – trzyipółletnie studia łączą wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem, wyposażając praktykantów w wiedzę specjalistyczną w zakresie projektowania, rozwoju i konserwacji systemów zrobotyzowanych niezbędnych dla szybko rozwijającego się, napędzanego technologią sektora logistycznego.

Robotyka i sztuczna inteligencja stają się integralną częścią naszego codziennego życia, zwiększając zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą kształtować przyszłość tej szybko rozwijającej się branży – powiedziała dr Rebecca Raper, wykładowca robotyki na Uniwersytecie Cranfield i kierownik studiów. – Pracodawcy potrzebują osób posiadających nie tylko silną wiedzę inżynieryjną i techniczną, ale także dogłębne zrozumienie interakcji robotów z szerszymi systemami i ludźmi. Ta nowa praktyka zawodowa ma na celu wyposażenie studentów w dokładnie te umiejętności, co czyni ją ekscytującą i cenną okazją zarówno dla praktykantów, jak i przemysłu.

Zaangażowanie GXO we wspieranie kariery pracowników wykracza poza studia i praktyki zawodowe. 1,5 tys. pracowników GXO w Wielkiej Brytanii i Irlandii, czyli 3,4 proc. całego zespołu, bierze udział w różnych formach „nauki i zarabiania” w różnych formach rozwoju obejmujących logistykę, inżynierię, analizę danych i zarządzanie. W ciągu najbliższych kilku lat GXO zobowiązuje się do zapewnienia, że liczba ta osiągnie 5 proc.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. luty 2025 22:03