StoryEditor

Kongres Retail Trends 2023 już 25 maja. Szefowie największych firm handlowych wśród uczestników i prelegentów!

Debata otwierająca ubiegłoroczną edycję kongresu Retail Trends / fot. Shootit
Chcesz poznać najnowsze trendy, które będą kształtowały rynek FMCG w bliższej i dalszej przyszłości? Szukasz pomysłów na poprawę rentowności biznesu oraz odpowiedzi na pytania: jak zbudować odporny biznes i wykorzystać do tego zielone rozwiązania? Jak poradzić sobie z kryzysem kosztowym i konsumentem nastawionym tylko na cenę? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań dostaniesz już niebawem, podczas kongresu Retail Trends 2023. 

Dowiedz się co myślą szefowie największych firm handlowych

Zarządzający największymi firmami z branży FMCG podzielą się podczas debat kongresowych swoim spojrzeniem na rynek, wyrażą swoje wątpliwości, wskażą wyzwania i szanse, jakie daje trudny dla wielu przedsiębiorców kryzys kosztowo-cenowy. Powiedzą, jak sobie radzą i jak chcą się rozwijać i budować biznes w nadchodzących miesiącach i latach.

Poznaj nowych ludzi z biznesu FMCG

Podczas kongresu w jednym miejscu spotkasz menedżerów, dyrektorów zarządzających, prezesów i właścicieli firm z szeroko rozumianej branży FMCG. Będziesz miał więc okazję nawiązać z nimi bezpośrednie kontakty i powiększyć bazę dotychczasowych klientów, a także wymienić się z nimi własnymi doświadczeniami.

Spotkaj się ze znajomymi przy kawie

Choć pandemia pokazała, że spotkania i rozmowy biznesowe online są możliwe, to nic nie zastąpi kontaktu oraz wymiany poglądów twarzą w twarz. Na kongresie Retail Trends będziesz miał do nich mnóstwo okazji. Może wreszcie spotkasz klienta, z którym nie widziałeś się od lat i usiądziesz z nim na chwilę, żeby wypić kawę...

Zaprezentuj siebie, swoje produkty i usługi

Kongres Retail Trends 2023 to nie tylko debaty, prezentacje i prelekcje. Wydarzeniu towarzyszą targi top-produktów, nowości rynkowych i innowacyjnych rozwiązań handlowych, podczas których Ty także możesz zaprezentować innym portfolio swoich wyrobów i uslug, a także zainspirować się tym, co na rynek wprowadzają inni.

Udział w Retail Trends 2023 potwierdzili m.in.:

• Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Zarządu, Lidl Polska

• Adam Manikowski, CEO, Żabka Polska

• Paweł Surówka, Prezes Zarządu, Grupa Eurocash  

• Przemysław Ciaś, Członek Zarządu, Grupa Eurocash

• Pedro Martinho, Członek Zarządu, Grupa Eurocash

• Tareck Ouaibi, Prezes Zarządu, Carrefour Polska

• Krzysztof Andrzejewski, Przewodniczący Rady Nadzorczej, sieć Studenac z Chorwacji

• Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu, GK Specjał 

• Wojciech Czernek, Prezes Zarządu, PHZ Baltona

• Dariusz Sinkiewicz, Dyrektor Zarządzający ds. Handlowych i Innowacji, Lagardère Travel Retail Polska

• Tomasz Waligórski, Dyrektor Generalny, Intermarché 

• Mirosław Huczek CEO, TEDi Polska

• Monika Kolaszyńska, CEO, Super-Pharm Polska

• Michał Iwanciw, Retail Director, Allegro

• Milos Ryba, Head of Retail Solution, IGD

• Marek Sypek, Prezes Zarządu, Stock Polska 

• Maciej Herman, CEO, Lotte Wedel

• Marek Lipka, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy i Supply Chain, Carrefour Polska

• Wojciech Kamiński, Dyrektor Zarządzający Maxi Zoo Polska 

• Jakub Gierszyński, CEO, Melissa (Apteka Melissa, Drogeria Melissa)

• Jakub Grzelak, Dyrektor Zarządzający ds. Retail, CCC

• Paweł Głogowski, Współzałożyciel, Fyrtel Market 

• Grzegorz Bielecki, Członek Zarządu, Dyrektor Operacyjny Frisco SA

• Małgorzata Piekarska, Dyrektor Marki/Klienta/Data/ Digital/IT, Auchan Retail Polska

• Michał Krowiński, Współzałożyciel, Lisek.App

• Marian Zych, Prezes Zarządu, Livio, GK Specjał

• Piotr Dopierała, Dyrektor Logistyki i Supply Chain, Auchan Retail Polska

• Remigiusz Czernecki, Wiceprezes Zarządu, Grupa Kapitałowa Specjał

• Michał Sacha, Dyrektor Marketingu, Leroy Merlin Polska

• Ryszard Wysokiński, Head of Department Strategic Expansion, Kaufland Polska Markety

• Krzysztof Łagowski, Dyrektor Sklepów Convenience, Carrefour Polska

• Krzysztof Trojanowski, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny, Stokrotka

• Jarosław Brudnicki, Dyrektor Zakupów, Polomarket

• Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży, Carrefour Polska

• Witold Ferenc, Założyciel, CEO, OpenApp 

• Paweł Wierzbicki, Dyrektor Zarządzający, Toyota Matrial Handling Polska

• Anna Kurnatowska, Country Manager, Too Good To Go

• Krzysztof Szultka, Dyrektor Marketingu, Polomarket 

• Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Formatów i Konceptów, Carrefour Polska

• Malgorzata Bochenek, Country Business Development and Transformation Manager, Ikea Retail Polska

• Andrzej Ruszkowski, Deputy Operational Director for Non-Fuel Offer, Anwim, stacje Moya

• Jarosław Kociszewski, Director of Automation Business Development - Products & Solutions, Toyota Material Handling

• Marcin Popławski, E-Business Manager, Nestlé Polska

• Arkadiusz Kawa, Dyrektor, Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny

• Michał Gójski, Partner, PwC Polska

• Maciej Kroenke, Partner, Strategy&

• Marek Kempka, Head of Customer Experience and Innovation, IQS 

• Paweł Grabowski, Dyrektor rozwiązań Bezobsługowych w Żabka Future

• Joanna Tomczyk, Central Europe BID Manager, GXO

• Honorata Jarocka, Principal Analyst, Mintel

• Jacek Ledwoń, Dyrektor Operacyjny GXO

• Andrzej Szałowski, Dyrektor Marketingu i e-Commerce, Grupa Eurocash

• Sebastian Starzyński, Prezes, Take Task, futurolog

• Michał Połetek, Business Development Managera, GFT Polska

• Kiril Marinov, General Manager, Henkel Polska

• Łukasz Matyjaszczyk, Head of Data Analytics, GFT Polska

• Mikołaj Pawlak, Head of Foodservice & Coffee Shell Polska

Retail Trends łączy prelekcje, dyskusje panelowe, przestrzeń wystawienniczą, na której prezentowane są nowości – produkty i usługi, oraz networking. To wydarzenie o charakterze B2B, dające szerokie możliwości nawiązania biznesowych kontaktów.

Podczas konferencji wręczane są także nagrody dla najlepszych spożywczych sieci handlowych Market Roku - przyznawane przez profesjonalne jury menadżerów z najważniejszych firm spożywczych, przedstawicieli instytutów badawczych oraz organizacji branżowych; oraz statuetki Retail Business Awards, przyznawane wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze – prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dla przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce

Kongres Retail Trends 2023 odbędzie się już 25 maja 2023 r. w hotelu MCC Mazurkas Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.

Organizatorem wydarzenia jest redakcja wiadomoscihandlowe.pl wchodząca w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy Wiadomości Handlowych oraz Wiadomości Kosmetycznych. 

Kliknij tutaj i dowiedz się więcej o Retail Trends 2023

Zobacz galerię zdjęć z poprzedniej edycji i poznaj biznesową atmosferę kongresu

Zarejestruj się: TUTAJ

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.12.2024 14:47
ID Logistic: Wysokie koszty barierą we wdrażaniu AI w logistyce kontraktowej
fot. Shutterstock

Ponad połowa firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion & beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej, dostrzega w AI narzędzie do usprawnienia operacji, a 40 proc. zwraca uwagę na możliwość obniżenia wydatków – wynika z najnowszego raportu ID Logistics „Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?”. Mimo to, jedynie co piąta firma aktywnie korzysta z rozwiązań opartych na AI, głównie ze względu na wysokie koszty wdrożeń, które dla 55 proc. respondentów stanowią główną barierę.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji wykorzystuje tylko 21 proc. badanych firm. Wśród aktywnie wykorzystujących tę technologię dominują przedstawiciele sektora e-commerce (28 proc. firm z tej branży). Do wdrażania tej technologii bardziej skłonne są też przedsiębiorstwa, które osiągnęły w 2023 roku przychody powyżej 20 mln zł, a swoją działalność prowadzą w Polsce i Unii Europejskiej (33 proc.).

Korzyści z wdrażania AI

Zdaniem większości ankietowanych przedstawicieli firm, wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest warunkiem decydującym o ich przetrwaniu na rynku. Co trzeci pytany uważa jednak, że firma, w której pracuje powinna stale inwestować w oparte o tę technologię rozwiązania, ponieważ redukują one koszty operacyjne firmy.

– Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, wywierając znaczący wpływ na wszystkie sektory gospodarki, w tym także logistykę. Dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań, firmy mogą uzyskać wyraźny wzrost efektywności operacyjnej. Takie oczekiwania widzimy także w odpowiedziach respondentów biorących udział w badaniu na potrzeby naszego raportu. Jednocześnie, kluczowe dla logistyki jest wprowadzanie niezawodnych rozwiązań, które gwarantują stabilność i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw – komentuje Marcin Smoła, dyrektor operacyjny ID Logistics Polska.

Jak wynika z odpowiedzi przedstawicieli branż badanych na potrzeby raportu, najważniejszą korzyścią płynącą z wdrażania sztucznej inteligencji jest przyspieszenie procesów (57 proc.) oraz redukcja kosztów (40 proc.). Taka automatyzacja powtarzalnych zadań pozwala firmom na efektywniejsze zarządzanie zasobami, wpływając na poprawę wydajności operacyjnej. Dodatkowo, 37 proc. przedsiębiorstw widzi duży potencjał AI w optymalizacji ich logistyki. Do innych zalet wdrożeń AI zaliczają się dokładniejsze statystyki i raportowanie (32 proc.), zmniejszenie liczby błędów (31proc.), zwiększenie bezpieczeństwa (22 proc.) oraz lepsze pozyskiwanie danych (22 proc.).

Co hamuje wdrażanie AI?

Wysokie koszty są największą barierą we wdrażaniu AI dla 55 proc. przedsiębiorstw biorących udział w badaniu. Wydatki często wiążą się z koniecznością modernizacji istniejącej infrastruktury oraz integracji nowych rozwiązań z aktualnymi procesami.

39 proc. firm ma problem z implementacją AI w dotychczasowych strukturach operacyjnych.

44 proc. respondentów wyraża obawy związane ze zbyt szybkim rozwojem sztucznej inteligencji. Taki pogląd podzielają badani, z wszystkich branż, niezależnie od wielkości firmy czy rynku, w którym działają. Niepewność rodzi w nich wpływ AI zarówno na przyszłość zatrudnienia, jak i w kontekście długofalowych konsekwencji wdrożeń.

Raport "Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?" został zrealizowany na zlecenie ID Logistics, w trzecim kwartale 2024 roku, przez agencję badawczą K+ Research by Insight Lab. Projekt został przeprowadzony z wykorzystaniem triangulacji metod badawczych. W jego ramach zrealizowano badania ilościowe oraz jakościowe klientów B2B metodą ankiety telefonicznej wspomaganej komputerowo (CATI). W badaniu ilościowym wzięło udział 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej. Dobór próby badawczej miał charakter losowo-kwotowy. Założenie kwot dotyczyło branży oraz zakresu obowiązków respondentów w ramach firmy, w której pracują.

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,75 mld EUR w 2023 r. ID Logistics zarządza 400 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce. Zespół ID Logistics tworzy 38 000 pracowników.  

ID Logistics Polska S.A. specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla branży retail, FMCG, e-commerce, beauty, fashion i dóbr luksusowych. Zarządza obecnie 29 centrami logistycznymi i 14 centrami przeładunkowymi, o powierzchni magazynowej ponad 1,2 mln mkw., przeznaczonej dla realizacji projektów: B2B, e-commerce oraz multichannel.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Osmo wprowadza rewolucję w walce z podróbkami dzięki sztucznej inteligencji — robotycznemu "nosowi"
Dzięki precyzyjnej technologii opartej na analizie chemicznej i ogromnych zbiorach danych, nowatorskie urządzenia mogą zrewolucjonizować proces weryfikacji autentyczności produktów.DALL-E

Firma Osmo, specjalizująca się w cyfrowej olfaktometrii, zaprezentowała innowacyjne sensory zapachowe oparte na sztucznej inteligencji. Nowa technologia pozwala z niespotykaną precyzją wykrywać autentyczność produktów, co może zrewolucjonizować globalne łańcuchy dostaw.

Osmo połączyło zaawansowane chemiczne sensory z algorytmami sztucznej inteligencji, które zostały przeszkolone na ogromnych zestawach danych. Dzięki temu sensory potrafią rozpoznać subtelne wzorce zapachowe, ignorując jednocześnie zapachy tła. W praktyce oznacza to możliwość udzielania jednoznacznych odpowiedzi na pytania o autentyczność produktu. Technologia ta jest szczególnie przydatna w czasach, gdy rynek boryka się z ogromną skalą podróbek – według danych OECD, podróbki stanowią nawet 3,3 proc. globalnego handlu.

Zastosowanie sensorów Osmo w łańcuchach dostaw detalistów może znacząco usprawnić procesy autentykacji. Urządzenia te pozwalają na szybkie i niezawodne potwierdzenie oryginalności produktów, co minimalizuje ryzyko pomyłek i strat finansowych. “Nasze sensory AI działają tam, gdzie tradycyjne metody zawodziły. Pomagają zarówno firmom, jak i klientom upewnić się, że otrzymują to, za co płacą i na co zasługują” – podkreśla Alex Wiltschko, CEO i założyciel Osmo.

Technologia Osmo wyróżnia się możliwością identyfikacji unikalnych „chemicznych odcisków palców” produktów, co pozwala wykrywać odchylenia od oczekiwanych składów chemicznych. Sensory są zaprojektowane tak, aby dostosowywać się do różnych środowisk i spełniać specyficzne standardy bezpieczeństwa. Dzięki temu mogą być wykorzystywane nie tylko do walki z podróbkami, ale również do identyfikacji zanieczyszczonych lub niebezpiecznych materiałów. Rozwiązania takie mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki chronione są zarówno marki, jak i konsumenci.

Czytaj także: EUIPO: połowa Polaków i Polek ma problem z odróżnieniem podrobionego produktu od oryginału

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 13:02