W trakcie debaty „Big data, e-commerce, nowe technologie – fundamentalne wyzwania dla handlu i przemysłu w dobie rewolucji cyfrowej” Katarzyna Wyszyńska wyjaśniała, że detaliści muszą stawiać na sprzedaż internetową, bo tego oczekują klienci. – W firmach, w których pojawia się e-commerce, część offline’owa traktuje go jak konkurencję, a to nieprawda, bo uzupełnia on biznes, dając oczekiwaną perspektywę 360 stopni widoku na klienta – mówiła ekspertka z Super-Pharm Poland.
Pytana, jak firma wykorzystuje nowe technologie w zarządzaniu asortymentem i promocjami, wskazywała m.in. na social media jako sposób komunikacji z konsumentami. – Nie ma możliwości, aby w sprzedaży offline nie wykorzystywać nowoczesnych technologii, chociażby w ramach optymalizacji, której wymaga każdy biznes. Liczba danych, z którymi mamy do czynienia w retailu zmusza to stosowania data miningu [z ang. eksploracja danych – jeden z etapów procesu odkrywania wiedzy z baz danych, polegający na wykorzystaniu szybkości komputera do znajdowania ukrytych dla człowieka, z uwagi na ograniczone możliwości czasowe, prawidłowości w zgromadzonych informacjach] – podkreślała Katarzyna Wyszyńska jako przykład podając szeroko zakrojony program lojalnościowy, dzięki któremu Super-Pharm Poland, posługując się odpowiednimi algorytmami, prowadzi działania spersonalizowane pod kątem klientów. – Być może niewielki sklep spożywczy jest w stanie funkcjonować bez nowych technologii, ale to nie nasza perspektywa – podsumowała ekspertka z sieci drogeryjno-aptecznej.