Stwórz odpowiedzialną strategię marketingu treści
Skoro mówimy o pozycjonowaniu, w pierwszej kolejności trzeba określić co jest sercem całego procesu sięgania po topowe wyniki w Google. Oczywiście wszystko opiera się na starannym i systematycznym marketingu treści, który w oryginalny sposób odpowiada na problemy i zainteresowania internauty. Dziś mówimy przede wszystkim o odgadywaniu oraz zrozumieniu intencji użytkownika i wychodzeniu im naprzeciw. W doświadczonych agencjach SEM takich jak AFTERWEB zajmują się tym fachowe zespoły copywriterów często specjalizujące się w danej branży i sektorze rynku. To właśnie do tych profesjonalistów należeć będzie początkowe ustalenie grupy docelowej oraz zebranie wszystkich istotnych tematów, głównie tych o których jeszcze nie mówią na swoim firmowym blogu nasi rywale.
Wartościowy content jest jeszcze ważniejszy w dobie wysokiej automatyzacji i używania sztucznej inteligencji do tworzenia zawartości w sieci. Coraz chętniej robi to wiele firm, jednak w obliczu rozwoju takich algorytmów jak BERT oraz SMITH, które bez problemów rozróżniają naturalną mowę od tej właściwej maszynom, wciąż najbardziej liczy się autor z krwi i kości. To często na jego sylwetce opierają się ekspertyza, autorytet i wiarygodność marki, czyli czynniki premiowane przez algorytm EAT.
Przygotuj się na mobilne indeksowanie i Voice Search
Trendem, o którym nie sposób nie powiedzieć w kontekście pozycjonowania e-sklepu jest skłanianie się Google coraz bardziej w stronę urządzeń przenośnych. Nie ma w tym nic zadziwiającego, biorąc pod uwagę coraz większy udział smartfonów i tabletów w rynku. Jednocześnie trzeba jednak zauważyć, że desktopowe wersje stron często stają się w zasadzie niepotrzebnymi rozszerzeniami całości responsywnego projektu WWW.
Jeżeli jednak mówimy już o sposobach korzystania z sieci w erze mobile first, nie możemy ominąć fenomenu wyszukiwań głosowych. Każdy z nas choć raz w życiu spróbował porozumieć się z asystentem Google, Siri czy też Alexą za pomocą mowy. Tego rodzaju słowne zapytania rządzą się swoimi prawami, dlatego też inaczej wygląda dobór słów kluczowych w ich wypadku. Specjaliści jednak doskonale wiedzą jak skorzystać na użytkownikach tej z każdym dniem popularniejszej funkcjonalności.