StoryEditor

Jak łatwo zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów? Wypróbuj bezpłatnie terminal płatniczy lub terminal w telefonie!

Usługi kosmetyczne, wizyty w salonach spa czy w prywatnych gabinetach lekarskich stają się dla coraz większej grupy gospodarstw domowych stałym wydatkiem. Jest to efekt postępujących zmian kulturowych – dbałość o wygląd, dobre samopoczucie i zdrowie stają się priorytetem dla społeczeństwa. Dlatego też cała branża „beauty i zdrowotna” jest bardziej odporna na zmiany, a eksperci przewidują dla niej dalsze wzrosty. Skorzystają ci, którzy wiedzą jak odpowiedzieć na potrzeby klientów. Oferowanie wysokiej jakości usług to podstawowy, ale nie jedyny czynnik decydujący o przewadze konkurencyjnej – coraz bardziej liczą się również dodatkowe udogodnienia dla klientów: jak szybkość, wygoda, wybór – np. w zakresie metod płatności.

Z myślą o właścicielach małych firm powstał Program Fundacji Polska Bezgotówkowa, który oferuje przedsiębiorcom możliwość wypróbowania terminala płatniczego lub terminala w telefonie przez okres 12 miesięcy, bez dodatkowych opłat.

- Terminal płatniczy wprowadziłam do swojego salonu na początku 2022 r. Zdecydowałam się na tę zmianę, ponieważ zauważyłam, że klientki – zwłaszcza młodsze – praktycznie nie noszą ze sobą gotówki, a po wykonaniu usługi automatycznie wyjmowały z kieszeni karty płatnicze albo chciały płacić zegarkiem, czy telefonem. Odpowiedź „niestety nie mam terminala” sprawiała im lekki zawód. Skorzystałam z Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa i przez rok bezpłatnie testowałam urządzenie. Od tamtej pory więcej niż 80% wszystkich usług opłacanych jest bezgotówkowo, a klientki cieszą się, że nie muszą szukać bankomatu. Żałuję, że wcześniej nie zdecydowałam się na to rozwiązanie – tym bardziej, że można go wypróbować całkowicie bezpłatnie – komentuje Anna Jarosz, właścicielka salonu fryzjerskiego Efektownia Wola z Warszawy.

„Efekt szminki” czyli jak przyciągnąć nowych klientów

Podczas gdy polska gospodarka boryka się z widmem spowolnienia, branża usług kosmetycznych i zdrowotnych odnotowuje wzrosty. Dynamiczny Wskaźnik Konsumpcji w kategorii „zdrowie i uroda” za II kwartał 2023 r. wyniósł 53,9 pkt, czyli jeszcze więcej niż w I kw. (52,3 pkt.) i był to najwyższy poziom ze wszystkich kategorii zakupowych. Dla firm działających w branży to szansa na pozyskanie nowych klientów i rozwój biznesu. Dostrzegło to już wielu właścicieli i właścicielek salonów i gabinetów – do września 2023 r. blisko 80 tys. z nich skorzystało z programu Fundacji Polska Bezgotówkowa i zainstalowało w swoim punkcie terminal. To najwięcej spośród wszystkich branż.

- Małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa z branży kosmetyczno-medycznej przodują w wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań płatniczych. Przedsiębiorcy doceniają ich wygodę oraz łatwość obsługi płatności jaką oferują im te rozwiązania. Przykładowo terminal płatniczy w telefonie to aplikacja płatnicza, która umożliwia przyjmowanie płatności zbliżeniowych za pomocą smartfona lub tabletu, na którym zostanie zainstalowana – to oznacza, że właściciel firmy nie musi nawet posiadać dodatkowego urządzenia, a może przyjmować płatności bezgotówkowe. Korzystanie z aplikacji terminala w telefonie jest w pełni bezpieczne i nie wiąże się z żadnymi ograniczeniami dla klienta – może on zapłacić za usługi lub zakupy dowolnym instrumentem, np. kartą, zegarkiem czy telefonem – mówi Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Fundacja Polska Bezgotówkowa to Program, który ma na celu wesprzeć małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa w procesie rozwoju poprzez umożliwienie im dostępu do przyjmowania rozwiązań bezgotówkowych. W ramach Programu, przedsiębiorcy mogą bezpłatnie otrzymać terminal płatniczy lub skorzystać z mobilnego terminala w telefonie i przez okres 12 miesięcy będą zwolnieni z kosztów obsługi transakcji do kwoty 100 tys. zł obrotu na terminal.

Chcesz wziąć udział w Programie i otrzymać bezpłatny terminal lub skorzystać z terminala w telefonie? Zgłoś się: https://polskabezgotowkowa.pl/dla-firm/oferta/

***

Fundacja Polska Bezgotówkowa

Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.

***

Kontakt dla mediów

Fundacja Polska Bezgotówkowa

Edyta Piaszczyk

Manager

Obszar Komunikacji i PR

[email protected]l

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Cosmetics & Toiletries: W kwestii ewaluacji sensorycznej ekspertom wierzymy jako branża bardziej niż metodom instrumentalnym
CDC

Serwis Cosmetics & Toiletries przeprowadził badania ankietowe dotyczące metod oceny sensorycznej kosmetyków stosowanych przez producentów. Wyniki badań ukazują preferencje branży w zakresie testowania produktów pod kątem odczuć użytkowników, a także narzędzi wykorzystywanych do analizy tekstury kosmetyków.

W kontekście testowania produktów kosmetycznych pod względem doznań sensorycznych najczęściej wybieraną metodą jest testowanie na ślepo z udziałem grup fokusowych, na które wskazało 46 proc. respondentów. Nieco mniej popularnym podejściem jest analiza ekspercka – tę metodę preferuje 29 proc. ankietowanych. Z kolei analiza ilościowa z wykorzystaniem opisowych metod statystycznych została wybrana przez 25 proc. respondentów.

Jeśli chodzi o narzędzia służące do oceny tekstury kosmetyków, największą popularnością cieszy się analiza sensoryczna prowadzona przez panel ekspertów, którą wskazało 45 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się metody instrumentalne, takie jak reometria i mikroskopia, wybierane przez 34 proc. respondentów. Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w reometrii jest reometr, czyli urządzenie mierzące, jak substancja reaguje na siły ścinające lub naprężenia. Dzięki temu można określić, czy dany produkt jest bardziej płynny, czy gęsty, jak łatwo rozprowadza się po skórze oraz jak zmienia swoją konsystencję pod wpływem temperatury lub nacisku.

W przemyśle kosmetycznym stosuje się różne techniki mikroskopowe, w tym mikroskopię optyczną (używaną do badania struktury emulsji, rozkładu cząstek i ich interakcji w produktach takich jak kremy czy mleczka) elektronową (SEM, TEM - pozwalającą na bardzo dokładne badanie powierzchni kosmetyków i cząsteczek aktywnych, np. pigmentów w kosmetykach kolorowych), oraz konfokalną (stosowaną m.in. do analizy penetracji składników kosmetycznych w głąb skóry).

Opinie konsumentów jako narzędzie do oceny tekstury uznało za istotne jedynie 21 proc. uczestników badania. Wyniki ankiety wskazują na silne zaufanie producentów kosmetyków do metod eksperckich i testów grupowych. Chociaż analizy ilościowe i opinie konsumentów również odgrywają rolę w procesie oceny sensorycznej, to jednak wciąż ustępują bardziej specjalistycznym metodom pomiarowym i testom panelowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
13.02.2025 14:33
AI w logistyce: pracownicy GXO zaczynają studia z inżynierii robotyki
Studia z inżynierii robotyki zapewnia uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w erze automatyzacji i sztucznej inteligencjiGXO Logistics

Dwóch pracowników GXO będzie zdobywać cenne umiejętności w zakresie robotyki, sztucznej inteligencji i programowania podczas trzyipółletnich studiów na Uniwersytecie Cranfield.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, uczestniczy w pierwszych w Wielkiej Brytanii studiach z inżynierii robotyki, które rozpoczynają się na Uniwersytecie Cranfield, gdzie dwóch pracowników GXO dołącza do grupy studentów tego krytycznego dla branży obszaru. 

GXO jest jednym ze 100 największych pracodawców w Wielkiej Brytanii, zatrudniającym ponad 1,5 tys. studiujących pracowników, którzy uzupełniają wiedzę akademicką praktycznym doświadczeniem zdobywanym w pracy magazynowej, transportowej i biurowej.

Udział w studiach ma kluczowe znaczenie ze względu na znaczący rozwój robotyki na rynku brytyjskim. Eksperci prognozują, że przychody z robotyki osiągną 2,15 mld dolarów w 2025 roku, z czego 1,9 mld dolarów przypadnie na rynek robotyki usługowej w Wielkiej Brytanii, obejmujący sektor logistyczny, wnosząc do brytyjskiej gospodarki nawet 180 mld funtów w ciągu następnej dekady.

GXO znajduje się w czołówce firm wykorzystujących robotykę i automatyzację do napędzania innowacji i przekształcania logistyki i łańcuchów dostaw na całym świecie. 

Połączenie robotyki, automatyzacji i sztucznej inteligencji już teraz zwiększa produktywność, odpowiada na wyzwania związane z pracowników i tworzy bardziej atrakcyjne, bezpieczne miejsca pracy w sektorze logistycznym. Z obserwacji GXO wynika, że pracownicy wspierani przez roboty osiągają już nawet 6-krotną poprawę produktywności. Jednak wdrażanie takich technologii i wykorzystanie ich pełnego potencjału wymaga zespołów wykwalifikowanych i przeszkolonych w zakresie robotyki i automatyzacji.

Robotyka, automatyzacja i sztuczna inteligencja odegrają kluczową rolę w zwiększaniu produktywności i globalnej konkurencyjności Wielkiej Brytanii, dlatego z dumą wspieramy pierwszy kierunek studiów w dziedzinie robotyki na Uniwersytecie Cranfield – skomentował Gavin Williams, dyrektor zarządzający GXO na Wielką Brytanię i Irlandię. – Sektor logistyczny na całym świecie przechodzi transformację technologiczną. Naszą ambicją jest wykorzystanie tego, co najlepsze w automatyce, robotyce i sztucznej inteligencji, aby zapewnić większą produktywność naszym klientom w Wielkiej Brytanii, a do tego potrzebujemy wykwalifikowanych pracowników, którzy będą potrafili wykorzystać tę technologię.

Studia z inżynierii robotyki zapewnia uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w erze automatyzacji i sztucznej inteligencji. Program studiów został opracowany we współpracy z wiodącymi firmami zajmującymi się robotyką – trzyipółletnie studia łączą wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem, wyposażając praktykantów w wiedzę specjalistyczną w zakresie projektowania, rozwoju i konserwacji systemów zrobotyzowanych niezbędnych dla szybko rozwijającego się, napędzanego technologią sektora logistycznego.

Robotyka i sztuczna inteligencja stają się integralną częścią naszego codziennego życia, zwiększając zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą kształtować przyszłość tej szybko rozwijającej się branży – powiedziała dr Rebecca Raper, wykładowca robotyki na Uniwersytecie Cranfield i kierownik studiów. – Pracodawcy potrzebują osób posiadających nie tylko silną wiedzę inżynieryjną i techniczną, ale także dogłębne zrozumienie interakcji robotów z szerszymi systemami i ludźmi. Ta nowa praktyka zawodowa ma na celu wyposażenie studentów w dokładnie te umiejętności, co czyni ją ekscytującą i cenną okazją zarówno dla praktykantów, jak i przemysłu.

Zaangażowanie GXO we wspieranie kariery pracowników wykracza poza studia i praktyki zawodowe. 1,5 tys. pracowników GXO w Wielkiej Brytanii i Irlandii, czyli 3,4 proc. całego zespołu, bierze udział w różnych formach „nauki i zarabiania” w różnych formach rozwoju obejmujących logistykę, inżynierię, analizę danych i zarządzanie. W ciągu najbliższych kilku lat GXO zobowiązuje się do zapewnienia, że liczba ta osiągnie 5 proc.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 03:15