StoryEditor

InPost otwiera największy hub logistyczny w Polsce

InPost, lider w branży logistycznej dla e-commerce w Europie, uruchomił największe w Polsce centrum logistyczne w Woli Bykowskiej. Nowy hub pozwoli na obsługę nawet 85 tysięcy paczek na godzinę, co podkreśla dynamiczny rozwój firmy i jej rosnące znaczenie na europejskim rynku.

Nowo otwarty hub logistyczny InPost w Woli Bykowskiej zajmuje imponującą powierzchnię 36 tysięcy metrów kwadratowych, co czyni go największym tego typu obiektem w Polsce. Obiekt ten będzie w stanie obsłużyć do 85 tysięcy paczek na godzinę, co znacznie zwiększy możliwości operacyjne firmy. InPost, który jest drugim największym operatorem logistycznym w Polsce pod względem powierzchni magazynowej, kontynuuje dynamiczny rozwój, dostosowując swoją infrastrukturę do rosnących wymagań klientów.

W centrum znajduje się 120 stanowisk dla kurierów oraz zaawansowane technologicznie rozwiązania, takie jak instalacja fotowoltaiczna o mocy 200 kWh z możliwością rozbudowy do 1 MW oraz ładowarki dla samochodów elektrycznych. InPost, który dysponuje flotą około 1300 pojazdów elektrycznych, stawia na rozwój infrastruktury przyjaznej środowisku. Nowy obiekt jest certyfikowany zgodnie z wymaganiami BREEAM EXCELLENT, co potwierdza jego proekologiczny charakter.

Grupa InPost, działająca na dziewięciu rynkach europejskich, obsłużyła w 2023 roku 892 miliony przesyłek. Dzięki inwestycjom w rozwój logistyki firma umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce w Europie. Na koniec drugiego kwartału 2024 roku InPost miał w swojej ofercie ponad 73 tysiące punktów odbioru przesyłek, w tym ponad 40 tysięcy Paczkomatów w Polsce i Europie.

Czytaj także: InPost otworzył nowy oddział w Jeleniej Górze realizując swoje cele środowiskowe

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
ID Logistics z imponującymi wynikami w pierwszym półroczu 2024 roku
ID Logistics chwali się wynikami finansowymi za pierwsze 6 miesięcy 2024 r.ID Logistics

Grupa ID Logistics, lider logistyki kontraktowej, odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów oraz zysków operacyjnych w pierwszej połowie 2024 roku. Wyniki firmy wskazują na dalszy dynamiczny rozwój, szczególnie na rynkach międzynarodowych.

W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa ID Logistics odnotowała znaczący wzrost przychodów, które wyniosły 1,518,6 mln euro. Oznacza to wzrost o 18,7 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku poprzednim. W ujęciu porównywalnym (like-for-like) wzrost wyniósł 14,3 proc.. Sukces ten jest częściowo związany z konsolidacją wyników przejętej polskiej spółki Spedimex, co pozytywnie wpłynęło na ogólną dynamikę przychodów grupy.

ID Logistics odnotowało również wzrost bazowego wyniku EBITDA o 22,4 proc., który wyniósł 234,6 mln euro, co stanowiło 15,4 proc. przychodów. Zysk operacyjny wzrósł o 22,7 proc., osiągając poziom 58,3 mln euro. Grupa kontynuuje rozwój zarówno na rynkach europejskich, jak i amerykańskich, gdzie wzrost w Stanach Zjednoczonych osiągnął imponujące 34,8 proc.. Warto dodać, że dynamika wzrostu w Ameryce Łacińskiej i Azji wyniosła 20,8 proc., co potwierdza globalny zasięg działalności.

Pomimo wzmożonych inwestycji, Grupa ID Logistics utrzymała wskaźnik dźwigni zadłużenia na stabilnym poziomie 1,7x EBITDA, co świadczy o zdrowej strukturze finansowej. W pierwszym półroczu 2024 roku Grupa uruchomiła 14 nowych projektów, które będą kluczowe dla dalszego wzrostu. ID Logistics koncentruje się na strategicznych klientach po obu stronach Atlantyku, co gwarantuje dalszy rozwój firmy w nadchodzących latach.

Czytaj także: ID Logistics: Jedynie 19 proc. polskich firm uzależnia swoje przetrwanie od rozwoju sztucznej inteligencji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
ID Logistics: Jedynie 19 proc. polskich firm uzależnia swoje przetrwanie od rozwoju sztucznej inteligencji
Największy odsetek wdrożeń AI odnotowano w firmach z sektora e-commerce oraz wśród przedsiębiorstw osiągających przychody powyżej 20 mln złotych.Getty Images

Najnowszy raport ID Logistics wskazuje, że choć polskie firmy postrzegają siebie jako innowacyjne, jedynie niewielki procent z nich inwestuje w sztuczną inteligencję. Główną barierą są wysokie koszty wdrożeń, które ograniczają rozwój technologiczny przedsiębiorstw.

Jak wynika z raportu ID Logistics, opublikowanego we wrześniu 2024 roku, 47 proc. polskich firm postrzega swoje środowisko pracy jako innowacyjne. Jednak pomimo tego optymistycznego postrzegania, tylko 23 proc. przedsiębiorstw rzeczywiście wdraża innowacyjne rozwiązania we własnym zakresie. Branża e-commerce, z wynikiem 31 proc., przewodzi w tym zakresie, podczas gdy sektor FMCG pozostaje na końcu z wynikiem jedynie 16 proc.

Pomimo rosnącej roli automatyzacji, która jest wskazywana jako priorytetowy kierunek rozwoju przez 52 proc. firm, sztuczna inteligencja nie odgrywa kluczowej roli w strategiach większości polskich firm. Tylko 34 proc. respondentów uważa AI za istotny element rozwoju. Co więcej, zaledwie 21 proc. przedsiębiorstw faktycznie korzysta z rozwiązań opartych na AI, co świadczy o niskim poziomie implementacji tych technologii, zwłaszcza w porównaniu do innych innowacji.

Główną przeszkodą we wdrażaniu nowych technologii, takich jak AI, są wysokie koszty, na które wskazuje 58 proc. badanych firm. O ile 54 proc. respondentów dostrzega rosnące znaczenie innowacji w swojej branży, to bariera finansowa skutecznie hamuje dalsze inwestycje. W efekcie tylko 19 proc. firm uzależnia swoje przetrwanie na rynku od wdrożenia sztucznej inteligencji, co pokazuje, że dla większości przedsiębiorstw AI nie jest jeszcze kluczowym czynnikiem sukcesu.

Czytaj także: Sztuczna inteligencja alternatywą dla testów na zwierzętach? Naukowcy są podzieleni.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. październik 2024 17:19