StoryEditor

Grupa L’Oréal przeprowadza proces transformacji swojego łańcucha dostaw

Zmiany w konsumpcji, rozwój handlu elektronicznego i oczekiwania konsumentów, którzy są coraz bardziej zainteresowani zrównoważonym rozwojem, różnymi opcjami obsługi i personalizacją sprawiły, że rozpoczęliśmy proces transformacji łańcucha dostaw – mówi Francisco Garcia Fornaro, dyrektor ds. łańcucha dostaw L’Oréal.

Co roku Grupa L’Oréal dystrybuuje ponad 6 miliardów produktów. Oznacza to, że co sekundę wysyła 2 zamówienia na całym świecie do 8 różnych typów kanałów dystrybucji, takich jak salony fryzjerskie i kosmetyczne, rynek masowy, e-commerce, travel retail.

Łańcuch dostaw ma do odegrania ważną rolę w naszej zrównoważonej transformacji i naszych zobowiązaniach wobec ludzi i przyrody. Jedną z kluczowych ambicji programu L’Oréal for the Future jest do 2030 r. zmniejszenie średnio o 50 proc. emisji gazów cieplarnianych związanych z transportem naszych produktów w porównaniu z 2016 r. Jedną z dróg jest opracowywanie przez nas rozwiązań „zielonej dostawy”, które wykorzystują transport niskoemisyjny. Dążymy do wyeliminowania plastiku jednorazowego użytku z materiałów używanych do wypełniania pustej przestrzeni w opakowaniach lub taśmach we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych na całym świecie. Pod koniec 2020 roku 100 proc. naszych centrów dystrybucyjnych w Ameryce Łacińskiej, Europie, Azji Południowej, Afryce i na Bliskim Wschodzie osiągnęło już ten cel – wyjaśnia Francisco Garcia Fornaro, dyrektor ds. łańcucha dostaw L’Oréal.

Agility to pierwszy filar tej strategii, a w praktyce oznacza zdolność reagowania w czasie rzeczywistym na oczekiwania rynku. Strategia planowania sprzedaży i operacji L’Oréal pozwala przewidywać zmienność rynku i odpowiednio zwiększać elastyczność przemysłową. Wiąże się to na przykład z rosnącym wykorzystaniem danych lub stworzeniem „przewidywanego planowania z wyczuwaniem popytu”, które umożliwia firmie prognozowanie sprzedaży dzięki potędze danych i sztucznej inteligencji.

Chcemy oferować klientom jak najlepsze wrażenia pod względem szybkości, kosztów, jakości i zrównoważonego rozwoju. Taka jest rola Fulfillment Factory, „rozszerzonego centrum dystrybucji”, które oferuje usługi o wysokiej wartości dodanej (takie jak personalizacja lub spersonalizowana dostawa). Obejmuje narzędzia takie jak zaawansowane planowanie zapasów, identyfikowalność, automatyzacja i pojazdy autonomiczne. Technologie te pozwalają nam zarówno zaspokajać potrzeby rynku, jak i poprawiać codzienną pracę naszych zespołów. Jednym z przykładów Fulfillment Factory jest centrum dystrybucyjne w Suzhou w Chinach, które znajduje się obecnie w trakcie poważnej transformacji mającej na celu zaspokojenie gwałtownego popytu na rynku krajowym – dodaje Francisco Garcia Fornaro, dyrektor ds. łańcucha dostaw L’Oréal.

Przeczytaj również: L’Oréal pracuje nad wprowadzeniem nowych, innowacyjnych rozwiązań do badania kondycji skóry

Digital Beauty to trzeci filar strategii L’Oréal i bezpośrednia odpowiedź na rosnący udział e-commerce w sprzedaży Grupy – który osiągnął 15 proc. całości w 2019 roku i przekroczył 23 proc. w trzecim kwartale 2020 roku. Od zarządzania zamówieniami po dostawę, łańcuch dostaw odgrywa kluczową rolę w sprostaniu nowemu wyzwaniu handlu elektronicznego. To sposób na zaspokojenie popytu klientów i wzmocnienie wizerunku marek Grupy. Celem jest przejście do logistyki rozszerzonej technologicznie, wraz ze zwiększonym wykorzystaniem danych, na przykład w postaci połączonego zarządzania zapasami.

Wprowadziliśmy sprawny system tymczasowych centrów dystrybucyjnych do radzenia sobie ze szczytami popytu, których doświadczyliśmy na przykład podczas obecnej pandemii, albo w fizycznych sklepach zamkniętych podczas blokady, zwanych Dark Stores with Kiehl's w Stanach Zjednoczonych, lub poprzez dostosowanie centrów dystrybucyjnych, które do tej pory nie realizowały zamówień z e-commerce. Transformacja łańcucha dostaw to coś więcej niż strategiczne wyzwanie. Mamy okazję przemyśleć sposób, w jaki pracujemy, aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów i dostosować się do zmian w społeczeństwie – podsumowuje Francisco Garcia Fornaro, dyrektor ds. łańcucha dostaw L’Oréal.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
27.01.2025 11:12
Douglas wynajmuje 46 tys. mkw. przestrzeni magazynowej – obiekt pomieści 8 mln produktów
CTPark Warsaw Southmat.prasowe

Douglas, europejski lider w segmencie omnichannel premium beauty, wynajął ponad 46 tys. mkw. powierzchni magazynowo-biurowej w CTPark Warsaw South. To największe centrum dystrybucyjne Douglas w Polsce będzie wsparciem dla obsługi sprzedaży w modelu omnichannel.

Od momentu wejścia na polski rynek ponad 24 lata temu, Douglas sukcesywnie wzmacnia swoją pozycję, nie tylko przez inwestycje w otwarcia czy modernizację perfumerii stacjonarnych, ale również rozwój platformy e-commerce z dużym wachlarzem marek i produktów. Jak podkreśla Douglas, inwestowanie w nowoczesne, efektywne rozwiązania magazynowo-logistyczne, które w pełni odpowiadają najwyższym standardom ESG, stanowi klucz do sprawnej obsługi klientów oraz zaspokajania ich najbardziej wymagających oczekiwań.

W CTPark Warsaw South zostanie otwarte główne centrum dystrybucyjne Douglas w Polsce i trzecie na świecie. Firma zajmie cały budynek WARS 01, w którym ulokuje biuro o powierzchni 1 317 mkw., a także przestrzeń magazynową o metrażu 44 940 mkw. To w sumie ponad 46 200 mkw. w lokalizacji, strategicznej z punktu widzenia zarządzania łańcuchem dostaw. 

Możliwe tu będzie przechowywanie do 8 mln produktów jednocześnie. Taką liczbą asortymentu można by w pełni zaopatrzyć 350 perfumerii stacjonarnych. Artykuły, na co dzień składowane w CTPark Warsaw South, będą dystrybuowane w Polsce, centralnej Europie oraz w krajach bałtyckich: Litwie, Łotwie czy Estonii. Magazyn będzie też zaopatrywał europejskie magazyny w asortyment marek własnych.

Nowy centralny magazyn dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej jest kamieniem milowym w realizacji celów strategicznych Douglas w zakresie łańcucha dostaw. Obiekt będzie służył dwóm celom: wspieraniu całego rynku europejskiego poprzez dystrybucję ekskluzywnych marek oraz zaspokajaniu potrzeb w zakresie dostaw omnichannel we wszystkich krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Takie podejście wzmacnia zaangażowanie Douglas w doskonałość operacyjną i satysfakcję klientów w całym regionie – mówi Michał Niechaj, Supply Chain Director Corporate Brands & CEE Region w Douglas.

Skala możliwości, jakie daje nowe centrum logistyczno-magazynowe to jedno. Drugą – równie istotną kwestią – są rozwiązania z zakresu ESG, wspierające codzienną pracę w obiekcie. Budynek, należący do kompleksu CTPark Warsaw South, to jedna z dziesięciu nieruchomości magazynowych w Polsce z certyfikatem BREEAM na najwyższym poziomie Outstanding. 

image
CTPark Warsaw South
mat.prasowe

Obiekt został odpowiednio zaadaptowany na potrzeby najemcy. Wśród zastosowanych modyfikacji można wskazać: zwiększenie poziomu przezierności naturalnego światła do budynku, rozbudowę oświetlenia DALI o dodatkowe czujniki i strefy oddziaływania, podniesienie standardu zabezpieczenia przeciwpożarowego, a także doposażenie parku w rozwiązania z zakresu ochrony i monitoringu. Dodatkowo działanie magazynu będzie wspomagane przez systemy robotyczne, a zbieranie, przetwarzanie i analizowanie danych o zużyciu mediów wesprze technologia Smart Metering System. Jako źródło zasilania zarówno ogrzewania, jak i chłodzenia posłużą – coraz częściej wdrażane w inwestycjach CTP jako standard – pompy ciepła. Z kolei na dachu znajdzie się instalacja fotowoltaiczna o mocy do 0,5 MWp.

–  Znaczący zakres wprowadzonych dostosowań świadczy o rosnącym zapotrzebowaniu firm na przestrzenie dopasowane do ich specyficznych wymagań biznesowych i linii technologicznych. Wyższe – od referencyjnych – standardy techniczne i operacyjne to także nasz priorytet. W ten sposób możemy tworzyć inwestycje nie tylko funkcjonalne, ale i zapewniające wartość w długoterminowej perspektywie. Z tym większą satysfakcją patrzę na wieloletnie partnerstwo, które właśnie nawiązuje się pomiędzy CTP a Douglas. Zawarta umowa najmu została podpisana na okres 10 lat – wyjaśnia Patrycja Makowska, Business Developer w CTP Polska.

W transakcji najemcę wspierali eksperci z firmy doradczej Colliers.

– Firma Douglas, kierując się wysokimi wymaganiami dotyczącymi jakości nieruchomości oraz koniecznością rygorystycznego przestrzegania terminów, ustanowiła najwyższe standardy realizacji projektu. Sukces ten był możliwy dzięki sprawnej współpracy zespołu Douglas, wsparciu doradczemu Colliers oraz wielu zewnętrznych specjalistów. Warto podkreślić zaangażowanie naszego klienta w poszukiwanie i wdrażanie rozwiązań, które przyczyniają się do minimalizacji wpływu nieruchomości na środowisko naturalne. Dziękujemy również deweloperowi za aktywne działanie i elastyczność, bez których realizacja projektu nie byłaby możliwa – mówi Łukasz Pańczyk, Dyrektor w Dziale Powierzchni Logistycznych i Przemysłowych, Colliers.

CTP jest największym notowanym na giełdzie właścicielem, deweloperem oraz zarządcą nieruchomości logistycznych i przemysłowych pod względem powierzchni najmu brutto, posiadającym 12.6 mln mkw. GLA w 10 krajach (stan na 30 września 2024 roku). Firma certyfikuje wszystkie nowe budynki w systemie BREEAM na poziomie „very good” lub wyższym, a w rankingu Sustainalytics uzyskała rating ESG na poziomie „negligible-risk” (pomijalnego ryzyka), potwierdzając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieć perfumerii wdraża aplikację, ułatwiającą zakupy stacjonarne
Aplikacja Store+ została przygotowana w odpowiedzi na badania konsumenckieIG theperfumeshop

Największa brytyjska sieć perfumerii The Perfume Shop zaczęła wdrażanie aplikacji Store+. Została ona zaprojektowana dla poprawy doświadczeń zakupowych klientów w placówkach stacjonarnych.

Jak tłumaczy The Perfume Shop, aplikacja umożliwi klientom połączenie doświadczeń zakupowych online podczas pobytu w perfumerii tradycyjnej. Usługa działa już w 24 placówkach na terenie Wielkiej Brytanii, wdrożenia w kolejnych placówkach będą miały miejsce sukcesywnie w tym roku.

Aplikacja Store+ została przygotowana w odpowiedzi na badania konsumenckie. Wykazały one, że znaczna blisko co czwarty klient (72 proc.) często potrzebuje dodatkowych informacji lub usług w trakcie zakupów w sklepie.

Usługa wdrożona przez The Perfume Shop umożliwia klientom skanowanie kodów QR wyświetlanych w sklepach, aby uzyskać w ten sposób dostęp do szczegółowych informacji o produktach (np. objętości, ceny, rodziny zapachów i inne ważne dla klientów informacje).

Zawarto też informacje, dotyczące np. godzin otwarć poszczególnych placówek stacjonarnych sieci, a także dostępności do usług spersonalizowanych (pakowanie prezentów, grawerowanie). 

Inna funkcjonalność aplikacji to „Fragrance Finder”, dający klientom spersonalizowane rekomendacje w kwestii perfum. Klienci mogą zapisać swój personalny “profil zapachowy”, aby móc wykorzystywać i aktualizować go w przyszłości (np. w momencie pojawienia się premier nowych zapachów). Ponadto aplikacja powiązana jest z programem lojalnościowym sieci, dającym klientom dodatkowe korzyści czy promocje.

Uważamy, że wszyscy nasi klienci powinni mieć możliwość łatwego, przyjemnego korzystania z zakupów zarówno w naszym sklepie stacjonarnym, jak i online – skomentowała Laura Wilkinson, zarządzająca częścią online The Perfume Shop. – Wprowadzamy innowacje online’owe dla naszych klientów w sklepach stacjonarnych, regularnie korzystających ze swoich smartfonów. Wierzymy, że zwiększy to zaangażowanie, zapewniając klientom nowe sposoby odkrywania naszych produktów – wyjaśniła Wilkinson, cytowana przez portal theindustry.com.

Podczas wizyty w sklepie klient otrzymuje dzięki aplikacji wszystkie kluczowe informacje i funkcje, których może potrzebować - są one łatwo dostępne. Jak podkreśla Wilkinson, dzięki wszystkim nowym funkcjom klient ma czas na przemyślenie zakupu - może przetestowane w sklepie produkty dodać do ulubionych, dzięki czemu będą one zapisane na koncie online klienta i zakupione podczas kolejnych zakupów.

Sieć ma nadzieję, że wdrażane rozwiązanie przyczyni się do dalszego rozwijania dobrej passy. Niedawno The Perfume Shop poinformował o swoim sukcesie biznesowym z końca roku, sprzedając od 28 listopada do 24 grudnia dwa miliony sztuk perfum.

W 2024 roku The Perfume Shop otworzył osiem nowych perfumerii, a ponadto zmodernizował 32 placówki w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 01:48