StoryEditor

[FBK 2021] Kolejni Partnerzy dołączają do Forum Branży Kosmetycznej 2021 Piękno z natury

Firmy Dermena, HemPoland, Herbapol-Polana, TAAT, Berani, Lirene to pierwsi Partnerzy Forum Branży Kosmetycznej 2021, które odbędzie się już 22 czerwca br. pod hasłem: Piękno z natury. Patronat handlowy nad wydarzeniem objęły już sieci drogeryjne Hebe, Super-Pharm, Natura, Drogerie Polskie, Jasmin, Koliber, Drogerie Vica, Drogerie Jawa, a patronat branżowy największe organizacje skupiające firmy z sektora kosmetycznego i detergentowego.

Dermena, HemPoland, Herbapol-Polana, TAAT, Berani, Lirene to pierwsze firmy, które nam zaufały i dołączyły do grona Partnerów  Forum Branży Kosmetycznej 2021. Wiosenna edycja konferencji odbędzie się online już 22 czerwca br. pod hasłem Piękno z natury. Za chwilę przedstawimy Państwu kolejne firmy i marki, które przyłączyły się do projektu. 

DOŁĄCZ DO GRONA PARTNERÓW

Patronat handlowy nad wydarzeniem objęły sieci drogeryjne: Hebe, Super-Pharm, Natura, Drogerie Polskie, Jasmin, Koliber, Drogerie Vica, Drogerie Jawa.

Patronat branżowy sprawują Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego Kosmetyczni.PL oraz Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Dla przedstawicieli handlu udział w konferencji jest bezpłatny. Dla producentów i usługodawców przygotowaliśmy atrakcyjne ceny wejściówek i pakietów współpracy.

ZAREJESTRUJ SIĘ 

W programie Forum znajdzie się szereg interesujących prelekcji dotyczących rozwoju rynku kosmetycznego, a jego głównym motywem będzie najsilniejszy trend – ekologii, zrównoważonego rozwoju i powrotu do natury.

Trendy naturalne motorem napędowym rynku kosmetycznego. MAGDALENA PIWKOWSKA, Trends & Content Development Leader, NielsenIQ, MICHAŁ RUDECKI, Client Director, Beauty & Home Care, Nielsen Polska  

Green claims a greenwashing – gdzie przebiega cienka granica w komunikacji produktu? dr inż. JUSTYNA ŻERAŃSKA, Regulatory Affairs Manager, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, KosmetyczniPL

Kierunek eksport: Czy naturalne produkty są szansą na sukces eksportowy? MAJA JUSTYNA, Manager, Centrum Obsługi Przedsiębiorstw, Polska Agencja Inwestycji i Handlu

Co w trawie piszczy? Jakie czynniki wpłyną na dalszy rozwój rynku produktów naturalnych? KAMILLA STAŃCZYK, Prezes, Eco&More 

Nowe potrzeby konsumentów. Holistyczna pielęgnacja prosto z natury. DIANA WASILEWSKA, Beauty Category Manager, Herbapol Polana, „Herbapol-Lublin” S.A

CBD wszechstronny składnik z wielkim potencjałem. Wykorzystanie CBD w przemyśle kosmetycznym. TOMASZ KEMPA, Dyrektor Sprzedaży, HemPoland

Oczyszczanie włosów z wykorzystaniem składników pochodzenia naturalnego – aktualne wyzwania producentów szamponów. ANNA ZWOLIŃSKA, dyrektor ds. rozwoju nowych produktów, Pharmena SA

Debata: Zielony konsument. Strategie dla marek eko w sieciach handlowych

BARBARA GOŹDZIKOWSKA, Prezes Zarządu, Drogerie Natura; ADAM KOŁODZIEJCZYK, Prezes Zarządu, Super-Pharm Poland; EDYTA KRESIŃSKA, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa

Świadoma konsumpcja

Z raportu firmy Nielsen "Breakthrough Innovations" – cyklicznej analizy nowości wprowadzanych w Europie, Stanach Zjednoczonych i w Azji – wynika, że coraz więcej innowacji w sektorze FMCG jest utrzymanych w trendzie świadomej konsumpcji. To produkty wegańskie, roślinne, z czystym składem, krótką etykietą, odpowiadające na potrzebę zrównoważonego rozwoju i dbania o środowisko. W samej edycji europejskiej raportu z 2020 r. 52 proc. nowości odwołuje się do tych wartości, w 2019 r. było to 26 proc. Przyjemne, dobre dla mnie, a jednocześnie dobre dla Ziemi – takich innowacji poszukują konsumenci.

Sklepy szukają ekologicznych produktów

Segment kosmetyków naturalnych rośnie szybciej niż cały rynek. I to te produkty ciągną go w górę. Umacnia się kategoria kosmetyków wegańskich. Pandemia przyspieszyła te zjawiska. Według danych GfK Polonia udział kosmetyków naturalnych w rynku tylko w miesiącach styczeń-czerwiec 2020 wzrósł o 40 proc. rok do roku, a wydatki na nie o 39 proc. osiągając wartość 194 mln zł. Również ekologiczne środki czystości zdobywają coraz większe grono odbiorców. Sklepy i sieci handlowe poszukują takich produktów, o czym świadczą działania wiodących detalistów, którzy tworzą „zielone strefy”, poszukują nowych, ciekawych, ekologicznych marek.

Zwrot ku roślinnym składnikom

Głównym motywem przewodnim czerwcowej edycji Forum Branży Kosmetycznej 2021 będzie natura. Nie oznacza to, że ograniczamy się wyłącznie do kosmetyków naturalnych, jednak chcemy zwrócić uwagę na to, że zwrot ku roślinnym składnikom jest faktem, a troska o środowisko, poszanowanie zwierząt stają się dla nas wszystkich coraz ważniejsze. Chcemy ocalić Ziemię i zostawić ją w dobrym stanie dla kolejnych pokoleń. Nawet jeśli naszym wkładem w to miałoby być tylko lub aż kupowanie produktów, przy produkcji których nie ucierpiały zwierzęta i podanych w ekologicznych opakowaniach. Wszyscy jesteśmy konsumentami i wszyscy w życiu prywatnym i w biznesie decydujemy o tym, jak będzie wyglądał nasz świat.

Wskazujemy trendy

Forum Branży Kosmetycznej ma niezmiennie trzy główne cele – dostarczyć wiedzę, łączyć biznesy, stymulować sprzedaż. W tym roku, korzystając z zasięgów i możliwości, jakie daje formuła online, zapraszamy Państwa na prezentacje nowości w duchu naturalnym, eko i wege marek świetnie znanych, ale także takich, które są zupełnie nowe i wnoszą na rynek innowacyjne rozwiązania. Producenci mają okazję zaprezentować swoje marki i produkty poprzez wykłady i podczas wywiadów z dziennikarzami Wiadomości Kosmetycznych. My gwarantujemy, że nagłośnimy te działania korzystając z naszych narzędzi – gazety i portalu, a także z mediów społecznościowych. Handel ma okazję poznać nowe marki i produkty, wzbogacić półki o nowości kosmetyczne zgodne z naturalnym trendem oraz skorzystać ze specjalnych rabatów przygotowanych przez Partnerów na zakupy tylko tego dnia.   

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.12.2024 14:47
ID Logistic: Wysokie koszty barierą we wdrażaniu AI w logistyce kontraktowej
fot. Shutterstock

Ponad połowa firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion & beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej, dostrzega w AI narzędzie do usprawnienia operacji, a 40 proc. zwraca uwagę na możliwość obniżenia wydatków – wynika z najnowszego raportu ID Logistics „Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?”. Mimo to, jedynie co piąta firma aktywnie korzysta z rozwiązań opartych na AI, głównie ze względu na wysokie koszty wdrożeń, które dla 55 proc. respondentów stanowią główną barierę.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji wykorzystuje tylko 21 proc. badanych firm. Wśród aktywnie wykorzystujących tę technologię dominują przedstawiciele sektora e-commerce (28 proc. firm z tej branży). Do wdrażania tej technologii bardziej skłonne są też przedsiębiorstwa, które osiągnęły w 2023 roku przychody powyżej 20 mln zł, a swoją działalność prowadzą w Polsce i Unii Europejskiej (33 proc.).

Korzyści z wdrażania AI

Zdaniem większości ankietowanych przedstawicieli firm, wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest warunkiem decydującym o ich przetrwaniu na rynku. Co trzeci pytany uważa jednak, że firma, w której pracuje powinna stale inwestować w oparte o tę technologię rozwiązania, ponieważ redukują one koszty operacyjne firmy.

– Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, wywierając znaczący wpływ na wszystkie sektory gospodarki, w tym także logistykę. Dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań, firmy mogą uzyskać wyraźny wzrost efektywności operacyjnej. Takie oczekiwania widzimy także w odpowiedziach respondentów biorących udział w badaniu na potrzeby naszego raportu. Jednocześnie, kluczowe dla logistyki jest wprowadzanie niezawodnych rozwiązań, które gwarantują stabilność i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw – komentuje Marcin Smoła, dyrektor operacyjny ID Logistics Polska.

Jak wynika z odpowiedzi przedstawicieli branż badanych na potrzeby raportu, najważniejszą korzyścią płynącą z wdrażania sztucznej inteligencji jest przyspieszenie procesów (57 proc.) oraz redukcja kosztów (40 proc.). Taka automatyzacja powtarzalnych zadań pozwala firmom na efektywniejsze zarządzanie zasobami, wpływając na poprawę wydajności operacyjnej. Dodatkowo, 37 proc. przedsiębiorstw widzi duży potencjał AI w optymalizacji ich logistyki. Do innych zalet wdrożeń AI zaliczają się dokładniejsze statystyki i raportowanie (32 proc.), zmniejszenie liczby błędów (31proc.), zwiększenie bezpieczeństwa (22 proc.) oraz lepsze pozyskiwanie danych (22 proc.).

Co hamuje wdrażanie AI?

Wysokie koszty są największą barierą we wdrażaniu AI dla 55 proc. przedsiębiorstw biorących udział w badaniu. Wydatki często wiążą się z koniecznością modernizacji istniejącej infrastruktury oraz integracji nowych rozwiązań z aktualnymi procesami.

39 proc. firm ma problem z implementacją AI w dotychczasowych strukturach operacyjnych.

44 proc. respondentów wyraża obawy związane ze zbyt szybkim rozwojem sztucznej inteligencji. Taki pogląd podzielają badani, z wszystkich branż, niezależnie od wielkości firmy czy rynku, w którym działają. Niepewność rodzi w nich wpływ AI zarówno na przyszłość zatrudnienia, jak i w kontekście długofalowych konsekwencji wdrożeń.

Raport "Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?" został zrealizowany na zlecenie ID Logistics, w trzecim kwartale 2024 roku, przez agencję badawczą K+ Research by Insight Lab. Projekt został przeprowadzony z wykorzystaniem triangulacji metod badawczych. W jego ramach zrealizowano badania ilościowe oraz jakościowe klientów B2B metodą ankiety telefonicznej wspomaganej komputerowo (CATI). W badaniu ilościowym wzięło udział 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej. Dobór próby badawczej miał charakter losowo-kwotowy. Założenie kwot dotyczyło branży oraz zakresu obowiązków respondentów w ramach firmy, w której pracują.

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,75 mld EUR w 2023 r. ID Logistics zarządza 400 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce. Zespół ID Logistics tworzy 38 000 pracowników.  

ID Logistics Polska S.A. specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla branży retail, FMCG, e-commerce, beauty, fashion i dóbr luksusowych. Zarządza obecnie 29 centrami logistycznymi i 14 centrami przeładunkowymi, o powierzchni magazynowej ponad 1,2 mln mkw., przeznaczonej dla realizacji projektów: B2B, e-commerce oraz multichannel.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Osmo wprowadza rewolucję w walce z podróbkami dzięki sztucznej inteligencji — robotycznemu "nosowi"
Dzięki precyzyjnej technologii opartej na analizie chemicznej i ogromnych zbiorach danych, nowatorskie urządzenia mogą zrewolucjonizować proces weryfikacji autentyczności produktów.DALL-E

Firma Osmo, specjalizująca się w cyfrowej olfaktometrii, zaprezentowała innowacyjne sensory zapachowe oparte na sztucznej inteligencji. Nowa technologia pozwala z niespotykaną precyzją wykrywać autentyczność produktów, co może zrewolucjonizować globalne łańcuchy dostaw.

Osmo połączyło zaawansowane chemiczne sensory z algorytmami sztucznej inteligencji, które zostały przeszkolone na ogromnych zestawach danych. Dzięki temu sensory potrafią rozpoznać subtelne wzorce zapachowe, ignorując jednocześnie zapachy tła. W praktyce oznacza to możliwość udzielania jednoznacznych odpowiedzi na pytania o autentyczność produktu. Technologia ta jest szczególnie przydatna w czasach, gdy rynek boryka się z ogromną skalą podróbek – według danych OECD, podróbki stanowią nawet 3,3 proc. globalnego handlu.

Zastosowanie sensorów Osmo w łańcuchach dostaw detalistów może znacząco usprawnić procesy autentykacji. Urządzenia te pozwalają na szybkie i niezawodne potwierdzenie oryginalności produktów, co minimalizuje ryzyko pomyłek i strat finansowych. “Nasze sensory AI działają tam, gdzie tradycyjne metody zawodziły. Pomagają zarówno firmom, jak i klientom upewnić się, że otrzymują to, za co płacą i na co zasługują” – podkreśla Alex Wiltschko, CEO i założyciel Osmo.

Technologia Osmo wyróżnia się możliwością identyfikacji unikalnych „chemicznych odcisków palców” produktów, co pozwala wykrywać odchylenia od oczekiwanych składów chemicznych. Sensory są zaprojektowane tak, aby dostosowywać się do różnych środowisk i spełniać specyficzne standardy bezpieczeństwa. Dzięki temu mogą być wykorzystywane nie tylko do walki z podróbkami, ale również do identyfikacji zanieczyszczonych lub niebezpiecznych materiałów. Rozwiązania takie mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki chronione są zarówno marki, jak i konsumenci.

Czytaj także: EUIPO: połowa Polaków i Polek ma problem z odróżnieniem podrobionego produktu od oryginału

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. grudzień 2024 16:58