StoryEditor

[FBK 2020] Jak branża poradzi sobie z kryzysem? Forum Branży Kosmetycznej już 19 listopada

Jak branża kosmetyczna poradzi sobie z COVID-owym kryzysem? Czy wyjdzie z niego wzmocniona? Jakie trendy będą rządzić rynkiem kosmetycznym? W jakie kategorie produktów i kanały sprzedaży warto inwestować? O tym już 19 listopada podczas 8. edycji Forum Branży Kosmetycznej. To ostatnie dni na rejestrację!

8. edycja Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się w formule online. Trwa rejestracja na wydarzenie, podczas którego poruszymy kluczowe tematy dla szybko zmieniającego się i będącego pod presją COVID-owego kryzysu sektora. Do udziału w konferencji zapraszamy wszystkich, którzy o kosmetycznym biznesie chcą wiedzieć więcej.

Zarejestruj się na Forum Branży Kosmetycznej 2020

W programie:

  • Czy wirus trawi biznes kosmetyczny? Jak pandemia wpłynie na rynek detaliczny? Agnieszka Skonieczna, Head Analyst, Retail Business Unit Director, PMR Market Expert, Karolina Szałas, Analyst, PMR Market Expert
  • Świadome zakupy. Jakość nie ilość. Czy to koniec ery nowości? Magdalena Piwkowska, Trend and Content Development Associate, Nielsen Polska
  • Jak COVID zainfekował polski handel? Ewa Sech,Commercial Director, Advanced Solutions Poland, GfK Consumer Panels
  • Przyszłość rynku aptek w Polsce, potencjał kanału dla sprzedaży kosmetyków. Artur Schab, Managing Director, Pharmaceutical Consulting
  • Kryzys to także szansa na rozwój, wzmocnienie firmy i marki – jak ją wykorzystać? Marcin Gieracz, Dyrektor Generalny, Wiceprezes, Ambra - Grupa Eurocash

DEBATA: Zmiana modeli biznesowych w obliczu COVID. Jak pandemia wpłynęła na handel, logistykę, zarządzanie kategoriami i zmieniła konsumencki traffic?
Marcin Gieracz, Dyrektor Generalny, Wiceprezes, Ambra - Grupa Eurocash
Ewa Sech, Dyrektor Działu Analiz Specjalnych, GfK Polonia
Teresa Stachnio, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Jasmin
Dariusz Tomczak, Prezes Zarządu, Davi

  • Ochrona środowiska, zrównoważony rozwój, odpowiedzialny biznes – nadrzędne wyzwania dla branży kosmetycznejKiril Marinov, Dyrektor Zarządzający Działu Beauty Care, Henkel Polska
  • Etykieta zorientowana na recykling - dobór materiału a recykling całego opakowania w dobie ROP i GOZ.
  • Beata Sypniewska, Business Development Manager & Sustainability Champion, Avery Dennison Polska
  • Odpowiedzialność za wprowadzenie kosmetyku do obrotu. Na szali bezpieczeństwo konsumenta, wizerunek marki i stabilność firmy. Dr inż. Iwona Białas, Safety Assessor, Właściciel Cosmetosafe Consulting
  • Zielone oświadczenia czy greenwashing? Potrzeba większej przejrzystości dla konsumentów w ramach zielonej transformacji. Dr Mark Smith, Dyrektor Generalny, NATRUE - The International Natural and Organic Cosmetic Association
  • Wyzwania firm rodzinnych w Polsce. Podejście systemowe. Dr Adrianna Lewandowska, MBA, Założycielka, Prezes, Instytut Biznesu Rodzinnego

DEBATA: Przyszłość rynku kosmetycznego, wyzwania i szanse w erze post-COVID
Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
Leszek Kłosiński, Prezes Zarządu, Oceanic
Michał Mróz, Prezes Zarządu, Inter-Vion
Adam Nitecki, Dyrektor Generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich
Henryk Orfinger, Współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris, Przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris
Michał Rudecki, Client Director, Nielsen Connect Polska

  • Marketing w warunkach szybko zmieniającej się rzeczywistości. Jak zbudować silną markę i dbać o spójny wizerunek za pomocą działań marketingowych? Marta Prochot, CEO Dreamlike, Natalia Wróbel, Project Manager, Dreamlike
  • Zdrowie, dobre samopoczucie, bezpieczeństwo. Jak kluczowe potrzeby konsumentów wpłyną na rynek kosmetyczny – promocję, komunikację marek i zalet produktów? Marta Chalimoniuk-Nowak,CEO Healthy Brands, Ekspertka BCC ds. Marketingu Strategicznego
  • Wspieram polskie marki, kupuję polskie kosmetyki – patriotyzm lokalny i prospołeczne postawy konsumentów w czasach COVID. Agata Matuszewska, Business Unit Manager, Open Research

DEBATA: Wejście w e-commerce – dlaczego to takie łatwe, dlaczego to takie trudne?
Katarzyna Wyszyńska, Ekspert ds. e-commerce, omnichannel i marketingu Online
Piotr Ciećkiewicz, Członek Zarządu, Sonia
Anna Karolak, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju, Allepaznokcie.pl
Daniel Rogiński, Wiceprezes Zarządu, Drogerie Natura

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Comarch: Polskie przedsiębiorstwa nadal mają problemy z cyfryzacją
Cyfryzacja to nieuchronna przyszłość biznesu — ale także ewidentnie problem dla przedsiębiorców.Kaboompics

Cyfryzacja w polskich firmach stoi przed wieloma wyzwaniami, choć przedsiębiorcy coraz lepiej rozumieją jej znaczenie i chcą inwestować w nowe technologie, w tym sztuczną inteligencję. Najnowszy raport PMR Market Experts i Comarch ujawnia szczegóły dotyczące stopnia zaawansowania cyfryzacji w Polsce.

Raport „Made in Poland. Jak przebiega cyfrowa transformacja w średnich i dużych polskich przedsiębiorstwach” przygotowany przez PMR Market Experts na zlecenie Comarch przedstawia szczegółową analizę stanu cyfryzacji w polskich firmach. Wyniki badania pokazują, że aż 38 proc. przedsiębiorstw wciąż korzysta z papierowych dokumentów, a 58 proc. ręcznie wprowadza dane produkcyjne. Wyzwania te hamują rozwój technologiczny i utrudniają efektywne zarządzanie procesami w firmach.

Jednym z kluczowych aspektów raportu jest wskazanie zainteresowania inwestycjami w sztuczną inteligencję – 75 proc. firm odczuwa presję jej wdrażania, jednak tylko 49 proc. wie, jak efektywnie wykorzystać AI w swoich procesach. W dodatku 44 proc. badanych przedsiębiorstw przyznaje, że nie podjęło jeszcze konkretnych kroków związanych z dostosowaniem się do wymogów Krajowego Systemu e-Faktur, co stanowi duże wyzwanie na przyszłość.

Mimo trudności, polskie firmy doceniają lokalnych dostawców technologii – 73 proc. organizacji uważa, że krajowi producenci IT posiadają lepszą wiedzę o lokalnym prawie i potrafią tworzyć oprogramowanie zgodne z przepisami. Badanie uwidacznia także rosnącą świadomość korzyści płynących z digitalizacji: 68 proc. respondentów wskazuje na konieczność cyfryzacji obiegu dokumentów, a 67 proc. na automatyzację procesów, co może przyczynić się do poprawy wydajności o 55 proc..

Czytaj także: Dlaczego Comarch nie poradził sobie z wszystko.pl? Czy z Allegro nie da się konkurować? [ANALIZA]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Nailpro: Tylko 28 proc. firm testuje kosmetyki mikrobiologicznie na każdym etapie produkcji
Badania mikrobiologiczne to forma zabezpieczania konsumenta końcowego przed niebezpiecznymi bakteriami i innymi drobnoustrojami.Shutterstock

Zanieczyszczenie mikrobiologiczne stanowi jedno z głównych zagrożeń dla bezpieczeństwa kosmetyków, co przez lata było powodem wielu wycofań produktów z rynku. Mimo że liczba wycofań w Stanach Zjednoczonych w ostatnich latach drastycznie spadła, problem nadal wymaga szczególnej uwagi na etapie rozwoju produktów kosmetycznych.

Zanieczyszczenie mikrobiologiczne w kosmetykach było przez wiele lat jedną z najczęstszych przyczyn wycofywania produktów z rynku. Jak zauważa Nailpro, problem ten szczególnie zyskał na znaczeniu wraz z wprowadzeniem “alternatywnych” konserwantów, które miały na celu poprawę składu kosmetyków. Warto jednak podkreślić, że ostatnio liczba wycofań kosmetyków w USA znacząco spadła. To pozytywny trend, który może wskazywać na coraz skuteczniejsze metody kontroli jakości w przemyśle kosmetycznym.

W kontekście częstotliwości testowania kosmetyków pod kątem zanieczyszczeń mikrobiologicznych, Nailpro zadało pytanie branży, jak często takie testy są przeprowadzane. Wyniki ankiety pokazały, że 45 proc. producentów testuje swoje produkty dopiero na etapie końcowym. Tylko 28 proc. firm testuje kosmetyki na każdym etapie produkcji, co mogłoby minimalizować ryzyko zanieczyszczeń. Natomiast 27 proc. firm przeprowadza testy jedynie w określonych momentach rozwoju produktu, co sugeruje, że wciąż istnieje przestrzeń na poprawę kontroli jakości w tej dziedzinie.

Według Microbe Investigations Switzerland, niektóre z najgroźniejszych bakterii, które mogą zanieczyścić kosmetyki, to między innymi Staphylococcus aureus, Pseudomonas aeruginosa oraz Escherichia coli. Staphylococcus aureus może prowadzić do poważnych chorób skórnych, takich jak zapalenie skóry, czy nawet do zespołu wstrząsu toksycznego. Pseudomonas aeruginosa, często występująca w preparatach na bazie wody, stanowi zagrożenie szczególnie dla osób o osłabionej odporności. Natomiast Escherichia coli może wywoływać zakażenia układu pokarmowego, co jest szczególnie niebezpieczne w przypadku kosmetyków przeznaczonych do stosowania w okolicach ust.

Oprócz bakterii, zagrożenie stanowią również drożdże i pleśnie. Candida albicans jest drożdżakiem, który może powodować infekcje skórne i inne problemy zdrowotne. Z kolei pleśń, taka jak Aspergillus niger, może prowadzić do problemów z oddychaniem i infekcji skórnych. Niebezpieczne są także pleśnie z gatunku Penicillium, które mogą wywoływać reakcje alergiczne oraz przyczyniać się do szybszego psucia się kosmetyków, co wpływa na ich trwałość i bezpieczeństwo użytkowania.

Czytaj także: Unilever i Accenture rozszerzają partnerstwo strategiczne, by stosować generatywną AI w celu zwiększenia produktywności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:39