WhatsApp pracuje nad aplikacją zakupową dla swojej aplikacji: w przyszłości konsumenci będą mogli kupować produkty bezpośrednio przez czat. Firmy będą mogły pozwolić klientom robić zakupy, płacić i kontaktować się z obsługą klienta w tej samej aplikacji. Chodzi o to, że podczas rozmowy konsumenci wkrótce będą mogli dowiedzieć się, jakie produkty firma oferuje, a nawet ma na stanie i będą mogli od razu zamówić.
"Kryzys koronawirusowy ujawnił taką potrzebę" - tłumaczy dyrektor operacyjny Matt Idema w komunikacie prasowym. „Globalna pandemia dała jasno do zrozumienia, że firmy potrzebują szybkich i skutecznych sposobów obsługi i sprzedaży dla swoich klientów. WhatsApp stał się prostym i wygodnym narzędziem w dzisiejszych czasach".
175 milionów użytkowników biznesowych
Obecnie ponad 175 milionów ludzi codziennie wysyła wiadomości na firmowe konto WhatsApp. Zwykle konta te są obecnie używane do odpowiadania na zapytania klientów, jako prostszy i bardziej dostępny kanał obsługi klienta niż telefon lub e-mail.
Nowa usługa będzie opłacana przez firmy, podobnie jak wiele innych usług, które są obecnie bezpłatne - takie jak automatyczne wysyłanie wiadomości zwrotnych. Wysyłanie biletów lub formularzy zamówień przez WhatsApp wkrótce będzie również podlegać opłacie, chociaż cena za firmę będzie zależeć od kilku czynników.