StoryEditor

Eurus uruchomił platformę B2B – dostęp do szybkich zakupów i promocyjnych cen

Firma Eurus, dystrybutor znanych marek kosmetycznych, w tym azjatyckich hitów i ulubionych kosmetyków włosomaniaczek, uruchomiła platformę sprzedażową B2B. To rozwiązanie skierowane do drogerii stacjonarnych, do e-commerce oraz do salonów kosmetycznych. Na eurusb2b.pl robi się zakupy szybko, intuicyjnie przeszukując oferty, a użytkownicy otrzymują atrakcyjne ceny i promocje.

Wszyscy działający w biznesie szukają rozwiązań, które ułatwiają jego prowadzenie i redukują koszty.  W handlu liczy się bycie pierwszym – dostęp do dobrych produktów i cen, szybkie wyłapywanie promocji i możliwość przełożenia ich na konsumenta.

–  Jeśli ofertę swojego sklepu internetowego lub drogerii stacjonarnej chcesz uatrakcyjnić o kosmetyki znanych marek z całego świata, zależy Ci na zwiększeniu zysków i rozwoju Twojego biznesu, zapraszamy do zalogowania się na naszej nowej platformie B2B – tak swoje nowe rozwiązuje promuje firma Eurus, jeden z największych importerów FMCG w Polsce i dystrybutor znanych marek kosmetycznych.

Platforma eurusb2b.pl  jest przeznaczona zarówno dla sklepów sprzedających kosmetyki online, jak i  dla drogerii tzw. tradycyjnych. Jest na niej dostępnych około 2 tys.  kosmetyków z kategorii pielęgnacja twarzy, ciała i włosów – dla kobiet, mężczyzn i dzieci – oraz produkty do higieny jamy ustnej. To obecnie oferta ponad 30 marek, która będzie systematycznie powiększana.

Maski na tkaninie i wiele innowacyjnych kosmetyków z Azji w trendzie K-Beauty.

Przewagą konkurencyjną platformy jest bogata oferta kosmetyków azjatyckich, a zwłaszcza koreańskich marek w płachcie, w zróżnicowanym zakresie cenowym. Detaliści prowadzący drogerie i e-sklepy kupią tu maski znanej marki MEDIHEAL, ale również hydrożelowe płatki pod oczy luksusowej koreańskiej marki PETITFÉE, które doskonale pielęgnują te delikatne, wymagające szczególnej pielęgnacji partie twarzy. Ich formuły zawierają drogocenne składniki, takie jak śluz ślimaka, drobinki złota, aloes, ekstrakt z kwiatów róży, agawy, kofeinę. Dostępna jest również cała gama koreańskich kosmetyków premium do pielęgnacji twarzy Secret Key oraz maski w płachcie i płatki pod oczy KIMOCO Beauty.

Hity włosomaniaczek i fanek naturalnej pielęgnacji

Eurus niedawno włączył do swojej oferty marki ukraińskiej firmy Elfa Group: Dr Sante, O’Herbal, Fresh Juice, The Doctor i Bio Naturell. Częścią grupy spółek Elfa Group jest polska firma Elfa Pharm Chociw, z którą dystrybutor podpisał umowę. Dzięki temu zaopatrujący się przez platformę eurusb2b.pl otrzymują dostęp do szerokiej gamy m.in. naturalnych produktów do mycia i pielęgnacji ciała, jak i produktów do włosów, które zaspokoją zarówno potrzeby nieustannie śledzących trendy „włosomaniaczek”, jak i konsumentów oczekujących profesjonalnych rozwiązań w pielęgnacji włosów i skóry głowy.

Wegańskie, certyfikowane produkty

Właściciele sklepów, którzy chcą się wyróżnić naturalnymi i ekologicznymi produktami, zamówią również na platformie wegańskie pasty do zębów znanej marki Ecodenta. Pasty posiadają certyfikat EcoCert Cosmos Organic, który gwarantuje, że są autentycznie ekologiczne i naturalne, wyprodukowane zgodnie z praktykami zrównoważonego rozwoju, z poszanowaniem dla środowiska, ludzkiego zdrowia i różnorodności biologicznej. Natomiast certyfikat Vegan Friendly potwierdza ich wegański skład.  

– Współpracujemy tylko ze znanymi i doświadczonymi producentami, którzy dają gwarancję jakości, skuteczności działania i bezpieczeństwa stosowania znajdujących się w naszej ofercie produktów. Śledzimy nowości pojawiające się na rynkach zagranicznych, dzięki czemu możemy zaproponować unikatowe marki, kosmetyki zgodne z najnowszymi trendami oraz gwarantujemy regularne poszerzanie oferty o nowe brandy i produkty – podkreśla Maciej Pawłowski, prezes firmy Eurus.

Jak korzystać z platformy?

Aby móc składać zamówienia należy zarejestrować się na platformie: eurusb2b.pl. Intuicyjna obsługa umożliwia przeprowadzenie całego procesu w kilku krokach. Szybkie wyszukiwanie produktów po marce lub po kategorii usprawnia zamawianie produktów, istnieje również możliwość tworzenia i zapisywania własnych list zakupowych oraz wczytania zamówienia z pliku csv.

Co otrzymujesz korzystając z platformy?

Platforma B2B to przede wszystkim możliwość robienia zakupów przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Użytkownik korzysta z szeregu funkcji, które pozwalają mu na skompletowanie indywidualnej oferty, zarządzanie asortymentem i wykorzystanie wszystkich opcji rabatowych. Klienci kupujący na platformie uzyskują dostęp do atrakcyjnych cen, regularnych promocji i towarów outletowych. Mają również możliwość otrzymania indywidualnych rabatów przy określonych progach zakupowych. Eurus przygotował również materiały informacyjne, które zawierają wskazówki, jak działać, by e-sklepy były przyjazne dla odbiorców. 

REJESTRUJĄC SIĘ NA PLATFORMIE DOSTAJESZ:

  • prezentację pełnej i aktualnej oferty produktowej (produkty chwilowo niedostępne są odpowiednio oznakowane);
  • ceny uwzględniające indywidualny rabat klienta;
  • przeglądanie oferty produktów według kategorii oraz według marek (producentów) oraz filtrowanie oferty (np. kosmetyki certyfikowane, wegańskie);
  • wygodny sposób prezentacji oferty – dwie dedykowane listy produktów – do przeglądania ze zdjęciem i podstawowymi danymi oraz do zamawiania ze szczegółami;
  • szybkie wyszukiwanie produktów po kodzie i nazwie;
  • dostęp do szerokiej oferty asortymentu outletowego;
  • oddzielne przeglądanie produktów w promocji i wyprzedaży;
  • podgląd dokładnych informacji o każdym produkcie (zdjęcia, opis, sposób użycia, składy);
  • listy zakupowe – możliwość wykorzystania jako schowki na zakupy (kompletowanie zamówienia w dogodnym dla siebie terminie) lub regularne kupowanie produktów z przygotowanych list;
  • możliwość wczytania towarów bezpośrednio do koszyka po kodzie EAN;
  • historię zamówień klienta;
  • możliwość dodania dodatkowych użytkowników konta, którzy będą mieli swoje limity i uprawnienia – dzięki temu zorganizujesz obieg zamówień w swojej firmie.

O Eurus

Firma Eurus sp. z o.o. jest jednym z największych importerów kosmetyków w Polsce. Działa od 2008 roku, konsekwentnie poszerzając ofertę i kanały dystrybucji.  Zajmuje się importem, dystrybucją i logistyką. Prowadzi także działania marketingowe (marketing handlowy, digital marketing, tradycyjna reklama, komunikacja PR) dla marek, których jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Obecnie posiada w ofercie ponad 4 tys. produktów, dostarcza towar do ponad 100 partnerów biznesowych, w Kleosinie pod Białymstokiem dysponuje magazynami o powierzchni 4 tys. mkw. 

Zarejestruj się na Platformie Eurus B2B lub skontaktuj się z działem obsługi klienta: tel.789 727 727 Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieć perfumerii wdraża aplikację, ułatwiającą zakupy stacjonarne
Aplikacja Store+ została przygotowana w odpowiedzi na badania konsumenckieIG theperfumeshop

Największa brytyjska sieć perfumerii The Perfume Shop zaczęła wdrażanie aplikacji Store+. Została ona zaprojektowana dla poprawy doświadczeń zakupowych klientów w placówkach stacjonarnych.

Jak tłumaczy The Perfume Shop, aplikacja umożliwi klientom połączenie doświadczeń zakupowych online podczas pobytu w perfumerii tradycyjnej. Usługa działa już w 24 placówkach na terenie Wielkiej Brytanii, wdrożenia w kolejnych placówkach będą miały miejsce sukcesywnie w tym roku.

Aplikacja Store+ została przygotowana w odpowiedzi na badania konsumenckie. Wykazały one, że znaczna blisko co czwarty klient (72 proc.) często potrzebuje dodatkowych informacji lub usług w trakcie zakupów w sklepie.

Usługa wdrożona przez The Perfume Shop umożliwia klientom skanowanie kodów QR wyświetlanych w sklepach, aby uzyskać w ten sposób dostęp do szczegółowych informacji o produktach (np. objętości, ceny, rodziny zapachów i inne ważne dla klientów informacje).

Zawarto też informacje, dotyczące np. godzin otwarć poszczególnych placówek stacjonarnych sieci, a także dostępności do usług spersonalizowanych (pakowanie prezentów, grawerowanie). 

Inna funkcjonalność aplikacji to „Fragrance Finder”, dający klientom spersonalizowane rekomendacje w kwestii perfum. Klienci mogą zapisać swój personalny “profil zapachowy”, aby móc wykorzystywać i aktualizować go w przyszłości (np. w momencie pojawienia się premier nowych zapachów). Ponadto aplikacja powiązana jest z programem lojalnościowym sieci, dającym klientom dodatkowe korzyści czy promocje.

Uważamy, że wszyscy nasi klienci powinni mieć możliwość łatwego, przyjemnego korzystania z zakupów zarówno w naszym sklepie stacjonarnym, jak i online – skomentowała Laura Wilkinson, zarządzająca częścią online The Perfume Shop. – Wprowadzamy innowacje online’owe dla naszych klientów w sklepach stacjonarnych, regularnie korzystających ze swoich smartfonów. Wierzymy, że zwiększy to zaangażowanie, zapewniając klientom nowe sposoby odkrywania naszych produktów – wyjaśniła Wilkinson, cytowana przez portal theindustry.com.

Podczas wizyty w sklepie klient otrzymuje dzięki aplikacji wszystkie kluczowe informacje i funkcje, których może potrzebować - są one łatwo dostępne. Jak podkreśla Wilkinson, dzięki wszystkim nowym funkcjom klient ma czas na przemyślenie zakupu - może przetestowane w sklepie produkty dodać do ulubionych, dzięki czemu będą one zapisane na koncie online klienta i zakupione podczas kolejnych zakupów.

Sieć ma nadzieję, że wdrażane rozwiązanie przyczyni się do dalszego rozwijania dobrej passy. Niedawno The Perfume Shop poinformował o swoim sukcesie biznesowym z końca roku, sprzedając od 28 listopada do 24 grudnia dwa miliony sztuk perfum.

W 2024 roku The Perfume Shop otworzył osiem nowych perfumerii, a ponadto zmodernizował 32 placówki w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Kantar: Polacy świadomymi konsumentami, są ciekawi składów produktów kosmetycznych i spożywczych
Ankietowani przez Kantar najchętniej skanowaliby kody QR z artykułów spożywczych i napojów (62 proc.) oraz kosmetyków i artykułów pielęgnacyjnych (58 proc.) Rossmann mat.prasowe

Polacy chcą wiedzieć więcej o produktach, które zamierzają kupić. Większość uważa się za świadomych konsumentów, regularnie sprawdzając przed zakupem informacje o artykułach takich jak żywność, kosmetyki, czy produkty apteczne. Pomocne w tym są smartfony i kody QR.

Z badania Kantar, przeprowadzonego na zlecenie GS1 wynika, że aż 2/3 Polaków postrzega siebie jako świadomych konsumentów: chcą wiedzieć, co kupują, a ponad połowa regularnie sprawdza informacje na opakowaniach przed zakupem. 

Co ważne, nieodłącznym elementem procesu zakupowego stał się smartfon – w sklepach korzysta z niego aż 90 proc. badanych. Badanie pokazało też, że ponad 1/3 respondentów skanowała już kody QR z opakowań produktów, a 56 proc. deklaruje chęć korzystania z tej funkcji, aby uzyskać więcej informacji o artykułach. 

To optymistyczna prognoza w kontekście nadchodzących zmian w handlu, związanych z planowanym stopniowym przejściem z jednowymiarowych kodów kreskowych na kody 2D od GS1 do końca 2027 roku – podkreśla Kantar.

Na zakupy ze smartfonem

Badanie Kantar pokazuje, jak ważną ważną rolę w procesie zakupowym Polaków odgrywają smartfony – aż 90 proc. ankietowanych korzysta z nich podczas zakupów stacjonarnych. Najczęściej używają go do sprawdzania promocji (71 proc.), konsultowania zakupów z rodziną (62 proc.), robienia zdjęć produktów (59 proc.) i kontrolowania listy zakupów (48 proc.).

Czytaj też: Najpopularniejsze marki kosmetyczne Polaków w 2024 [Raport]

Powszechne korzystanie z telefonów podczas zakupów stwarza możliwość wykorzystania ich także do skanowania kodów QR z opakowań produktów, zapewniając konsumentom dostęp do szerszej gamy informacji. Obsługa tych kodów jest niezwykle prosta – wystarczy tylko smartfon z wbudowanym aparatem i dostępem do internetu, co sprawia, że technologia ta jest dostępna dla szerokiego grona klientów, niezależnie od wieku czy poziomu znajomości technologii.

Dzięki temu QR kody umieszczone na opakowaniach przez producentów mają szansę stać się nieodłącznym elementem codziennych zakupów, ułatwiając podejmowanie świadomych i przemyślanych decyzji.

Konsumenci pozytywnie nastawieni do kodów QR

Już 64 proc. badanych zetknęło się z kodami QR na opakowaniach i wie, do czego one służą. Ponad 1/3 respondentów deklaruje, że skanowała QR kod przed zakupem produktu, a 1/5 deklarowała skanowanie zakupionych produktów w domu.

Szybki dostęp do informacji (55 proc.), zgromadzenie danych w jednym miejscu (49 proc.) oraz szczegółowe informacje o produkcie (47 proc.) to główne czynniki, które według konsumentów mogą zmotywować ich do skanowania QR kodów. Jednocześnie 43 proc. wskazuje brak potrzeby kontaktu z pracownikiem sklepu jako istotną zaletę kodów QR.

Dynamiczny rozwój technologii mobilnych oraz rosnące potrzeby informacyjne konsumentów jasno wskazują, że kody 2D – w tym kody QR – są przyszłością handlu. To narzędzie, które w prosty sposób daje konsumentom kompleksowe dane o produktach, ułatwiając im podejmowanie świadomych decyzji zakupowych. Dzięki globalnej implementacji kodów 2D od GS1, do której zmierzamy jako organizacja GS1 wsparta przez Consumer Goods Forum, handel detaliczny stanie się jeszcze bardziej transparentny i dostosowany do oczekiwań współczesnych klientów

– komentuje dr inż. Elżbieta Hałas, prezeska zarządu GS1 Polska.

Co chcą wiedzieć konsumenci?

Respondenci najchętniej skanowaliby kody QR, aby poznać skład produktów (77 proc.), dowiedzieć się więcej o aktualnych promocjach (76 proc.) czy sprawdzić informacje o substancjach szkodliwych (74 proc.). 

Wysoko na liście pożądanych informacji są też: instrukcja, jak używać danego produktu (69 proc.), informacje o producencie (68 proc.), kraj pochodzenia (66 proc.), warunki zwrotu/reklamacji (64 proc.) oraz recenzje i opinie innych użytkowników (61 proc.). 

Badani najchętniej skanowaliby kody QR z: 

  • artykułów spożywczych i napojów (62 proc.) 
  • kosmetyków i artykułów pielęgnacyjnych (58 proc.) 
  • produktów aptecznych (53 proc.) 
  • chemii domowej (49 proc.) 
  • AGD/RTV (45 proc.) 
  • elektroniki (45%

Przyszłość kodów QR

Kody GS1 QR rewolucjonizują identyfikację produktów i wspierają rozwój interaktywnej komunikacji między producentami a konsumentami. W miarę dalszego rozwoju technologii ich znaczenie będzie rosło, przekształcając sposób, w jaki robimy zakupy. Potencjał kodów GS1 QR jako nowego standardu zakupowego potwierdzają badania – 59 proc. respondentów dostrzega ich zalety, 56 proc. deklaruje chęć skanowania, aby uzyskać więcej informacji o produkcie, a 55 proc. przewiduje dalszy wzrost ich popularności.

Przejście z tradycyjnych kodów kreskowych (EAN) na kody GS1 QR zostało poparte we wspólnym oświadczeniu przez 26 liderów globalnych firm, takich jak Lidl, Carrefour, Alibaba, Barilla, Mondelēz czy Nestlé. Wdrożenia tej technologii obejmują cały świat i różnorodne sektory, w tym branżę spożywczą, motoryzacyjną, przemysłową, mleczarską, odzieżową i obuwniczą, rolnictwo, sektor beauty, DIY oraz elektronikę. Branża handlowa już z sukcesem wdraża tę nową technologię. 

Kody QR od GS1 są testowane w 48 krajach i wdrażane przez największe światowe firmy, takie jak L’Oreal, PepsiCo i Procter & Gamble. W Polsce również rośnie zainteresowanie firm wdrożeniem kodów dwuwymiarowych na opakowaniach konsumenckich. Wśród organizacji, które podpisały listy intencyjne, deklarując chęć przejścia na kody 2D od GS1, są m.in.: Żabka, Biedronka, DOZ i Auchan.

Aby ułatwić dostosowanie się do nowych standardów, w okresie przejściowym na opakowaniach mogą być użyte jednocześnie tradycyjne kody kreskowe i kody 2D od GS1.

Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar na zlecenie GS1 w listopadzie 2024 roku. Badanie objęło 1000 Polaków w wieku 18-70 lat.

Czytaj też: Niebezpieczne substancje w 6 proc. kosmetyków – alarmujące wyniki kontroli ECHA

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 07:10