StoryEditor

Eurocash planuje wydawać 30 mln zł rocznie na wprowadzenie detalistów w nowe technologie

Luis Amaral, prezes zarządu Grupy Eurocash, w której działają m.in. sieci sklepów kosmetycznych Kontigo i Koliber,  zapowiedział, że prowadzona przez niego spółka będzie inwestować 20-30 mln zł rocznie w nowe technologie i transformację cyfrową biznesu. – W kolejnych latach nakłady te będą podobne – dodał Luis Amaral. W ostatnich latach Eurocash zainwestował w transformację cyfrową kilkadziesiąt mln zł.

Grupa Eurocash po uruchomieniu w ubiegłym roku serwisu eurocash.pl, który ma wspierać detalistów w prowadzeniu biznesu, uruchomił właśnie kolejny projekt platformy typu marketplace pod nazwą eurocash.pl Market (kliknij tutaj i przeczytaj więcej na temat tego projektu), dzięki której detaliści będą mogli swobodnie zamawiać produkty oferowane przez hurtownie grupy, ale także przez indywidualnych producentów z kraju i z zagranicy. W sumie docelowo detaliści będą mogli wybierać  spośród oferty ok. pół miliona dostępnych na platformie produktów. Obecnie platformę marketplace testuje w swoich sklepach 50 detalistów.

Szef Grupy Eurocash, Luis Amaral, podkreślił, że to dopiero początek rozwoju firmy w obszarze cyfrowym. Dystrybutor pracuje obecnie m.in. nad wprowadzeniem karty lojalnościowej dla sklepów, która może zostać wdrożona w ciągu 12-18 miesięcy, a także uruchomieniem aplikacji mobilnej dla współpracujących z grupą detalistów, która powinna ruszyć w ciągu najbliższych miesięcy (nawet w grudniu br.).

Jednocześnie Luis Amaral zapowiedział, że firma będzie chciała inwestować nie tylko w narzędzia komunikujące producentów i detalistów oraz Grupę Eurocash z jej klientami, ale także w aplikację dedykowaną konsumentom. – eMarket.pl to skomplikowane narzędzie, które pozwoli na lepszą personalizację oferty ze strony naszych klientów – wskazuje szef Eurocashu.

Luis Amaral podkreślił, że ostatnie 3 lata to był czas intensywnych inwestycji w nowe technologie i cyfryzację naszego biznesu. – Stworzyliśmy unikalne narzędzia, których nie ma na żadnym europejskim rynku. Są one szansa na budowanie przewag konkurencyjnych przez naszych klientów. Jest to nasza misja i będziemy ją kontynuować – tłumaczy prezes Grupy Eurocash.

Grupa Eurocash to największa firma w Polsce zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak kosmetyczne Kontigo i Koliber oraz spożywcze abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost rozszerza usługę wysyłki przedmiotów na kolejne lotniska w Polsce
InPost
Grupa InPost rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat InPost.

Urządzenia InPost, które umożliwiają wysyłkę przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa, są teraz dostępne na kolejnych lotniskach w Polsce. Waldemar Brzoska z InPost informuje, że usługa ma na celu umożliwienie pasażerom wysyłki wartościowych przedmiotów, które nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Rozwiązanie to jest już dostępne na lotniskach w Modlinie (Port Lotniczy Warszawa/Modlin), Radomiu (Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku) i Zielonej Górze (Port lotniczy Zielona Góra-Babimost).

Przedmiot, który zostanie zatrzymany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio oznakować. Następnie pasażer w specjalnie wyznaczonym miejscu będzie mógł zapakować go w karton o właściwym rozmiarze i umieścić w skrytce Paczkomatu. Przesyłkę nadaje się za pomocą aplikacji InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku pozwala na wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem na wybrany adres. Po umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie, pasażer przechodzi kontrolę bezpieczeństwa. Na lotnisku w Modlinie wprowadzenie Paczkomatów pozwala uniknąć konieczności wykupywania usługi Fast Track, co ma przynieść dodatkowe korzyści w postaci oszczędności i wygody dla podróżnych.

Anna Dermont, rzeczniczka PPL, zaznacza, że podobne urządzenia na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkały się z pozytywnym odbiorem. Rozszerzenie usługi na kolejne lotniska, takie jak Radom i Zielona Góra, ma na celu zapewnienie wygody pasażerom i ułatwienie podróży. Wprowadzenie Paczkomatów na większą liczbę lotnisk w Polsce ma podnieść standard obsługi podróżnych.

Czytaj także: Sunew Med wystartował z kampanią marketingową na lotnisku w Gdańsku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 18:02