Technologia 3D jest od lat obecna i wykorzystywana, a takie urządzenia jak drukarka do makijażu Mink 3D od 2014 roku przekształca dowolny obraz w kolorowe receptury kosmetyków dla użytkowników.
Wyjaśniając atrakcyjność tej technologii, Oliver Drew, ekspert 3D w firmie Quadpack, producent opakowań kosmetycznych i dostawca, mówi portalowi Cosmetics Business, że drukarki 3D pomagają projektantom opakowań szybko testować nowe pomysły, pozwalając im sprawdzić, co może zadziałać, a co nie. To ułatwia markom znacznie wizualizację nowych koncepcji i sprawdzenie funkcjonalności opakować.
Hiszpańska firma Quadpack zwiększyła możliwości modelowania 3D w swoim brytyjskim centrum szybkiego prototypowania w październiku 2021 r., przechodząc na drukarkę 3D Stratasys J850 Prime, która umożliwia pracę z nowymi materiałami i oferuje nowe wykończenia, tekstury i kolory Pantone. Tymczasem w grudniu 2021 roku, francuski producent opakowań kosmetycznych Albéa zadebiutował z usługą „Make 3D yours”, przyspieszając proces druku.
Ten wzrost popularności drukarek 3D w branży kosmetycznej jest dowodem na jej rozwój i częste tworzenie niestandardowych projektów opakowaniowych, które mają szybko trafiać na rynek. W końcu czas to pieniądz.
Przeczytaj również: GXO Logistic wdrożyło urządzenie, które dopasowuje rozmiar pudełka do zawartości