– Aplikacja ma służyć jako narzędzie informacyjne, które w swojej podstawowej funkcji zastąpi niepewną i ryzykowną w czasach pandemii dystrybucję gazetki promocyjnej Laboo w formie papierowej, przenosząc ją do skuteczniejszego i nowocześniejszego obszaru on-line. Dzięki temu jej zasięg staje się nieograniczony w przeciwieństwie do ograniczonej nakładem gazetki papierowej – informuje Paweł Woch, dyrektor zarządzający sieci Drogerie Laboo.
Aplikacja jest wyposażona w funkcjonalności umożliwiające budowanie społeczności on-line’owych przy konkretnych placówkach. – Tworzymy w ten sposób podstawy do rozwoju sklepów naszej sieci w formule onmichannelowej, będącej jak się obecnie wydaje, formułą lepiej wpisującą się w zmiany zachodzące na rynku detalicznym – tłumaczy Paweł Woch.
Za pośrednictwem aplikacji właściciele sklepów, oprócz gazetki ogólnopolskiej Laboo, mają możliwość informowania o swoich lokalnych aktywnościach promocyjnych. Korzystając z technologii geolokalizacyjnej aplikacja automatycznie wiąże konsumenta ze sklepem, co przekłada się na kierowanie ofert do właściwych odbiorców.
– Mamy nadzieję, że ta forma komunikacji z konsumentem zostanie pozytywnie odebrana co byłoby dla nas podstawą do jej dalszego rozwoju – podsumowuje Paweł Woch.
Drogerie Laboo to ogólnopolska sieć drogerii tworzona przez właścicieli sklepów drogeryjnych rynku tradycyjnego. Obecnie w sieci znajduje się 670 drogerii, zlokalizowanych w całym kraju.
Sieć jest rozwijana w oparciu o formułę spółki komandytowo-akcyjnej. Przedsiębiorcy przystępują do niej poprzez wykupienie akcji spółki w cenie 0,50 zł za sztukę (liczbę akcji, jaką może zakupić potencjalny akcjonariusz ustala się na podstawie skali jego biznesu w okresie ostatnich 12 miesięcy). Każdy z akcjonariuszy pozostaje wyłącznym właścicielem swojego sklepu, a dodatkowo posiada udział w zyskach spółki Drogerie Laboo. Równocześnie nie ponosi odpowiedzialności za jej zobowiązania. Zyskuje natomiast: dostęp do know-how sieci, lepsze warunki handlowe negocjowane przez sieć, ogólnopolską reklamę, wspólny marketing, bezpłatną gazetkę i jej kolportaż, darmowe plakaty, radio Laboo, oprogramowanie ułatwiające procesy magazynowe, szkolenia.