Jak donosi Lebensmittel Zeitung, punkty nadawczo-odbiorcze powstały m.in. w Berlinie, Brandenburgii i graniczącej z Polską Meklemburgii. Klienci mogą odbierać zamówione towary i nadawać przesyłki w godzinach otwarcia drogerii.
Smartfony pracowników dm zostały wyposażone w specjalną aplikację, która ułatwia przetwarzanie zamówień. – Oferujemy klientom kolejną wartość dodaną, jaką jest obsługa przesyłek kurierskich. Jednocześnie zapewniamy naszym pracownikom wsparcie techniczne, którego potrzebują do wdrożenia nowej usługi – powiedział Christoph Werner, prezes zarządu sieci dm.
Dm to największa sieć drogerii w Niemczech. Pierwszy sklep z tym logo ruszył w 1973 roku w Karlsruhe, obecnie jest ich ponad 360 w 13 europejskich krajach. Detalista zatrudnia ponad 62 tys. osób, z czego 40,6 tys. w Niemczech. Obroty operatora w roku obrachunkowym 2018/2019 wyniosły 11,195 mld euro, z czego 8,367 mln euro przypadło na Niemcy, a 2,828 mld euro na pozostałe 12 rynków.
W Polsce nad podobnym rozwiązaniem zastanawiała się sieć Rossmann. Nie ma jednak oficjalnych informacji, czy kolektomaty zostaną w tej sieci wprowadzone.
Sklepy sieci dm w Europie
Kraj | Liczba sklepów | Rok debiutu |
Niemcy | 1997 | 1973 |
Austria | 388 | 1976 |
Węgry | 260 | 1993 |
Czechy | 232 | 1993 |
Chorwacja | 161 | 1996 |
Słowacja | 146 | 1995 |
Rumunia | 105 | 2007 |
Serbia | 97 | 2004 |
Słowenia | 84 | 1993 |
Bułgaria | 80 | 2009 |
Bośnia i Hercegowina | 74 | 2006 |
Włochy | 28 | 2017 |
Macedonia Północna | 16 | 2012 |
RAZEM | 3668 |
|
Źródło: dm