StoryEditor

dmTECH: Ponad 30 proc. naszej załogi w Polsce to kobiety

dmTECH to spółka IT należąca w całości do dm Drogerie Markt, jednej z największych europejskich sieci drogeryjnych. / dm Drogerie Markt
dmTECH, spółka informatyczna będąca własnością dm-drogerie markt, jednego z wiodących europejskich detalistów branży drogeryjnej, obecnie zatrudnia ponad 1200 pracowników w Europie. Ponad 40 proc. tej kadry to kobiety, które odgrywają kluczową rolę w opracowywaniu i implementacji innowacyjnych technologii, w tym rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję. W naszym kraju kobiety stanowią 30 proc. składu pracowniczego dmTECH, co znacząco przewyższa krajową średnią dla sektora IT, gdzie kobiety reprezentują tylko 15,5 proc. zatrudnionych.

W ubiegłym roku jesienią, dmTECH uruchomił swój pierwszy oddział międzynarodowy w Polsce, mający na celu zapewnienie wsparcia technologicznego dla klientów i pracowników sieci drogerii dm, oraz realizację nowych inicjatyw IT w każdym kraju, gdzie działają. W polskim sektorze IT zauważalny jest deficyt około 150 tysięcy specjalistów, a jednym ze sposobów na jego pokonanie jest zwiększenie zatrudnienia kobiet.

Mimo że dominuje przekonanie, iż branża technologiczna jest przeznaczona głównie dla mężczyzn, dmTECH udowadnia, że to nie płeć decyduje o zatrudnieniu. Pracownice firmy doświadczyły, że różnorodność w IT może stanowić okazję dla przedsiębiorstw do odkrycia i wykorzystania najlepszych talentów technicznych, bez względu na ich pochodzenie, wiek czy płeć.

W dmTECH kobiety zajmują różnorodne stanowiska, w tym programistek, inżynierek danych, konsultantek IT, kierowniczek projektów, administratorek systemów, inżynierek wsparcia sieci oraz architektek IT, stanowiąc ponad 40 proc. pracowników firmy na arenie międzynarodowej. Co istotne, kobiety reprezentują także 30 proc. kadry menedżerskiej, z czego 25 proc. z nich zajmuje kluczowe stanowiska w zarządzie. dmTECH zatrudnia obecnie ponad 1200 specjalistów i specjalistek w dziedzinie technologii, zarówno w Niemczech, jak i w Polsce, zapewniając wsparcie technologiczne i implementacje w każdym kraju, w którym obecne są drogerie dm. Centrala dmTECH w Polsce mieści się we Wrocławiu.

Czytaj także: Kolejna drogeria DM w Polsce. Ponad 500 mkw. powierzchni sprzedaży

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost rozszerza usługę wysyłki przedmiotów na kolejne lotniska w Polsce
InPost
Grupa InPost rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat InPost.

Urządzenia InPost, które umożliwiają wysyłkę przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa, są teraz dostępne na kolejnych lotniskach w Polsce. Waldemar Brzoska z InPost informuje, że usługa ma na celu umożliwienie pasażerom wysyłki wartościowych przedmiotów, które nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Rozwiązanie to jest już dostępne na lotniskach w Modlinie (Port Lotniczy Warszawa/Modlin), Radomiu (Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku) i Zielonej Górze (Port lotniczy Zielona Góra-Babimost).

Przedmiot, który zostanie zatrzymany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio oznakować. Następnie pasażer w specjalnie wyznaczonym miejscu będzie mógł zapakować go w karton o właściwym rozmiarze i umieścić w skrytce Paczkomatu. Przesyłkę nadaje się za pomocą aplikacji InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku pozwala na wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem na wybrany adres. Po umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie, pasażer przechodzi kontrolę bezpieczeństwa. Na lotnisku w Modlinie wprowadzenie Paczkomatów pozwala uniknąć konieczności wykupywania usługi Fast Track, co ma przynieść dodatkowe korzyści w postaci oszczędności i wygody dla podróżnych.

Anna Dermont, rzeczniczka PPL, zaznacza, że podobne urządzenia na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkały się z pozytywnym odbiorem. Rozszerzenie usługi na kolejne lotniska, takie jak Radom i Zielona Góra, ma na celu zapewnienie wygody pasażerom i ułatwienie podróży. Wprowadzenie Paczkomatów na większą liczbę lotnisk w Polsce ma podnieść standard obsługi podróżnych.

Czytaj także: Sunew Med wystartował z kampanią marketingową na lotnisku w Gdańsku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 10:52