StoryEditor

DM-drogerie markt wycofują się zupełnie z korzystania z gazu

Od dwunastu lat DM-drogerie markt Österreich w ramach „Project Tomorrow” polega prawie wyłącznie na odnawialnych źródłach energii, takich jak fotowoltaika o powierzchni 10 tys. mkw. w centrum dystrybucyjnym DM w Enns. Niebawem pojawią się tu również pompy ciepła powietrze/woda, za pomocą których można całkowicie zakręcić kurek gazowy. Firma może w ten sposób zaoszczędzić 1450 ton dwutlenku węgla rocznie.

W całej grupie spółek DM-drogerie markt w ostatnich latach podjęto szeroki wachlarz działań mających na celu zmniejszenie śladu ekologicznego – od wyposażenia sklepów i logistyki, przez zakup energii, po preferowane zestawienie ekologicznych alternatyw w asortymencie i ich ukierunkowaną reklamę. Te i liczne inne działania są obecnie podsumowywane w uzgodnionym programie zatytułowanym „Project Tomorrow” w grupie krajów DM - w Austrii i krajach stowarzyszonych.

Przygotowanie bilansu klimatycznego i bilansu ekologicznego już się rozpoczęło, aby uwidocznić odpowiedni wpływ na środowisko w całej firmie i opracować jasny punkt wyjścia. W kolejnym kroku identyfikowane będą główne obszary działania i formułowane są podejścia do zarządzania wraz z konkretnymi środkami i celami. Program, który obejmuje całą grupę spółek dm z 14 krajów, ma ponownie znacząco przyspieszyć „zielone” działania, a przejrzysty system raportowania sprawi, że coroczne sukcesy będą widoczne.

Zdaniem niektórych analityków, największa sieć drogerii w Austrii zdecydowała się teraz na skok na głęboką wodę, odchodząc od gazu: nowe wodne pompy ciepła do ogrzewania i chłodzenia są gotowe do użytku w centrum dystrybucyjnym Enns, a nowe centrum w Salzburgu - Wals zostanie w krótkim czasie wyposażone w studzienne systemy ogrzewania i chłodzenia, które zostaną oddane do użytku na przełomie roku. Dla obecnych 104 oddziałów, które nadal są w pełni lub częściowo zasilane gazem, podjęto ambitny plan przebudowy: – W naszych centralnych lokalizacjach – dm dialogicum w Salzburgu i centrum dystrybucyjnym w Enns – możemy dokonać takiej zmiany systemowej w ciągu kilku miesięcy: nowe systemy studni uzupełniają już istniejące moce z zielonej energii elektrycznej i energii słonecznej; Gaz lub ciepłownictwo miejskie są wtedy tylko zabezpieczeniem na wypadek awarii – mówi dyrektor zarządzający dm Drogerie Markt Österreich, Thomas Köck.

Czytaj także: Markus Troyanski, Henri Hampe, DM-Drogerie Markt: Nie mamy zamiaru ścigać się z Rossmannem

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
InPost rozszerza usługę wysyłki przedmiotów na kolejne lotniska w Polsce
InPost
Grupa InPost rozszerza liczbę portów oferujących unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa na lotnisku. Urządzenia InPost były dostępne na czterech lotniskach, a od lipca pasażerowie odlatujący z Modlina, Radomia i Zielonej Góry też mogą korzystać z wysyłki przedmiotów za pomocą maszyny Paczkomat InPost.

Urządzenia InPost, które umożliwiają wysyłkę przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa, są teraz dostępne na kolejnych lotniskach w Polsce. Waldemar Brzoska z InPost informuje, że usługa ma na celu umożliwienie pasażerom wysyłki wartościowych przedmiotów, które nie mogą być przewożone w bagażu podręcznym. Rozwiązanie to jest już dostępne na lotniskach w Modlinie (Port Lotniczy Warszawa/Modlin), Radomiu (Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku) i Zielonej Górze (Port lotniczy Zielona Góra-Babimost).

Przedmiot, który zostanie zatrzymany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio oznakować. Następnie pasażer w specjalnie wyznaczonym miejscu będzie mógł zapakować go w karton o właściwym rozmiarze i umieścić w skrytce Paczkomatu. Przesyłkę nadaje się za pomocą aplikacji InPost Mobile. Paczkomat na lotnisku pozwala na wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem na wybrany adres. Po umieszczeniu przesyłki w Paczkomacie, pasażer przechodzi kontrolę bezpieczeństwa. Na lotnisku w Modlinie wprowadzenie Paczkomatów pozwala uniknąć konieczności wykupywania usługi Fast Track, co ma przynieść dodatkowe korzyści w postaci oszczędności i wygody dla podróżnych.

Anna Dermont, rzeczniczka PPL, zaznacza, że podobne urządzenia na Lotnisku Chopina w Warszawie spotkały się z pozytywnym odbiorem. Rozszerzenie usługi na kolejne lotniska, takie jak Radom i Zielona Góra, ma na celu zapewnienie wygody pasażerom i ułatwienie podróży. Wprowadzenie Paczkomatów na większą liczbę lotnisk w Polsce ma podnieść standard obsługi podróżnych.

Czytaj także: Sunew Med wystartował z kampanią marketingową na lotnisku w Gdańsku

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
26.06.2024 16:55
Sieć Super-Pharm wdrożyła kolejną wersję aplikacji mobilnej
Nowa wersja mobilnej aplikacji sprzedażowej Super-Pharmfot. LinkedIn Super-Pharm Poland
Sieć Super-Pharm zaproponowała użytkownikom kolejną odsłonę swojej aplikacji mobilnej z poprawionymi funkcjonalnościami w obszarach zgłaszanych przez użytkowników.

Super-Pharm – detaliczna sieć drogeryjno-perfumeryjno-apteczna udostępniła nową wersję swojej mobilnej aplikacji sprzedażowej. To odsłona 2.11, w której zostały dodane lub udoskonalone funkcjonalności.

Jakie zmiany w aplikacji Super-Pharm?

Jak informuje sieć, w nowej apce usprawniono i zmieniono niektóre funkcje.

Zmienione zostały wszystkie metod płatności na Adyen, w tym wprowadzone zostały natywne metody: Apple Pay i Google Pay

Cały proces płatności został usprawniony, dzięki czemu każda z dotychczasowych metod (blik, karta, przelew) działają lepiej. Znacząco wzrósł dzięki temu  procent udanych płatności ????

Powiększone zostały zdjęcia produktów. To postulat użytkowników  

Możliwe jest zaznaczanie i kopiowanie tekstu w apce, co ułatwia np. przeklejanie i tłumaczenie opisów, łatwiejsze wyszukiwanie nr zamówienia lub kuponu

Wyświetlanie kluczowych komunikatów błędu na ekranach stało się bardziej przyjazne i zrozumiałe  

Poprawiono funkcję sortowania wyników na listingu podczas używania filtrów oraz wprowadzono wiele innych, drobniejszych usprawnień.

Aplikacja i program lojalnościowy

Aplikacja Super-Pharm w poprzedniej wersji zadebiutowała 22 marca 2022 r. łącząc e-commerce z lojalnościowym programem Klub Super-Pharm (wówczas jeszcze nazywał się Klub LifeStyle) i płatnościami mobilnymi. 9 lutego 2024 r. w aplikacji zostało złożone milionowe zamówienie. Do ego czasu, od momentu jej uruchomienia, wirtualna karta została wyświetlona 2,2 mln razy, a kupony klubu były aktywowane 1,9 mln razy.

Za projekt aplikacji odpowiada Future Mind, firma technologiczno-doradcza oraz Exorigo-Upos, dostawca rozwiązań e-commerce. 

Czytaj także: Agnieszka Rokiel, Maciej Maćkowiak: W aplikacji Super-Pharm połączyliśmy sprzedaż z lojalnością

Z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” wynika, że Polacy najczęściej korzystają z aplikacji e-sklepów, które oferują odzież lub obuwie oraz kosmetyki. Ponad połowa respondentów korzysta z aplikacji sklepów internetowych, aby sprawdzić dostępność konkretnego produktu (56 proc.)oraz poszukują  kodów rabatowych (52 proc.). 45 proc. w aplikacji śledzi swoje zamówienia.

Czytaj więcej: Santander Consumer Bank: Polacy chętnie korzystaja z aplikacji mobilnych. Kupuja w nich głównie odzież, obuwie i kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 18:17