W Polsce liczba zakażonych koronawirusem wynosi już 1984 (stan na 15:00 30 marca) w tym zmarło 26 osób. Dlatego rząd i Ministerstwo Zdrowia wszelkimi środkami próbują zahamować rozprzestrzenianie się wirusa. Jednym z pomysłów jest nowa aplikacja.
– Wirtualny asystent jest odpowiedzią na stale rosnącą liczbę zapytań dotyczących koronawirusa. Dzięki temu, że jest on dostępny online, udziela odpowiedzi w zaledwie kilka sekund o każdej porze dnia i nocy. Do tego jest bardzo intuicyjny w użytkowaniu i każdy z nas z łatwością z niego skorzysta – mówi Janusz Cieszyński, wiceminister zdrowia.
Wirtualny asystent odpowie na nasze pytania np. co zrobić, jeżeli mamy objawy koronawirusa, jaki jest przebieg choroby oraz jak chronić się przed zakażeniem. Aplikacja opiera się na sztucznej inteligencji i cały czas się uczy, bo otrzymuje aktualne dane z Ministerstwa Zdrowia, Głównego Inspektoratu Sanitarnego i Narodowego Funduszu Zdrowia.
– Rekordowo szybkie uruchomienie wirtualnego asystenta nie byłoby możliwe bez zaangażowania wielu osób i instytucji. Szczególnie budująca jest postawa firm komercyjnych, w tym IBM Polska. To pierwsze wdrożenie tego typu narzędzia w publicznym systemie ochrony zdrowia – tłumaczy Janusz Cieszyński.
Asystent dostępny jest m.in. na przeglądarki: Mozilla Firefox, Chrome, Microsoft Edge, Internet Explorer, Safar oraz urządzeniach mobilnych.