T.R.U.S.T, nowa platforma informacyjna Clarins, zostanie początkowo wprowadzona na rynek w USA i będzie dostępny na całym świecie do końca tego roku. Platforma wykorzystuje technologię blockchain, która umożliwia konsumentom otrzymywanie niezmanipulowanych, a zatem wiarygodnych informacji. Po zeskanowaniu kodu QR na opakowaniu swojego produktu do pielęgnacji skóry, klienci zostaną przekierowani bezpośrednio na stronę internetową firmy i platformę T.R.U.S.T. Następnie muszą wprowadzić numer partii, aby otrzymać informacje na temat wszystkich etapów procesu produkcyjnego swojego zakupu.
Publikacje dla konsumentów zawierają wyczerpujące informacje na temat każdej z roślin zawartych w produkcie. Użytkownicy mogą dowiedzieć się o właściwościach, pochodzeniu i rodzaju uprawy każdej rośliny. Według firmy wszystkie rośliny są uprawiane ekologicznie i sprzedawane w ramach etycznych praktyk. Obecnie na platformie znajduje się 30 produktów i 40 ekstraktów roślinnych, jak podaje producent. Clarins planuje zapewnić identyfikowalność około 100 produktów do końca 2023 roku.
Virginie Courtin, dyrektorka zarządzająca Clarins, powiedziała że "[platforma] stanowi nowy krok dla Clarins, a bardziej globalnie, dla identyfikowalności i przejrzystości naszej branży. Klienci mają prawo oczekiwać bezpiecznych, odpornych na manipulacje i niezawodnych systemów, które zapewnią, że nasze zobowiązania w zakresie CSR odzwierciedlają nasze działania."
Czytaj także: Rodzinna firma Clarins przekazuje zarządzanie kolejnemu pokoleniu