Allegro uruchamia serwis Allegro Biznes. To propozycja skierowana do klientów B2B. Według najpopularniejszej platformy zakupowej online w Polsce, zakupy tu robi każdego miesiąca co czwarta firma. Prognozy ekspertów wskazują, że wartość handlu online w kategorii zakupów firmowych w Polsce wyniesie ponad 340 mld zł w 2021 roku. Oznacza to, że potencjał tego rynku jest ogromny.
– Ponieważ klienci, poza życiem zawodowym, przyzwyczaili się do określonego standardu zakupów online, ta luka doprowadziła do szybkiego rozwoju funkcji i usług, takich jak Allegro Biznes, skierowanych do klientów B2B – powiedziała Dagmara Brzezińska-Marcu, Commercial Category Management Director w Allegro.
Allegro Biznes zostało zbudowane na bazie platformy konsumenckiej, zostały zachowane wszystkie dotychczasowe jej funkcjonalności, dodano konkretne narzędzia przydatne zarówno dla tych, którzy potrzebują różnych produktów do prowadzenia własnej działalności, jak i dla tych, którzy je dostarczają.
Rozwój platformy w najbliższej przyszłości będzie koncentrował się między innymi na oferowaniu konkurencyjnych cen i przyjaznych dla biznesu opcji płatności, ponieważ są to główne czynniki decyzyjne w procesie wyboru dostawcy.
Oferta Allegro Biznes dostępna będzie tylko dla posiadaczy konta Firma. Dlatego w momencie uruchomienia serwisu, firmy sprzedające i kupujące na Allegro automatycznie otrzymają do niej dostęp. Jednocześnie sprzedający, których oferty pojawią się na obu wersjach Allegro, otrzymają dostęp do dodatkowego rynku, na którym wydatki są średnio 10-krotnie większe niż w przypadku zakupów konsumenckich.
Allegro Biznes będzie odpowiadać na podstawowe, ale jednocześnie szerokie potrzeby wszystkich przedsiębiorców (np. artykuły papiernicze, produkty do sprzątania, sprzęt IT itp.). Oferta będzie również dostosowana do bardzo specyficznych branż, takich jak gabinety kosmetyczne, warsztaty samochodowe, czy firmy budowlane.
Platforma Allegro Biznes zostanie udostępniona na początku lutego.