StoryEditor

10. Forum Branży Kosmetycznej już 24 maja. Chcecie poznać trendy i robić biznes? Bądźcie z nami!

10 Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się już 24 maja br. Spotkamy się stacjonarnie i będziemy mówić o trendach, które obecnie kształtują polski rynek kosmetyczny. Forum odbywa się pod parasolową marką Retail Trends 2022. W jednym miejscu i czasie organizujemy dwie najważniejsze konferencje Kongres Rynku FMCG i Forum Branży Kosmetycznej ze wspólną przestrzenią networkingową i wystawienniczą. Wstęp dla reprezentantów handlu jest bezpłatny.

Znakomici eksperci – prelegenci i paneliści – wezmą udział w tegorocznym, jubileuszowym Forum Branży Kosmetycznej. Menedżerowie z polskich i międzynarodowych firm kosmetycznych, analitycy z wiodących firm badawczych, szefowie najważniejszych organizacji branżowych narysują obraz dzisiejszego sektora kosmetycznego, wskażą perspektywy jego rozwoju, wiodące trendy, ale i zagrożenia mogące znacząco wpływać na plany i założenia.

Po dwóch latach, kiedy konferencja była organizowana z konieczności w formacie online, powracamy z nieukrywaną radością do jej stacjonarnej formuły. To oznacza osobiste spotkania, rozmowy, wymianę doświadczeń z ostatnich, trudnych dla wszystkich dwóch lat. To także okazja do zapoznania się z nowościami oferowanymi przez producentów kosmetyków oraz dostawców usług dla sektora.

Jednak nie tylko wokół kosmetyków będzie kręcił się ten dzień. Forum Branży Kosmetycznej odbywa się w tym roku pod parasolową marką Retail Trends 2022. Połączyliśmy pod nią dwie najważniejsze dla naszego wydawnictwa konferencje. To Kongres Rynku FMCG będący wizytówką redakcji Wiadomości Handlowych i wiadomoscihandlowe.pl oraz Forum Branży Kosmetycznej nierozerwalnie związane z redakcją Wiadomości Kosmetycznych.

Jest to więc okazja dla wszystkich, którzy chcą robić biznes w całym sektorze FMCG, by w jednym miejscu i czasie spotkać się w gronie praktyków i skorzystać z biznesowych możliwości, jakie daje to wyjątkowe wydarzenie.

Wspólny będzie także wieczór, podczas którego rozdamy statuetki Drogeria Roku 2022 oraz Market Roku 2022.

Zapraszamy do rejestracji na Retail Trends 2022 i do udziału w obu konferencjach – Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongresie Rynku FMCG.  Przypominamy, że wstęp dla przedstawicieli handlu jest BEZPŁATNY.

ZAREJESTRUJ SIĘ 

PROGRAM FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ NA RETAIL TRENDS 2022

09.00 – 09:05 Powitanie gości

09.05 – 09.25 Rynek kosmetyczny w Polsce na tle świata – stan obecny i prognozy, Michał Rudecki, client director, Nielsen

09.25 – 09.45  Etyka i transparentność działań podstawą strategii firm kosmetycznych. Jak kryzys wpływa na wizerunek marek i ich biznes? Marta Marczak, dyrektor, PWC Polska

9.45 – 10.05 Udoskonalanie opakowań na kosmetyki, środki higieny osobistej i chemii domowej (HPC) poprzez ekoprojektowanie. Beata Sypniewska, business development manager NEE  

10.05 – 11.10 DEBATA: Wpływ wewnętrznych i zewnętrznych czynników gospodarczych i politycznych na polski sektor kosmetyczny.

  • Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
  • Leszek Kłosiński, prezes zarządu, Kanani Europe
  • Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L’Oréal Polska i Krajów Bałtyckich
  • Henryk Orfinger, współwłaściciel, przewodniczący rady nadzorczej, Dr Irena Eris
  • Tomasz Ślagórski, wiceprezes zarządu, KUKE

11.10 – 11.30 PRZERWA KAWOWA

11.30 – 11.50 Kosmetyki w internecie – potencjał e-commerce, perspektywy dla rozwoju rynku i narzędzia wspierające sprzedaż. Katarzyna Czuchaj-Łagód, analityk, prezes i właścicielka Mobile Institute 

11.50 – 12.10 Sprzedaż kosmetyków w aptekach, specyfika rynku i klienta, perspektywy dla rynku. Anna Wochna, prezes i założycielka Sunew Med+ 

12.10 – 13.00 DEBATA: Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami.

  • Agnieszka Górnicka, prezes zarządu, Inquiry
  • Paweł Pietruszka, dyrektor zarządzający, Europe Distribution Group      
  • Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor sprzedaży Polska, Delia Cosmetics
  • Mariusz Szymanowski, prezes zarządu, Grupa Nova

13.00 – 14.00 LUNCH

14.00-14.20 Fuzje i przejęcia na rynku kosmetycznym. Jaką drogę wybrać w obliczu aktualnych wyzwań. Dr hab. Maciej Stradomski prof. UEP, członek zarządu CMT Advisory

14.20-14.35 Rynek pracy w jednej aplikacji. Technologie wspomagające szybką rekrutację pracownikówEkspert firmy Tikrow

14.35-14.55 Trendy na rynku kosmetyków do kąpieli dla dzieci. Paweł Pietruszka, dyrektor zarządzający, Europe Distribution Group

14.55-15.15 Marki własne w kategoriach kosmetyczno-chemicznych – czynniki wpływające na wzrost rynku, oczekiwania partnerów handlowych i konsumentów. Szymon Mordasiewicz, Commercial Director GfK Consumer Panels & Services, Poland

15-15.15.30 Trendy w sztuce perfumeryjnej. Ekspert firmy Sorvella 

15.30-16.00 PRZERWA KAWOWA

16.00 – 16.20 Klasyczne surowce kosmetyczne w innowacyjnych recepturach – jak to co sprawdzone odkryć na nowo? Dr inż. Marta Pawłowska, safety asesor, założycielka i prezes zarządu Assessment Consulting Chemicals

16.20- 16.40 Storytelling, brand blocking i personalizacja w świecie opakowań – trzy trendy, które zwiększą sprzedaż Twojego produktu na sklepowej półce. Justyna Kierzkowska-Grzyb, kierownik działu marketingu, Aniflex; Maciej Wojtaszek, współwłaściciel, Aniflex  

16.40-17.30 DEBATA: Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel

  • Ewa Łusiak, marketing manager Poland, Kneipp
  • Nataliya Malhanova, director strategic marketing, Avery Dennison Labels and Packaging Materials Europe
  • Kiril Marinov, General Manager, Henkel Beauty Care
  • Dr Anna Oborska, dyrektor generalna, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego
  • Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution

Forum Branży Kosmetycznej poprowadzą Katarzyna Bochner, redaktor naczelna Wiadomości Kosmetycznych oraz Łukasz Barbacki, ekspert rynku kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Cosmetics & Toiletries: W kwestii ewaluacji sensorycznej ekspertom wierzymy jako branża bardziej niż metodom instrumentalnym
CDC

Serwis Cosmetics & Toiletries przeprowadził badania ankietowe dotyczące metod oceny sensorycznej kosmetyków stosowanych przez producentów. Wyniki badań ukazują preferencje branży w zakresie testowania produktów pod kątem odczuć użytkowników, a także narzędzi wykorzystywanych do analizy tekstury kosmetyków.

W kontekście testowania produktów kosmetycznych pod względem doznań sensorycznych najczęściej wybieraną metodą jest testowanie na ślepo z udziałem grup fokusowych, na które wskazało 46 proc. respondentów. Nieco mniej popularnym podejściem jest analiza ekspercka – tę metodę preferuje 29 proc. ankietowanych. Z kolei analiza ilościowa z wykorzystaniem opisowych metod statystycznych została wybrana przez 25 proc. respondentów.

Jeśli chodzi o narzędzia służące do oceny tekstury kosmetyków, największą popularnością cieszy się analiza sensoryczna prowadzona przez panel ekspertów, którą wskazało 45 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się metody instrumentalne, takie jak reometria i mikroskopia, wybierane przez 34 proc. respondentów. Podstawowym narzędziem wykorzystywanym w reometrii jest reometr, czyli urządzenie mierzące, jak substancja reaguje na siły ścinające lub naprężenia. Dzięki temu można określić, czy dany produkt jest bardziej płynny, czy gęsty, jak łatwo rozprowadza się po skórze oraz jak zmienia swoją konsystencję pod wpływem temperatury lub nacisku.

W przemyśle kosmetycznym stosuje się różne techniki mikroskopowe, w tym mikroskopię optyczną (używaną do badania struktury emulsji, rozkładu cząstek i ich interakcji w produktach takich jak kremy czy mleczka) elektronową (SEM, TEM - pozwalającą na bardzo dokładne badanie powierzchni kosmetyków i cząsteczek aktywnych, np. pigmentów w kosmetykach kolorowych), oraz konfokalną (stosowaną m.in. do analizy penetracji składników kosmetycznych w głąb skóry).

Opinie konsumentów jako narzędzie do oceny tekstury uznało za istotne jedynie 21 proc. uczestników badania. Wyniki ankiety wskazują na silne zaufanie producentów kosmetyków do metod eksperckich i testów grupowych. Chociaż analizy ilościowe i opinie konsumentów również odgrywają rolę w procesie oceny sensorycznej, to jednak wciąż ustępują bardziej specjalistycznym metodom pomiarowym i testom panelowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Innowacje
13.02.2025 14:33
AI w logistyce: pracownicy GXO zaczynają studia z inżynierii robotyki
Studia z inżynierii robotyki zapewnia uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w erze automatyzacji i sztucznej inteligencjiGXO Logistics

Dwóch pracowników GXO będzie zdobywać cenne umiejętności w zakresie robotyki, sztucznej inteligencji i programowania podczas trzyipółletnich studiów na Uniwersytecie Cranfield.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, uczestniczy w pierwszych w Wielkiej Brytanii studiach z inżynierii robotyki, które rozpoczynają się na Uniwersytecie Cranfield, gdzie dwóch pracowników GXO dołącza do grupy studentów tego krytycznego dla branży obszaru. 

GXO jest jednym ze 100 największych pracodawców w Wielkiej Brytanii, zatrudniającym ponad 1,5 tys. studiujących pracowników, którzy uzupełniają wiedzę akademicką praktycznym doświadczeniem zdobywanym w pracy magazynowej, transportowej i biurowej.

Udział w studiach ma kluczowe znaczenie ze względu na znaczący rozwój robotyki na rynku brytyjskim. Eksperci prognozują, że przychody z robotyki osiągną 2,15 mld dolarów w 2025 roku, z czego 1,9 mld dolarów przypadnie na rynek robotyki usługowej w Wielkiej Brytanii, obejmujący sektor logistyczny, wnosząc do brytyjskiej gospodarki nawet 180 mld funtów w ciągu następnej dekady.

GXO znajduje się w czołówce firm wykorzystujących robotykę i automatyzację do napędzania innowacji i przekształcania logistyki i łańcuchów dostaw na całym świecie. 

Połączenie robotyki, automatyzacji i sztucznej inteligencji już teraz zwiększa produktywność, odpowiada na wyzwania związane z pracowników i tworzy bardziej atrakcyjne, bezpieczne miejsca pracy w sektorze logistycznym. Z obserwacji GXO wynika, że pracownicy wspierani przez roboty osiągają już nawet 6-krotną poprawę produktywności. Jednak wdrażanie takich technologii i wykorzystanie ich pełnego potencjału wymaga zespołów wykwalifikowanych i przeszkolonych w zakresie robotyki i automatyzacji.

Robotyka, automatyzacja i sztuczna inteligencja odegrają kluczową rolę w zwiększaniu produktywności i globalnej konkurencyjności Wielkiej Brytanii, dlatego z dumą wspieramy pierwszy kierunek studiów w dziedzinie robotyki na Uniwersytecie Cranfield – skomentował Gavin Williams, dyrektor zarządzający GXO na Wielką Brytanię i Irlandię. – Sektor logistyczny na całym świecie przechodzi transformację technologiczną. Naszą ambicją jest wykorzystanie tego, co najlepsze w automatyce, robotyce i sztucznej inteligencji, aby zapewnić większą produktywność naszym klientom w Wielkiej Brytanii, a do tego potrzebujemy wykwalifikowanych pracowników, którzy będą potrafili wykorzystać tę technologię.

Studia z inżynierii robotyki zapewnia uczestnikom wiedzę i praktyczne umiejętności potrzebne do osiągnięcia doskonałości w erze automatyzacji i sztucznej inteligencji. Program studiów został opracowany we współpracy z wiodącymi firmami zajmującymi się robotyką – trzyipółletnie studia łączą wiedzę teoretyczną z praktycznym doświadczeniem, wyposażając praktykantów w wiedzę specjalistyczną w zakresie projektowania, rozwoju i konserwacji systemów zrobotyzowanych niezbędnych dla szybko rozwijającego się, napędzanego technologią sektora logistycznego.

Robotyka i sztuczna inteligencja stają się integralną częścią naszego codziennego życia, zwiększając zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów, którzy mogą kształtować przyszłość tej szybko rozwijającej się branży – powiedziała dr Rebecca Raper, wykładowca robotyki na Uniwersytecie Cranfield i kierownik studiów. – Pracodawcy potrzebują osób posiadających nie tylko silną wiedzę inżynieryjną i techniczną, ale także dogłębne zrozumienie interakcji robotów z szerszymi systemami i ludźmi. Ta nowa praktyka zawodowa ma na celu wyposażenie studentów w dokładnie te umiejętności, co czyni ją ekscytującą i cenną okazją zarówno dla praktykantów, jak i przemysłu.

Zaangażowanie GXO we wspieranie kariery pracowników wykracza poza studia i praktyki zawodowe. 1,5 tys. pracowników GXO w Wielkiej Brytanii i Irlandii, czyli 3,4 proc. całego zespołu, bierze udział w różnych formach „nauki i zarabiania” w różnych formach rozwoju obejmujących logistykę, inżynierię, analizę danych i zarządzanie. W ciągu najbliższych kilku lat GXO zobowiązuje się do zapewnienia, że liczba ta osiągnie 5 proc.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 12:32