StoryEditor

10. Forum Branży Kosmetycznej już 24 maja. Chcecie poznać trendy i robić biznes? Bądźcie z nami!

10 Forum Branży Kosmetycznej odbędzie się już 24 maja br. Spotkamy się stacjonarnie i będziemy mówić o trendach, które obecnie kształtują polski rynek kosmetyczny. Forum odbywa się pod parasolową marką Retail Trends 2022. W jednym miejscu i czasie organizujemy dwie najważniejsze konferencje Kongres Rynku FMCG i Forum Branży Kosmetycznej ze wspólną przestrzenią networkingową i wystawienniczą. Wstęp dla reprezentantów handlu jest bezpłatny.

Znakomici eksperci – prelegenci i paneliści – wezmą udział w tegorocznym, jubileuszowym Forum Branży Kosmetycznej. Menedżerowie z polskich i międzynarodowych firm kosmetycznych, analitycy z wiodących firm badawczych, szefowie najważniejszych organizacji branżowych narysują obraz dzisiejszego sektora kosmetycznego, wskażą perspektywy jego rozwoju, wiodące trendy, ale i zagrożenia mogące znacząco wpływać na plany i założenia.

Po dwóch latach, kiedy konferencja była organizowana z konieczności w formacie online, powracamy z nieukrywaną radością do jej stacjonarnej formuły. To oznacza osobiste spotkania, rozmowy, wymianę doświadczeń z ostatnich, trudnych dla wszystkich dwóch lat. To także okazja do zapoznania się z nowościami oferowanymi przez producentów kosmetyków oraz dostawców usług dla sektora.

Jednak nie tylko wokół kosmetyków będzie kręcił się ten dzień. Forum Branży Kosmetycznej odbywa się w tym roku pod parasolową marką Retail Trends 2022. Połączyliśmy pod nią dwie najważniejsze dla naszego wydawnictwa konferencje. To Kongres Rynku FMCG będący wizytówką redakcji Wiadomości Handlowych i wiadomoscihandlowe.pl oraz Forum Branży Kosmetycznej nierozerwalnie związane z redakcją Wiadomości Kosmetycznych.

Jest to więc okazja dla wszystkich, którzy chcą robić biznes w całym sektorze FMCG, by w jednym miejscu i czasie spotkać się w gronie praktyków i skorzystać z biznesowych możliwości, jakie daje to wyjątkowe wydarzenie.

Wspólny będzie także wieczór, podczas którego rozdamy statuetki Drogeria Roku 2022 oraz Market Roku 2022.

Zapraszamy do rejestracji na Retail Trends 2022 i do udziału w obu konferencjach – Forum Branży Kosmetycznej oraz Kongresie Rynku FMCG.  Przypominamy, że wstęp dla przedstawicieli handlu jest BEZPŁATNY.

ZAREJESTRUJ SIĘ 

PROGRAM FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ NA RETAIL TRENDS 2022

09.00 – 09:05 Powitanie gości

09.05 – 09.25 Rynek kosmetyczny w Polsce na tle świata – stan obecny i prognozy, Michał Rudecki, client director, Nielsen

09.25 – 09.45  Etyka i transparentność działań podstawą strategii firm kosmetycznych. Jak kryzys wpływa na wizerunek marek i ich biznes? Marta Marczak, dyrektor, PWC Polska

9.45 – 10.05 Udoskonalanie opakowań na kosmetyki, środki higieny osobistej i chemii domowej (HPC) poprzez ekoprojektowanie. Beata Sypniewska, business development manager NEE  

10.05 – 11.10 DEBATA: Wpływ wewnętrznych i zewnętrznych czynników gospodarczych i politycznych na polski sektor kosmetyczny.

  • Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
  • Leszek Kłosiński, prezes zarządu, Kanani Europe
  • Adam Nitecki, dyrektor generalny, Consumer Products Division L’Oréal Polska i Krajów Bałtyckich
  • Henryk Orfinger, współwłaściciel, przewodniczący rady nadzorczej, Dr Irena Eris
  • Tomasz Ślagórski, wiceprezes zarządu, KUKE

11.10 – 11.30 PRZERWA KAWOWA

11.30 – 11.50 Kosmetyki w internecie – potencjał e-commerce, perspektywy dla rozwoju rynku i narzędzia wspierające sprzedaż. Katarzyna Czuchaj-Łagód, analityk, prezes i właścicielka Mobile Institute 

11.50 – 12.10 Sprzedaż kosmetyków w aptekach, specyfika rynku i klienta, perspektywy dla rynku. Anna Wochna, prezes i założycielka Sunew Med+ 

12.10 – 13.00 DEBATA: Zmiana kanałów sprzedaży kosmetyków i nawyków konsumenckich, a logistyka i zarządzanie półką oraz zapasami.

  • Agnieszka Górnicka, prezes zarządu, Inquiry
  • Paweł Pietruszka, dyrektor zarządzający, Europe Distribution Group      
  • Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor sprzedaży Polska, Delia Cosmetics
  • Mariusz Szymanowski, prezes zarządu, Grupa Nova

13.00 – 14.00 LUNCH

14.00-14.20 Fuzje i przejęcia na rynku kosmetycznym. Jaką drogę wybrać w obliczu aktualnych wyzwań. Dr hab. Maciej Stradomski prof. UEP, członek zarządu CMT Advisory

14.20-14.35 Rynek pracy w jednej aplikacji. Technologie wspomagające szybką rekrutację pracownikówEkspert firmy Tikrow

14.35-14.55 Trendy na rynku kosmetyków do kąpieli dla dzieci. Paweł Pietruszka, dyrektor zarządzający, Europe Distribution Group

14.55-15.15 Marki własne w kategoriach kosmetyczno-chemicznych – czynniki wpływające na wzrost rynku, oczekiwania partnerów handlowych i konsumentów. Szymon Mordasiewicz, Commercial Director GfK Consumer Panels & Services, Poland

15-15.15.30 Trendy w sztuce perfumeryjnej. Ekspert firmy Sorvella 

15.30-16.00 PRZERWA KAWOWA

16.00 – 16.20 Klasyczne surowce kosmetyczne w innowacyjnych recepturach – jak to co sprawdzone odkryć na nowo? Dr inż. Marta Pawłowska, safety asesor, założycielka i prezes zarządu Assessment Consulting Chemicals

16.20- 16.40 Storytelling, brand blocking i personalizacja w świecie opakowań – trzy trendy, które zwiększą sprzedaż Twojego produktu na sklepowej półce. Justyna Kierzkowska-Grzyb, kierownik działu marketingu, Aniflex; Maciej Wojtaszek, współwłaściciel, Aniflex  

16.40-17.30 DEBATA: Wiodące trendy na rynku kosmetycznym. Nurt eko, zrównoważony rozwój, nowości, relacje z konsumentami, partnerstwo na linii dostawca-handel

  • Ewa Łusiak, marketing manager Poland, Kneipp
  • Nataliya Malhanova, director strategic marketing, Avery Dennison Labels and Packaging Materials Europe
  • Kiril Marinov, General Manager, Henkel Beauty Care
  • Dr Anna Oborska, dyrektor generalna, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego
  • Teresa Stachnio, dyrektor kategorii Beauty Care, Just Buy It Distribution

Forum Branży Kosmetycznej poprowadzą Katarzyna Bochner, redaktor naczelna Wiadomości Kosmetycznych oraz Łukasz Barbacki, ekspert rynku kosmetycznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.12.2024 14:47
ID Logistic: Wysokie koszty barierą we wdrażaniu AI w logistyce kontraktowej
fot. Shutterstock

Ponad połowa firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion & beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej, dostrzega w AI narzędzie do usprawnienia operacji, a 40 proc. zwraca uwagę na możliwość obniżenia wydatków – wynika z najnowszego raportu ID Logistics „Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?”. Mimo to, jedynie co piąta firma aktywnie korzysta z rozwiązań opartych na AI, głównie ze względu na wysokie koszty wdrożeń, które dla 55 proc. respondentów stanowią główną barierę.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji wykorzystuje tylko 21 proc. badanych firm. Wśród aktywnie wykorzystujących tę technologię dominują przedstawiciele sektora e-commerce (28 proc. firm z tej branży). Do wdrażania tej technologii bardziej skłonne są też przedsiębiorstwa, które osiągnęły w 2023 roku przychody powyżej 20 mln zł, a swoją działalność prowadzą w Polsce i Unii Europejskiej (33 proc.).

Korzyści z wdrażania AI

Zdaniem większości ankietowanych przedstawicieli firm, wdrożenie sztucznej inteligencji nie jest warunkiem decydującym o ich przetrwaniu na rynku. Co trzeci pytany uważa jednak, że firma, w której pracuje powinna stale inwestować w oparte o tę technologię rozwiązania, ponieważ redukują one koszty operacyjne firmy.

– Sztuczna inteligencja rozwija się w zawrotnym tempie, wywierając znaczący wpływ na wszystkie sektory gospodarki, w tym także logistykę. Dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań, firmy mogą uzyskać wyraźny wzrost efektywności operacyjnej. Takie oczekiwania widzimy także w odpowiedziach respondentów biorących udział w badaniu na potrzeby naszego raportu. Jednocześnie, kluczowe dla logistyki jest wprowadzanie niezawodnych rozwiązań, które gwarantują stabilność i bezpieczeństwo łańcuchów dostaw – komentuje Marcin Smoła, dyrektor operacyjny ID Logistics Polska.

Jak wynika z odpowiedzi przedstawicieli branż badanych na potrzeby raportu, najważniejszą korzyścią płynącą z wdrażania sztucznej inteligencji jest przyspieszenie procesów (57 proc.) oraz redukcja kosztów (40 proc.). Taka automatyzacja powtarzalnych zadań pozwala firmom na efektywniejsze zarządzanie zasobami, wpływając na poprawę wydajności operacyjnej. Dodatkowo, 37 proc. przedsiębiorstw widzi duży potencjał AI w optymalizacji ich logistyki. Do innych zalet wdrożeń AI zaliczają się dokładniejsze statystyki i raportowanie (32 proc.), zmniejszenie liczby błędów (31proc.), zwiększenie bezpieczeństwa (22 proc.) oraz lepsze pozyskiwanie danych (22 proc.).

Co hamuje wdrażanie AI?

Wysokie koszty są największą barierą we wdrażaniu AI dla 55 proc. przedsiębiorstw biorących udział w badaniu. Wydatki często wiążą się z koniecznością modernizacji istniejącej infrastruktury oraz integracji nowych rozwiązań z aktualnymi procesami.

39 proc. firm ma problem z implementacją AI w dotychczasowych strukturach operacyjnych.

44 proc. respondentów wyraża obawy związane ze zbyt szybkim rozwojem sztucznej inteligencji. Taki pogląd podzielają badani, z wszystkich branż, niezależnie od wielkości firmy czy rynku, w którym działają. Niepewność rodzi w nich wpływ AI zarówno na przyszłość zatrudnienia, jak i w kontekście długofalowych konsekwencji wdrożeń.

Raport "Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?" został zrealizowany na zlecenie ID Logistics, w trzecim kwartale 2024 roku, przez agencję badawczą K+ Research by Insight Lab. Projekt został przeprowadzony z wykorzystaniem triangulacji metod badawczych. W jego ramach zrealizowano badania ilościowe oraz jakościowe klientów B2B metodą ankiety telefonicznej wspomaganej komputerowo (CATI). W badaniu ilościowym wzięło udział 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty, specjalizujących się w obszarze logistyki kontraktowej. Dobór próby badawczej miał charakter losowo-kwotowy. Założenie kwot dotyczyło branży oraz zakresu obowiązków respondentów w ramach firmy, w której pracują.

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,75 mld EUR w 2023 r. ID Logistics zarządza 400 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce. Zespół ID Logistics tworzy 38 000 pracowników.  

ID Logistics Polska S.A. specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla branży retail, FMCG, e-commerce, beauty, fashion i dóbr luksusowych. Zarządza obecnie 29 centrami logistycznymi i 14 centrami przeładunkowymi, o powierzchni magazynowej ponad 1,2 mln mkw., przeznaczonej dla realizacji projektów: B2B, e-commerce oraz multichannel.  

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Osmo wprowadza rewolucję w walce z podróbkami dzięki sztucznej inteligencji — robotycznemu "nosowi"
Dzięki precyzyjnej technologii opartej na analizie chemicznej i ogromnych zbiorach danych, nowatorskie urządzenia mogą zrewolucjonizować proces weryfikacji autentyczności produktów.DALL-E

Firma Osmo, specjalizująca się w cyfrowej olfaktometrii, zaprezentowała innowacyjne sensory zapachowe oparte na sztucznej inteligencji. Nowa technologia pozwala z niespotykaną precyzją wykrywać autentyczność produktów, co może zrewolucjonizować globalne łańcuchy dostaw.

Osmo połączyło zaawansowane chemiczne sensory z algorytmami sztucznej inteligencji, które zostały przeszkolone na ogromnych zestawach danych. Dzięki temu sensory potrafią rozpoznać subtelne wzorce zapachowe, ignorując jednocześnie zapachy tła. W praktyce oznacza to możliwość udzielania jednoznacznych odpowiedzi na pytania o autentyczność produktu. Technologia ta jest szczególnie przydatna w czasach, gdy rynek boryka się z ogromną skalą podróbek – według danych OECD, podróbki stanowią nawet 3,3 proc. globalnego handlu.

Zastosowanie sensorów Osmo w łańcuchach dostaw detalistów może znacząco usprawnić procesy autentykacji. Urządzenia te pozwalają na szybkie i niezawodne potwierdzenie oryginalności produktów, co minimalizuje ryzyko pomyłek i strat finansowych. “Nasze sensory AI działają tam, gdzie tradycyjne metody zawodziły. Pomagają zarówno firmom, jak i klientom upewnić się, że otrzymują to, za co płacą i na co zasługują” – podkreśla Alex Wiltschko, CEO i założyciel Osmo.

Technologia Osmo wyróżnia się możliwością identyfikacji unikalnych „chemicznych odcisków palców” produktów, co pozwala wykrywać odchylenia od oczekiwanych składów chemicznych. Sensory są zaprojektowane tak, aby dostosowywać się do różnych środowisk i spełniać specyficzne standardy bezpieczeństwa. Dzięki temu mogą być wykorzystywane nie tylko do walki z podróbkami, ale również do identyfikacji zanieczyszczonych lub niebezpiecznych materiałów. Rozwiązania takie mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki chronione są zarówno marki, jak i konsumenci.

Czytaj także: EUIPO: połowa Polaków i Polek ma problem z odróżnieniem podrobionego produktu od oryginału

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 07:05