StoryEditor
Biznes
06.09.2024 12:43

Alice Walton zdetronizowała Françoise Bettencourt Meyers jako najbogatszą kobietę świata

Alice Louise Walton jest spadkobierczynią fortuny Walmartu jako córka założyciela firmy, Sama Waltona. / Stephen Ironside, CC BY 4.0, via Wikimedia Commons

Alice Walton, córka założyciela Walmartu, odzyskała tytuł najbogatszej kobiety świata, wyprzedzając spadkobierczynię fortuny L’Oréal, Françoise Bettencourt Meyers. Wzrost wartości akcji Walmartu i spadek cen akcji francuskiego giganta kosmetycznego znacząco wpłynęły na majątki obu miliarderek.

W 2024 roku fortuna Alice Walton wzrosła aż o 38 proc., osiągając wartość 95 miliardów dolarów, jak podaje Bloomberg Billionaires Index. Znaczna część tego wzrostu wynikała ze wzrostu cen akcji Walmartu, które podrożały o 44 proc. W ostatnich wynikach finansowych za drugi kwartał 2025 roku, Walmart wykazał wzrost przychodów o 4,7 proc., co przełożyło się na 169 miliardów dolarów zysków. Dzięki temu majątek Walton zwiększył się o imponujące 26 miliardów dolarów w ciągu ostatniego roku.

Na drugim biegunie znajduje się Françoise Bettencourt Meyers, której majątek zmniejszył się o 9,2 proc., osiągając wartość 91 miliardów dolarów. Główna przyczyna tego spadku to osłabienie akcji L’Oréal, które od początku roku straciły na wartości 12 proc. Spadek cen akcji częściowo był wynikiem zmian politycznych we Francji, gdzie po wygranej lewicy w lipcu 2024 roku akcje L’Oréal osiągnęły najniższy poziom od pół roku.

Porównując sytuację majątkową obu spadkobierczyń na koniec 2023 roku, kiedy to Bettencourt Meyers posiadała 100 miliardów dolarów, a Walton 70 miliardów, widać znaczącą zmianę. Alice Walton, która w przeszłości już kilkakrotnie była najbogatszą kobietą świata, ponownie powróciła na szczyt, stając się jedną z osób najbliższych przekroczenia granicy 100 miliardów dolarów, dołączając do grona takich postaci jak Elon Musk czy Bill Gates.

Czytaj także: Françoise Bettencourt Meyers pierwszą kobietą z fortuną wartą 100 miliardów dolarów

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.03.2025 12:37
Estée Lauder wzmacnia promowanie znaczenia snu dla zdrowia skóry – wyznacza swojego globalnego doradcę
Estée Lauder już od ponad 40 lat jest pionierem naukowych badań, dotyczących nocnej regeneracji skóryEstée Lauder mat.pras.

Estée Lauder poinformowało o mianowaniu profesora Matthew Walkera swoim globalnym doradcą w zakresie badania snu. Krok ten ma wzmocnić trwające już badania firmy, dotyczące wpływu snu na stan organizmu i zdrowie skóry, a wnioski i spostrzeżenia Matthew Walkera będą wspierać innowacje marki w zakresie nocnej pielęgnacji skóry.

Moją misją jest edukowanie jak największej liczby osób na temat fundamentalnego znaczenia snu dla naszego stanu zdrowia – podkreśla Matthew Walker, profesor neurobiologii i psychologii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley. – Jestem podekscytowany współpracą z Estée Lauder, marką opierającą się na nauce. Naszym celem jest edukowanie jej użytkowników na całym świecie na temat wpływu snu na umysł, ciało i skórę.

W związku z tą współpracą Walker będzie brał udział w wewnętrznych i zewnętrznych eventach marki, spotkaniach z mediami, współtworzeniu treści edukacyjnych w kanałach Estée Lauder.

Z kolei Estée Lauder będzie wyłącznym partnerem ds. urody w nowo utworzonej przez Walkera fundacji Global Sleep Education Foundation, której celem jest zwalczanie globalnego problemu obniżenia jakości snu poprzez bezpłatne programy edukacyjne i wsparcie przełomowych badań naukowych nad snem.

Estée Lauder już od ponad 40 lat jest pionierem naukowych badań, dotyczących nocnej regeneracji skóry. W ostatnim czasie skupiamy się na wpływie niedoborów snu na stan skóry – wyjaśnia Jennifer Palmer, starsza wiceprezes ds. globalnego rozwoju i innowacji naukowych w Estée Lauder. – Dzięki współpracy z doktorem Walkerem, uznanym światowym ekspertem do spraw snu, możemy pogłębić tę wiedzę, aby poinformować, w jaki sposób angażujemy, edukujemy i inspirujemy naszych konsumentów – podkreśla Palmer. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
11.03.2025 11:22
Szef Douglasa nawołuje do otwarcia perfumerii stacjonarnych w niedziele
Zdecydowana większość z 200 nowych perfumerii Douglas planowana jest w krajach Europy Wschodniej – w Polsce, Rumunii, Bułgarii i Słowenii  Marzena Szulc

Dyrektor generalny Douglasa, Sander van der Laan, skrytykował restrykcyjne godziny otwarcia sklepów w Niemczech. Na mocy przepisów, w niedziele większośc sklepów w tym kraju pozostaje zamkniętych, z wyjątkiem placówek na stacjach benzynowych i dworcach. Van der Laan zapowiedział ponadto otwarcie 200 nowych placówek – głównie w Polsce i innych krajach Europy Wschodniej.

Szef Douglasa apeluje o otwarcie placówek stacjonarnych w Niemczech przez siedem dni w tygodniu, motywując to niewykorzystanym potencjałem sprzedażowym i stratami w sprzedaży na rzecz sprzedawców internetowych. 

Naprawdę tego nie rozumiem: nasi klienci są aktywni każdego dnia, Amazon jest otwarty 24 godziny na dobę, a w Niemczech sklepy są w większości zamknięte w niedziele – wskazuje Sander van der Laan. Jak podkreśla, nie jest to stan korzystny dla handlu w sklepach stacjonarnych.

Jesteśmy w niekorzystnej sytuacji w porównaniu z e-commerce – podkreśla szef sieci perfumerii. Uważa, że sprzedawcy detaliczni powinni mieć więcej swobody działania, w tym – możliwość pracy sklepów w niedziele. Przyznaje, że “nie wszyscy pracownicy się z tym zgadzają”, ale podkreśla, że najważniejsze jest skoncentrowanie się na kliencie.

Czytaj też: Zmiany w sieci perfumerii Douglas; na czele staje Sander van der Laan

Van der Laan jest z pochodzenia Holendrem i jako przykład podaje tamtejsze supermarkety i apteki, otwarte przez 364 dni w roku. Także Douglas w Holandii (gdzie działa ok. stu sklepów tej sieci) prowadzi sprzedaż w każdą niedzielę. Jak dodaje manager, motywowanie pracowników do pracy w niedziele nie jest tam trudne: za pracę tego dnia otrzymują dodatek w wysokości 50-100 proc. wynagrodzenia.

Douglas nie obliczył jeszcze, ile potencjalnych przychodów traci z powodu zamkniętych we wszystkie niedziele w Niemczech perfumerii. Jednak zdaniem van der Laara udział ten może być stosunkowo wysoki. – Nasz udział w rynku niemieckim wynosi 45 procent. Zatem 45 procent wszystkiego, co sprzedawcy internetowi sprzedają w niedziele w sektorze kosmetyków premium, w rzeczywistości jest naszą stratą – szacuje manager.

Douglas radzi sobie dobrze, jeśli chodzi o sprzedaż online – obecnie ta część biznesu generuje 30 proc. obrotów sieci. Jednak, jak wskazuje dyrektor, większość zamówień składanych online poprzedzana jest wizytami w sklepach stacjonarnych. – Jeśli chcesz kupić nowy produkt, na przykład perfumy Chanel za 150 euro, najpierw idziesz do sklepu, żeby je wypróbować i przetestować – motywuje van der Laar potrzebę wzmocnienie kanału offline.

Jak podkreśla, Douglas (mimo sytuacji na rynku) nie myśli o zamykaniu placówek stacjonarnych – wręcz przeciwnie, planuje rozbudowę sieci perfumerii, szczególnie w centrach miast.

Dyrektor zapowiedział również powstanie 200 nowych sklepów w ciągu trzech lat. Część z nich pojawi się w Niemczech, gdzie obecnie działa 335 placówek Douglasa, ale nadal “są białe plamy”. Zdecydowana większość nowych oddziałów planowana jest za granicą, zwłaszcza w Europie Wschodniej – jako najważniejsze kraje rozwoju sieci Van der Laan wymienia Polskę, a także Rumunię i Bułgarię, Słowenię oraz Czechy

Znaczne środki zostaną też zainwestowane w modernizację. Tylko w Niemczech Douglas planuje zmodernizować 150 sklepów – mimo negatywnych nastrojów konsumenckich w tym kraju.

Celem na kolejne lata jest wzrost całej grupy o 3-5 proc. w handlu stacjonarnym i 7-9 proc. w handlu internetowym. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. marzec 2025 02:50