StoryEditor
Biznes
11.10.2023 16:08

10 najpopularniejszych marek makijażowych na TikToku; na podium trzy marki indie

Cosmetify opublikowało raport dotyczący najpopularniejszych na TikToku marek makijażowych; pierwsze trzy miejsca zajęły marki należące do sławnych kobiet świata kosmetycznego, czyli Huda Beauty (właścicielką jest Huda Kattan), Rare Beauty Seleny Gomez oraz Florence by Mills, będące własnością Millie Bobby Brown.

TikTok to potężna platforma dla marek kosmetycznych, która umożliwia nawiązywanie kontaktu z odbiorcami, prezentowanie swoich produktów i zwiększanie sprzedaży, a jej popularność rośnie wraz z szybkim wzrostem liczby influencerów i brandów kosmetycznych pojawiających się w aplikacji, zwłaszcza że użytkownicy mogą teraz kupować produkty bezpośrednio ze sklepu TikTok. Cosmetify zagłębiło się w świat piękna na TikTok, analizując hashtagi, wyświetlenia i liczbę obserwujących, aby odkryć, które marki osiągają największe sukcesy na platformie w 2023 roku.

image
Cosmetify

Według Cosmetify najpopularniejszą marką makijażową na TikTok w 2023 roku jest Huda Beauty, gromadząca ponad 8,7 miliona obserwujących i 187,2 miliona polubień filmów na platformie. Oficjalny hashtag #hudabeauty na TikTok ma również ponad 5,7 miliarda wyświetleń. Marka została założona w 2013 roku przez znaną wizażystkę Hudę Kattan i obecnie oferuje ponad 140 różnych produktów.

Drugą najpopularniejszą marką makijażową TikTok jest Rare Beauty, która została założona w 2019 roku przez aktorkę i piosenkarkę Selenę Gomez. Na TikToku marka zgromadziła ponad 3,5 miliona obserwujących, 50,3 miliona polubień filmów i 5,7 miliarda wyświetleń oficjalnego hashtagu #rarebeauty.

Na trzecim miejscu w rankingu jest Florence by Mills. Marka została założona w 2019 roku przez gwiazdę Stranger Things Millie Bobby Brown. Z ponad 3,4 milionami obserwujących, 50,3 milionami polubień filmów i 2,9 miliarda wyświetleń hashtagu #florencebymills, marka zyskuje coraz większą popularność na TikTok.

Na dalszych miejscach rankingu znalazły się między innymi Fenty Beauty, Kylie Cosmetics, e.l.f. Cosmetics, Charlotte Tillbury, NYX Professonal Makeup, Morphe i Maybelline. Warto zauważyć, że z 10 wymienionych brandów aż 6 jest promowanych między innymi przez osobę właścicielki, a więc marketing bazuje na osobowości i sławie gwiazdy sygnującej daną markę.

Czytaj także: Tiktokerka @forbeautyhelps szaleńczo podbija sprzedaż Hebe

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 14:35
TikTok wprowadza nowe narzędzia do kontroli kontekstu emisji reklam
TikTok prezentuje nowe narzędzia ułatwiające pracę działom marketingu.Agata Grysiak

TikTok rozszerza pakiet narzędzi bezpieczeństwa reklam, oferując markom większą kontrolę nad kontekstem, w jakim pojawiają się ich treści. Nowe funkcje – Video Exclusion List oraz Profile Feed Exclusion List – umożliwiają reklamodawcom wykluczanie konkretnych filmów lub profili z kampanii reklamowych. Oba rozwiązania są dostępne globalnie w ramach TikTok Safety Suite, a ich celem jest zwiększenie precyzji emisji oraz ochrona reputacji marek w dynamicznym środowisku cyfrowym.

Wprowadzenie nowych funkcji to odpowiedź TikToka na rosnące potrzeby reklamodawców, którzy oczekują większej przejrzystości i kontroli. TikTok Video Exclusion List pozwala zablokować emisję reklam przy konkretnych filmach, co umożliwia szybką reakcję na potencjalnie niepożądane treści. TikTok Profile Feed Exclusion List z kolei daje możliwość wykluczenia całych profili, co zwiększa spójność komunikacji marki. Oba narzędzia będą dostępne w Brand Safety Hub w ramach TikTok Ads Manager – do samodzielnego zarządzania lub z pomocą partnerów takich jak Integral Ad Science, DoubleVerify czy Zefr.

Nowym narzędziom towarzyszy przewodnik Brand Safety & Suitability Playbook, który krok po kroku instruuje, jak skutecznie zarządzać bezpieczeństwem marki na TikToku. Dzięki temu marki mogą dostosować strategię reklamową do swoich wartości i oczekiwań odbiorców. TikTok podkreśla, że fundamentem jego działań jest zaufanie – zarówno użytkowników, jak i partnerów reklamowych – dlatego inwestuje w rozwiązania, które wykraczają poza branżowe standardy.

TikTok Safety Suite to kompleksowy pakiet narzędzi, który obejmuje każdy etap kampanii – od planowania po raportowanie. Jak podkreśla Sofia Hernandez, globalna dyrektorka ds. marketingu biznesowego w TikToku, w dzisiejszym świecie konsumenci oczekują, że marki będą autentyczne i odpowiedzialne. Nowe funkcje TikToka mają umożliwić im skuteczne poruszanie się w tej rzeczywistości i zapewnić, że przekaz reklamowy będzie spójny z wartościami marki, przy jednoczesnym zachowaniu pełnej kontroli nad jego kontekstem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Prawo
23.04.2025 13:34
UE ostrzega przed tanimi kosmetykami z platform takich jak Temu i Shein: "Rażące naruszenia standardów".
Komisja Europejska zaapelowała do konsumentów o ostrożność przy zakupie niedrogich kosmetyków dostępnych na popularnych platformach e-commerce, takich jak Temu i Shein.RAPEX Safety Gate

Komisja Europejska wydała ostrzeżenie dla konsumentów, by unikali kusząco tanich produktów kosmetycznych oferowanych na popularnych platformach zakupowych, takich jak Temu czy Shein. Według danych opublikowanych przez Financial Times, w ciągu ostatnich 12 miesięcy system zgłoszeń niebezpiecznych produktów działający na poziomie całej Unii Europejskiej odnotował ponad 4 000 alertów – to najwyższa liczba od momentu uruchomienia tego systemu.

Z raportu wynika, że aż 36 procent niebezpiecznych produktów stanowiły kosmetyki. Znaleziono w nich często zakazane substancje chemiczne, których stosowanie w Unii Europejskiej jest ściśle regulowane. Dodatkowo, aż 40 procent wszystkich zakwestionowanych towarów pochodziło z Chin, co wzbudza dodatkowe obawy dotyczące kontroli jakości i zgodności z unijnymi przepisami.

Michael McGrath, unijny komisarz ds. ochrony konsumentów, podkreślił, że dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej doprowadził do zalewu europejskiego rynku produktami, które nie spełniają surowych norm bezpieczeństwa obowiązujących w UE. – „Znaczna część tych towarów rażąco narusza nasze rygorystyczne standardy, stwarzając poważne zagrożenie dla zdrowia konsumentów i wypaczając konkurencję wobec firm, które przestrzegają przepisów” – powiedział McGrath w rozmowie z Financial Times.

Komisja Europejska apeluje o ostrożność podczas zakupów w internecie, szczególnie w przypadku produktów przeznaczonych do kontaktu ze skórą. Podkreśla również konieczność wzmożonej kontroli nad transgranicznym handlem elektronicznym i większej odpowiedzialności ze strony platform sprzedażowych, które powinny weryfikować, czy oferowane produkty są zgodne z unijnym prawem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2025 07:24