Po raz kolejny w zbiórkę aluminiowych tubek wykorzystywanych przez branżę beauty zaangażowała się także marka Kemon, która w ubiegłym roku wspólnie z Fundacją Recal zainicjowała akcję „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”.
Celem wspólnego projektu jest upowszechnienie zbiórki pustych aluminiowych tubek po produktach kosmetycznych w salonach fryzjerskich w Polsce. W ten sposób zebrane opakowania zostaną poddane recyklingowi i wykorzystane do produkcji nowych tubek aluminiowych, otrzymując nowe życie. Fundacja Recal wspólnie z ALLTUB Group i Kemon zapowiedzieli, że w 2022 roku chcą zaprosić do udziału w akcji nawet 800 salonów fryzjerskich. Od maja br. niemal 400 salonów współpracujących z Kemon zbiera do specjalnych pojemników puste aluminiowe tubki po farbach.
Aby spełnić wymagania współczesnego rynku kosmetycznego oraz konsumentów, nie wystarczy dbać o najwyższą jakość oferowanych rozwiązań oraz satysfakcję klientów, ale także zwracać uwagę na to, jak produkty i ich opakowania wpływają na środowisko. Aluminiowe tubki wykorzystywane przez przemysł kosmetyczny idealnie wpisują się w powyższe trendy – utrzymują produkt w jak najlepszym stanie, zapewniając jego najwyższą jakość. Dodatkowo są wykonane z materiału permanentnego, który można przetwarzać w nieskończoność bez utraty właściwości.
– Ponowne wykorzystanie aluminium niesie za sobą wiele korzyści dla środowiska, w tym redukcję składowanych odpadów oraz oszczędność ok. 95 proc. energii, która byłaby potrzebna w przypadku użycia surowca pierwotnego. Te właściwości sprawiają, że aż ok. 75 proc. wytworzonego dotąd aluminium pozostaje w obiegu – mówi Artur Łobocki, członek zarządu fundacji Recal.
Przeczyta również: Opakowanie wpływa na lojalność konsumentów wobec marki i produktu