Zalando, wiodąca europejska platforma internetowa poświęcona modzie i stylowi życia, wkrótce uruchomi pierwszą wersję beta asystenta mody obsługiwanego przez ChatGPT w swoich aplikacjach i platformach internetowych. Pozwoli to Zalando uwolnić potencjał generatywnej sztucznej inteligencji, aby zwiększyć doświadczenie związane z odkrywaniem i kupowaniem mody online.
Dzięki jednemu z najbardziej wszechstronnych asortymentów na rynku, czasami klienci mogą skorzystać z dodatkowej pomocy w znalezieniu idealnego artykułu na Zalando. Dzięki nowemu asystentowi mody klienci będą mogli poruszać się po asortymencie Zalando, używając własnych słów lub terminów związanych z modą, dzięki czemu proces będzie bardziej intuicyjny i naturalny. Na przykład, jeśli klient zapyta „Co powinnam założyć na wieczór panieński w Grecji w maju?”, asystentka ds. mody Zalando jest w stanie zrozumieć, że jest to oficjalne wydarzenie, jaka jest pogoda w Grecji w maju i w związku z tym zapewnić pisemną odpowiedź z zaleceniami dotyczącymi odzieży na podstawie tych danych wejściowych. W przyszłości można to połączyć z preferencjami klientów, takimi jak obserwowane przez nich marki i produkty dostępne w ich rozmiarach, aby zapewnić bardziej spersonalizowany wybór produktów.
Dzięki odpowiedziom asystent mody Zalando dostarczy klientom odpowiednie produkty, umożliwiając im prowadzenie bieżących rozmów w celu udoskonalenia wyników. Pierwsza wersja beta zostanie udostępniona wybranej grupie klientów wiosną, z obsługą zarówno w języku angielskim, jak i niemieckim, i zostanie udostępniona w Niemczech, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Austrii. Ta technologia wprowadzi nowy sposób odkrywania asortymentu Zalando i zapewni klientom bardziej intuicyjne inspiracje modowe. Nie wiadomo, czy asystent będzie pomagał również w doborze kosmetyków; na platformie sprzedażowej Zalando znajduje się bogata oferta produktowa ponad 150 marek kosmetycznych.
W Zalando nasi klienci zawsze byli w centrum wszystkiego, co robimy. Jako lider modowego e-commerce w Europie od 15 lat, konsekwentnie wdrażamy nowe technologie, aby poprawić wrażenia zakupowe naszych klientów. Cieszymy się, że możemy eksperymentować z ChatGPT, aby pomóc naszym cenionym klientom odkryć jeszcze więcej mody, którą pokochają, mówi Tian Su, wiceprezeska ds. personalizacji i rekomendacji w Zalando. To dopiero początek; dokładamy wszelkich starań, aby jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje naszych klientów i chętnie odkrywamy potencjał, jaki ChatGPT może wnieść do ich podróży zakupowej. Kontynuując testowanie i wprowadzanie nowych rozwiązań, koncentrujemy się na poznawaniu sposobów, w jakie nasi klienci chcą wchodzić w interakcje z naszym asystentem ds. mody, aby zapewnić im jak najlepsze wrażenia.
To nie pierwsze przedsięwzięcie Zalando polegające na udostępnieniu swoim klientom wirtualnego asystenta. Rozwiązanie internetowe, zwane Algorithmic Fashion Companion, wprowadzone w 2018 roku, było w stanie generować rekomendacje dotyczące stroju w czasie rzeczywistym. Algorytm identyfikował produkt „kotwicy” na podstawie osobistych preferencji klienta, takich jak jego lista życzeń lub poprzednie zakupy. Następnie zbudował nowy strój wokół tego produktu. Rekomendacje zostały zbudowane na podstawie uczenia maszynowego na podstawie analizy 200 000 istniejących zestawów z Zalando, serwisu zakupowego wybranego sprzedawcy. Jednak wskazując, że Zalando nie było skłonne całkowicie zaufać maszynie w kwestiach stylu, jej styliści regularnie poprawiali algorytm, aby był na bieżąco z aktualnymi trendami. Wczesne opinie pokazały, że 50 proc. wygenerowanych strojów zostało uznanych za „dobre”.
Wraz ze zbliżającą się premierą pierwszej wersji swojego asystenta mody, Zalando przygotowuje grunt pod przyszłe zmiany i funkcje, które mogą obejmować porady dotyczące mody i urody lub tworzenie strojów.
Czytaj także: Zalando ma już ponad 50 mln użytkowników. 2 mln to członkowie programu lojalnościowego