Kolejny dyskont niespożywczy wkracza do Polski — konkurencją dla Pepco, Action i TEDI stanie się Woolworth (nie mylić z Australijskim Woolworth‘s). Deutsche Woolworth GmbH & Company OHG to niemiecka sieć, która oferuje szeroki wybór produktów w przystępnych cenach, tzw. affordables. Marka powstała w 1927 roku, otwierając swój pierwszy sklep w Bremie i była filią amerykańskiej firmy F.W. Woolworth Company. Obecnie Woolworth oferuje szeroki wybór produktów, w tym artykuły spożywcze, artykuły gospodarstwa domowego, ubrania, zabawki, artykuły sezonowe i wiele innych. Firma ma ponad 300 sklepów w Niemczech i zatrudnia około 6 000 pracowników.
Daty i lokalizacja otwarcia czterech pierwszych sklepów w Polsce wyglądają następująco:
Woolworth — Kraków — Centrum Atut, ul. Galicyjska 18; data otwarcia: 05.05.2023
Woolworth — Poznań — Galeria Pestka, ul. Aleje Solidarności 47; data otwarcia: 12.05.2023
Woolworth — Warszawa — Centrum Handlowe Fort Wola, ul. Połczyńska 4; data otwarcia: 26.05.2023
Woolworth — Łódź — Galeria Łódzka, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 15/23; data otwarcia: nieznana
Do kwietnia 2024 r. Woolworth planowo ma operować 15-25 sklepami na terenie Polski, chociaż potencjał rynku ocenia nawet na 400 sklepów, jak twierdził w październiku ubiegłego roku w rozmowie z retailnet.pl Maciej Ćwikła, ówcześnie przedstawiany jako prezes Woolworth Polska. Tymczasem portalowi Money.pl zostało przekazane przez Dianę Schönfeld z działu komunikacji korporacyjnej w niemieckiej centrali, że Woolworth Polska jest kierowany przez dyrektorów zarządzających Romana Heiniego i Petera Burazina.
Sieć prowadzi obecnie rekrutację pracowników i kierowników sklepów w następujących miastach: Warszawie, Katowicach, Krakowie, Zielonej Górze, Łodzi i Poznaniu. Cały czas trwa również poszukiwanie odpowiednich lokali handlowych.
Czytaj także: Fort Wola ponownie otwarty: Hebe, Dealz, Kaufland i inni walczą o klientów