StoryEditor
Rynek i trendy
22.08.2022 00:00

Walmart i Target stawiają na sprzedaż kosmetyków

Trudna sytuacja na świecie i wzrost cen produktów wszystkim dają w kość. Okazuje się jednak, że kategoria kosmetyczna kwitnie w branży detalicznej pomimo inflacji. Dla amerykańskich detalistów kategoria urody stała się tą wartą szczególnej uwagi. Walmart i Target obniżyli swoje prognozy zysków jednak obie firmy odświeżają swoje działy kosmetyczne i dodają nowe marki, aby przyciągnąć klientów – wynika z artykułu opublikowanego na portalu CNBC.

Dla amerykańskich detalistów takich jak Walmart i Target kategoria urody stała się tą wartą szczególnej uwagi. Często postrzegana jako luksus w przystępnej cenie, jest to jedyna kategoria detaliczna ze wzrostem sprzedaży jednostkowej w pierwszej połowie roku, według The NPD Group, która śledzi kategorie obejmujące odzież, technologię i zabawki, a także produkty kosmetyczne w sklepach domy towarowe.

Dowodem na to mogą być działania największych amerykańskich sieci handlowych. Walmart i Target obniżyły swoje prognozy zysków po tym, jak musiały zejść z cen odzieży, artykułów gospodarstwa domowego i innych produktów, które się nie sprzedają. Jednak obie firmy odświeżają swoje działy kosmetyczne i dodają nowe marki, aby przyciągnąć klientów.

Przeczytaj również: Amerykanie wydają coraz więcej na kosmetyki

Rok temu sieć Target zdecydowała się na otwierania w swoich sklepach setek drogerii Ulta Beauty z takimi markami jak MAC Cosmetics i Clinique. Firma planuje dodać w tym roku ponad 250 i ostatecznie mieć drogerie w 800 lokalizacjach, co stanowi około 40 proc. jej amerykańskiego zasięgu. A po tym, jak zapachy stał się motorem sprzedaży w segmencie kosmetyków prestiżowych, do oferty Ulta dodano również popularne marki zapachowe, w tym Jimmy Choo Man, Juicy Couture i Kate Spade New York.

Od stycznia Target wprowadził do swojej oferty produktów kosmetycznych ponad 40 marek, w tym produkty z czystą etykietą oraz marki należące osób czarnoskórych.

Walmart tego lata postawił na nowe ekspozycje kosmetyczne w 250 lokalizacjach firmy, w tym na marki Mario Badescu, Patchology i inne, które zwykle można znaleźć w specjalistycznych sklepach kosmetycznych lub stoiskach do makijażu w domach towarowych.

Walmart zawarł również ekskluzywne umowy z firmami takimi jak Bubble. To marka kosmetyków do pielęgnacji skóry, która słynie z kolorowych opakowań i skupiająca się na pokoleniu Z i młodych klientach.

Creighton Kiper, wiceprezes Walmart ds. sprzedaży produktów kosmetycznych podkreślił, że w ciągu ostatnich kilku kwartałów firma odnotowała dwucyfrowy wzrost w obszarze sprzedaży kosmetyków.

Przeczytaj również: L’Oréal wraz z Walmartem zachęcają do recyklingu opakowań kosmetycznych

Walmart to globalny detalista, który prowadzi około 10 500 sklepów w 24 krajach.

Target to popularna amerykańska sieć, która posiad blisko 2000 sklepów w całych Stanach Zjednoczonych

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. kwiecień 2025 08:42