Analiza obejmuje kosmetyki do makijażu – takie jak cienie, podkłady, pomadki, tusze do rzęs i lakiery do paznokci – a także kosmetyki naturalne. Nie analizowano produktów oczyszczających i pielęgnacyjnych.
Statista Consumer Market podaje również światowe przychody z rynku kosmetyków luksusowych, które wyniosły w 2020 roku 22,23 mld dolarów. To oznacza znaczny spadek w porównaniu z rokiem 2019.
Jednak według szacunków tej firmy badawczej globalne przychody rynku kosmetyków luksusowych wzrosną w roku 2025 do 33,83 miliarda dolarów rocznie.
Przeczytaj również: Blanka Chmurzyńska-Brown, KosmetyczniPL: Nadchodzący rok będzie miał kolor zielony [Prognozy na 2022 rok]
Z kolei według raportu PKO pt. "Branża Kosmetyczna – pozycja międzynarodowa polskich producentów w obliczu kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19", światowy rynek kosmetyków skurczył się w 2020 r. o 4,2 proc., jednak już w 2021 r. spodziewane jest odbicie do poziomu o 1,4 proc. wyższego niż w roku poprzedzającym wybuch pandemii COVID-19. Pozytywnie na rynek wpływa zmiana pokoleniowa i wejście na rynek młodych konsumentów, którzy częściej kupują kosmetyki. Jednocześnie zmianę tę wzmacniają media społecznościowe, umiędzynarodowienie i e-commerce, które mają trwały wpływ na zachowania zakupowe produktów kosmetycznych – czytamy w raporcie.
Przychody światowego rynku kosmetycznego od 2012 do 2026 (w mln USD)