Unilever ogłosił zastrzeżenie projektu nowego, specjalistycznego włosia do szczoteczek do zębów. W swoim międzynarodowym patencie Unilever zapewnia, że w swoich laboratoriach R&D zaprojektował główkę szczoteczki do zębów z podwójnie wklęsłym włosiem zamiast okrągłego w przekroju i na górnej krawędzi, aby zmaksymalizować szerokość każdego włosa, a tym samym kontakt z zębami w celu lepszego czyszczenia. Projekt można wykorzystać do zaprojektowania tradycyjnych lub elektrycznych szczoteczek do zębów, szczoteczek międzyzębowych, wykałaczek, a nawet nici dentystycznych. Podczas gdy inne firmy, w tym Colgate-Palmolive i Procter & Gamble, opatentowały w ostatnich latach kilka projektów szczoteczek do zębów, w tym te specjalnie ukierunkowane na plamy na zębach, Unilever stwierdził, że problemy z plamami można by lepiej rozwiązać.
Unilever oświadczył, że tradycyjne konstrukcje szczoteczek do zębów zwykle wykorzystywały włosie o okrągłym przekroju poprzecznym, ale ten projekt ma przekrój poprzeczny włosia w kształcie „soczewki podwójnie wklęsłej” z nieliniowymi krawędziami – dwoma wewnętrznymi łukami koła. Wspomniana soczewka jest symetryczna zarówno w osi poziomej, jak i pionowej. Co ważne, podwójnie wklęsła konstrukcja włosia oferuje według patentu Unilevera lepszą dostarczalność substancji czynnych do zębów i dziąseł w oparciu o unikalną konfigurację i materiał szczoteczki.