StoryEditor
Opakowania
01.04.2022 00:00

Unilever szuka startupów. Chce współtworzyć z nimi zrównoważone produkty

Unilever chce tworzyć zrównoważone dezodoranty oraz kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry. Do współpracy przy tych projektach poszukuje innowacyjnych firm – startupów, scaleupów i akademickich spin outów. Stworzył dla nich platformę Positive Beauty Growth.

W zeszłym roku Unilever wprowadził do swojej koncepcji rozwoju wizję „pozytywnego piękna”. Tym samym nakreślił ideę sprawiedliwych, inkluzywnych i zrównoważonych produktów kosmetycznych.

–  Tworzymy nową generację technologii i składników dla naszych produktów kosmetycznych i higieny osobistej. Będą one nie tylko bardzo skuteczne, ale także naturalne i zrównoważone – powiedział wtedy Richard Slater, dyrektor ds. badań i rozwoju w Unilever.

Dodał, że współpraca przy ich tworzeniu z innowacyjnymi nowymi graczami doprowadzi do przełomów i rozwoju portfolio, w taki sposób, który zapewnić zrównoważony rozwój ludziom i planecie.

Wyzwanie znalezienia innowacyjnych pomysłów Unilever podjął tworząc platformę Positive Beauty Growth. Poprzez szereg konkursów i wyzwań dla przedsiębiorców, umożliwia ona firmom typu scale-up, startap czy spinout zaprezentowanie swoich pomysłów na biodegradowalne opakowania i zrównoważone składniki kosmetyczne kierownictwu i ekspertom Unilever Beauty & Personal Care.

Partnerstwa ze startupami są ważnym filarem naszej obecnej działalności, napędzającym wzrost i innowacje. Platforma Positive Beauty Growth pomaga nam odnajdywać te najciekawsze innowacje i eksperymentować z nimi na dużą skalę – skomentował Baz Saidieh, szef Unilever Foundry.

W ubiegłym roku do udziału w pierwszym wyzwaniu platformy Positive Beauty Growth zgłosiło się prawie 300 firm. Eksperci Unilever wybrali 33 przedsiębiorstwa (od fazy zalążkowej po biznesy o wartości miliarda dolarów) z siedzibami od Doliny Krzemowej po Singapur. Wiele z nich rozpoczyna obecnie projekty pilotażowe z markami Unilever, pomagając w dostarczaniu rozwiązań biznesowych i pionierskich doświadczeń konsumenckich.

W tegorocznym konkursie Unilever poszukuje unikalnych biodegradowalnych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie pielęgnacji włosów, pielęgnacji skóry, dezodorantów i aerozoli, które mogą obejmować korzystne dla planety rozwiązania w zakresie środków kondycjonujących i sensorycznych, filtrów UV, barwników, środków konserwujących i przeciwutleniaczy.

Poszukiwane są także pomysły na opakowania, które można kompostować lub degradować w środowisku morskim, a także takie, które mają zmniejszony ślad węglowy, pochodzą z odnawialnych źródeł surowców lub zastępują typowe rozwiązania z tworzyw sztucznych. Unilever zapewnia, że czeka na śmiałe, odważne nowe pomysły, które rzucą wyzwanie obecnym rozwiązaniom.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
17.12.2024 12:42
Nowy właściciel Cosmogen: Weinberg Capital Partners przejmuje producenta opakowań kosmetycznych
Cosmogen ma w ofercie między innymi aplikatory i pędzle.Cosmogen

Cosmogen, francuska firma specjalizująca się w produkcji aplikatorów, pędzli i opakowań dla marek kosmetycznych, znalazła się pod nowym zarządem. Inwestorem została firma Weinberg Capital Partners, a transakcja wpisuje się w strategię ich funduszu LBO WCP#4.

Francuska firma Cosmogen, istniejąca od 1982 roku, to uznany producent opakowań o wysokiej wartości dodanej dla branży kosmetycznej. W ostatnich latach firma rozszerzyła swoją działalność o sektor farmaceutyczny, wprowadzając rozwiązania dedykowane produktom OTC. Przejęcie Cosmogen przez Weinberg Capital Partners stanowi trzecią transakcję funduszu LBO WCP#4, który wspierany jest przez WCP Co-Invest, uruchomiony we wrześniu, oraz BNP Paribas Développement.

Nowy etap w rozwoju Cosmogen jest wynikiem wizji i strategii realizowanej przez CEO firmy, Priscille Allais. W swoim komentarzu podkreśliła zaangażowanie zespołu oraz determinację w dalszym rozwoju pod skrzydłami nowego inwestora. Weinberg Capital Partners planuje przyspieszenie wzrostu Cosmogen poprzez inwestycje w innowacje i ekspansję międzynarodową. Jak zaznaczył Paul Cordahi, Dyrektor WCP, reputacja Allais oraz silne relacje z głównymi markami kosmetycznymi będą kluczowe dla utrzymania pozycji Cosmogen na dynamicznie rozwijającym się rynku.

Do tej pory Cosmogen należało do MBO+, wcześniej znanego jako MBO Partenaires, od 2016 roku. Dzięki nowemu właścicielowi firma ma szansę nie tylko umocnić swoją pozycję w sektorze opakowań kosmetycznych i farmaceutycznych, ale także realizować strategię wzrostu poprzez potencjalne akwizycje na rynkach międzynarodowych.

Czytaj także: Nowe biblioteki kolorów Pantone ułatwią produkcję aluminiowych opakowań

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 00:15