StoryEditor
Opakowania
14.04.2022 00:00

The Body Shop ogłosił plan wprowadzenia stacji refill w większości sklepów na całym świecie

The Body Shop przedstawił ambitny, pięcioletni plan wprowadzenia stacji ponownego napełniania w większości swoich sklepów na całym świecie. Do końca roku 2022 takie ekologiczne rozwiązania mają być obecne w 500 lokalizacjach. W ten sposób sieć stara się zmniejszyć zużycie plastiku i stać się bardziej zrównoważoną firmą.

Marka, której właścicielem jest Natura & Co, wprowadziła program ponownego napełniania produktów w sklepach w całych Stanach Zjednoczonych i zamierza do końca roku wyposażyć 159 punktów, czyli 49 proc. wszystkich lokalizacji w USA, w takie ekologiczne rozwiązania.

W 2019 roku The Body Shop uruchomił program uzupełniania produktów w swoich dwóch nowych sklepach koncepcyjnych. Teraz sieć rozwija projekt stacji refill i planuje mieć 500 tak wyposażonych sklepów na całym świecie do końca 2022 roku. 

Chcemy, aby coraz więcej z Was mogło ponownie wykorzystywać opakowania, zamiast je wyrzucać. Wprowadzając gospodarkę o obiegu zamkniętym, pomagamy wyeliminować odpady zanim trafią one na półkę w łazience. Warto wybrać ponowne napełnianie, a wspólnie zaoszczędzimy ponad 25 ton plastiku rocznie. Uzupełnianie jest dobre nie tylko dla planety, ale również dla portfela – wyjaśnia marka w swoim komunikacie.

Przeczytaj również: Drogerie Natura uruchomiły pierwszą ekologiczną stację refill

The Body Shop obsługuje około 3000 punktów sprzedaży detalicznej w ponad 70 krajach. Wraz z Aēsop, Avon i Natura, The Body Shop jest częścią Natura & Co, globalnej, wielokanałowej i wielomarkowej grupy kosmetycznej, której celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na gospodarkę, społeczeństwo i środowisko. Cztery firmy tworzące grupę są zaangażowane w generowanie pozytywnego wpływu ekonomicznego, społecznego i środowiskowego.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
22.01.2025 20:20
PZPK: Nowe rozporządzenie UE w sprawie opakowań wpłynie na branżę kosmetyczną
Opakowania są jednym z najważniejszych ogniw łańcucha produkcyjnego, którymi się zajmujemy – uważa szefowa Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego Justyna Żerańskaarchiwum

Nowe rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR) zostało opublikowane 22 stycznia w Dzienniku Urzędowym UE. To jeden z głównych elementów Europejskiego Zielonego Ładu, które mocno wpłyną na branżę kosmetyczną.

To długo oczekiwane ramy prawne dotyczące opakowań, nad którymi pracowaliśmy przez ostatnie dwa lata – podkreślił Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego (PZPK), komentując to wydarzenie na LinkedIn. 

Związek podkreśla, że rozporządzenie PPWR wprowadza dla branży kosmetycznej takie wymogi, jak:

  • obowiązek możliwości recyklingu opakowań według zharmonizowanych kryteriów,
  • obowiązek użycia recyklatów,
  • obowiązek minimalizacji opakowań w oparciu o szczegółowe kryteria i konieczność dokumentacji tego procesu dla każdego opakowania,
  • wprowadzenie obowiązkowego oznakowania opakowań – sposobu sortowania i przydatności do ponownego użycia,
  • ponowne użycie opakowań transportowych i zbiorczych,
  • ograniczenie niektórych formatów opakowań (np. miniaturowe produkty hotelowe),
  • ograniczenia stosowania opakowań z materiałów biodegradowalnych i kompostowalnych.

Przed nami w Polsce przede wszystkim wdrożenie nowego rozporządzenia do krajowego prawodawstwa i przygotowanie aktów wykonawczych/delegowanych, dotyczących oznakowania. Kosmetyczni trzymają więc nadal rękę na pulsie – podkreślono we wpisie. 

Z treścią rozporządzenia PPWR można zapoznać się tutaj 

Za niespełna trzy tygodnie wejdzie w życie rozporządzenie PPWR, dotyczące opakowań i odpadów opakowaniowych, które właśnie opublikowano w OJEU. Obowiązywać zaś będzie od 12 sierpnia 2026 roku. To zdecydowanie zwieńczenie długiego okresu prac naszego zespołu pod genialną batutą Ewy Starzyk

– skomentowała Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. 

Jak podkreśliła Justyna Żerańska, Ewa Starzyk jest osobą, która “weszła w świat opakowań w ciągu ostatnich dwóch lat i stała się ekspertką, broniącą naszych kosmetycznych interesów z ramienia Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego".

Opakowania nigdy wcześniej nie były w centrum naszych prac regulacyjnych. Dzisiaj są jednym z najważniejszych ogniw łańcucha produkcyjnego, którymi się zajmujemy – dodała Justyna Żerańska. 

Czytaj też: Dr inż. Justyna Żerańska, PZPK: Konkurencyjność i innowacyjność europejskiego przemysłu drastycznie spadła [SONDA: Prognozy 2025]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
19.12.2024 10:12
Notino wysłało w tym roku klientom 25 mln zamówień – to stan na początek grudnia
Największe zapotrzebowanie na usługę elegackiego opakowania zakupu w Notino jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzeniafot. Notino IG

Mimo że Święta Bożego Narodzenia jeszcze przed nami i wiele prezentów zostanie jeszcze wysłanych, Notino przedstawiło już w pierwszej połowie grudnia swoj podsumowanie mijającego roku z perspektywy działu logistyki i opakowań.

Notino w swoim komunikacie, podsumowującym tegoroczne osiągnięcia działu logistyki i opakowań, opublikowanym na platformie LinkedIn, podkreśla, że rok 2023 był dla firmy niezwykle udany.  

“Z dumą informujemy, że w 2023 roku zrealizowaliśmy prawie 25 milionów zamówień we wszystkich naszych centrach dystrybucyjnych” – podało Notino. Z tej liczby większość zamówień (prawie 20 mln) spakowano i wysłano z magazynu Notino w czeskim Rajhradzie.

Jakie usługi pakowania cieszyły się największym zainteresowaniem klientów Notino w 2024 roku?

image
Prawie co czwarta paczka w magazynach Notino została przygotowana na automatycznych liniach pakujących
fot. Notino LinkedIn

Najwięcej, bo prawie dwie trzecie zamówień (16,7 mln paczek) było zapakowane w standardową folię bąbelkową. Automatycznie zapakowano ponad 6 mln zamówień – czyli prawie co czwarta paczka została przygotowana na automatycznych liniach pakujących. Jak zaznacza Notino, w nadchodzących latach ta proporcja powinna wzrastać.

1,7 mln paczek (7 proc. z ogółu zamówień) zostało opakowanych w sposób ekologiczny, czyli w materiały pochodzące z recyklingu, nie zawierające plastiku. Obecnie klienci sklepu internetowego Notino przy wyborze przesyłki eko dopłacają 4,90 zł.

Natomiast ponad 420 tys. zamówień (1,7 proc.) zostało na życzenie klientów opakowane w wersji prezentowej. W przypadku tej usługi dodatkowy koszt dla klienta to 24 zł. Jak zdradza Notino, największe zapotrzebowanie na taką usługę jest właśnie teraz, w okolicach świąt Bożego Narodzenia, a także w lutym przy okazji Walentynek.

Jak podsumowuje Notino, do końca roku pozostały jeszcze dwa gorące, obfitujące w zamówienia tygodnie, które wpłyną na końcowe wyniki.

Czytaj też: Bartosz Kliś, Notino: Dla nas nie ma granicy między online a offline

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 21:50