Sprzedaż organiczna spadła o 3,4 procent w czwartym kwartale, a marki Nivea o 5,4 procent. Marki Eucerin i Aquaphor powstrzymały spadek, rosnąc o 5,9 procent, podczas gdy La Prairie również odnotował wzrost o 21 procent. Zysk operacyjny spadł o 17,3 procent do 906 milionów euro.
Chociaż spodziewano się, że sprzedaż w tym roku wzrośnie, rentowność nie powróci w 2021 r. Akcje spółki spadły o 3,7 procent po tych informacjach.
Mówiąc o kłopotach w 2020 roku, CEO Stefan de Loecker powiedział, że ten rok „był trudny, ale był to również rok przełomowy dla Beiersdorf. Naszymi wyraźnymi priorytetami w czasie kryzysu było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom, dalsze zaspokajanie potrzeb naszych konsumentów i dołożenie wszelkich starań, aby pomóc społeczeństwu w walce z COVID-19 ”.
W przyszłości gigant higieny osobistej spodziewa się wzrostów sprzedaży w 2021 roku i marży EBIT na poziomie 2020. De Loecker powiedział też o przyszłych planach firmy: „Kontynuowaliśmy inwestycje w zrównoważony rozwój, cyfryzację i rynki wzrostu. Takie podejście opłaciło się pod względem atrakcyjności marki w całej naszej grupie. Chcemy dalej się na tym opierać, inwestując dodatkowe 300 milionów euro w ciągu następnych pięciu lat”.
Koncern Beiersdorf w 2021 roku planuje też uruchomić sklep e-commerce skierowany bezpośrednio do konsumentów. Czytaj więcej