StoryEditor
Perfumerie
28.03.2022 00:00

Sephora rozwija się poprzez partnerstwa z silnymi graczami w detalu i w e-commerce [Drogeria Roku 2022 KANDYDAT]

Sieć perfumerii Sephora to kolejny brand, który przedstawiamy w ramach cyklu prezentującego najważniejsze drogeryjne i perfumeryjne sieci działające na polskim rynku. To spośród nich jurorzy – eksperci związani z branżą kosmetyczną – wybiorą tę, która otrzyma tytuł Drogerii Roku 2022.

Sephora jest obecna w Polsce od 1999 roku. Dziś jest jedną z najpopularniejszych perfumerii w kraju. Jej pierwsza polska placówka ruszyła w Bydgoszczy w Centrum Handlowym King Cross. Obecnie posiada ponad 90 perfumerii w około 100 największych polskich miastach w Polsce. Od 2014 roku oferuje klientom również zakupy online w swojej perfumerii internetowej.

Koncept został założony we Francji przez Dominique'a Mandonnaud w 1970 roku. Sephora to starannie dobrany, pełen nowości asortyment partnerskich marek – wśród nich zarówno klasyki, światowe premiery, jak i kolekcja marki własnej Sephora Collection.

Od momentu swojego debiutu ponad pięćdziesiąt lat temu, Sephora stała się globalnym graczem prestiżowego omni-retailu. Sieć perfumerii oferuje też wachlarz spersonalizowanych usług makijażowych i pielęgnacyjnych. Klienci mogą z nich skorzystać w specjalnych strefach tzw. Beauty Hubach, Skin Care Studio, Benefit Brow Barach, czyli profesjonalnych stanowiskach do wykonywania usług wspieranych przez zespół konsultantów i technologiczne innowacje.

Sephora jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. Jest ważnym omichannelowym graczem z rynku beauty obecnym w 35 krajach świata i posiada ponad 2,5 tys. perfumerii.

Sephora wciąż otwiera kolejne lokalizacje i modernizuje swoje placówki na całym świecie.

Czytaj też: Ruszył flagowy sklep Sephora wraz z nową siedzibą
Czytaj też: Sephora w Jeddach Park Mall

Czytaj też: Pierwsza Sephora w Zielonej Górze już otwarta

Latem 2021 roku Sephora została partnerem Zalando w kategorii kosmetyków premium. Dołączając do programu partnerskiego Zalando stała się strategicznym partnerem w kategorii beauty w zakresie oferty kosmetyków premium we wszystkich krajach europejskich, w których partnerstwo obowiązuje. Firmy podjęły długofalowe zobowiązania w zakresie bardziej zrównoważonego asortymentu, zmniejszania wpływu na środowisko w działalności operacyjnej, a także tworzenia inkluzywnego doświadczenia dla konsumentów.  

Czytaj też: Sephora zostaje strategicznym partnerem Zalando w kategorii kosmetyków premium

W roku 2021, Sephora rozpoczęła współpracę z amerykańską z siecią Kohl’s otwierając pierwsze punkty typu shop-in-shop. Lokalizacje Sephora zastąpiły poprzedni wybór kosmetyków Kohl i znajdują się tuż przed centralnym punktem sklepu. W sprzedaży jest około 8,5 tys. produktów 125 prestiżowych marek kosmetycznych, w tym produktów do pielęgnacji skóry, włosów i perfum. Punkty Sephora w Kohl’s mają powierzchnię około 760 metrów i są dopracowane w każdym szczególe. W planach jest otwarcie co najmniej 850 do końca 2023 roku.

Czytaj też: Sephora otworzy kolejnych 400 perfumerii w sklepach Kohl's

Sieć inwestuje w obszar e-commerce. Sprzedaż Sephora za pośrednictwem kanałów cyfrowych rośnie dwucyfrowo rok do roku. Sephora.pl to obecnie perfumeria nr 1. w całej sieci w Polsce. Wprowadzono szereg rozwiązań w internetowym kanale sprzedaży, które mają ułatwić klientom wybór kosmetyków. Na sephora.pl można skorzystać m.in. z profesjonalnej usługi ExpertChat, dostępna jest także usługa Sephora+. 

Na początku tego roku Sephora Polska ogłosiła, że chce zwiększyć liczbę zaangażowanych użytkowników swojej aplikacji. W tym celu nawiązała współprace z agencją Up&More. Zadaniem postawionym przed agencją jest zwiększenie liczby zaangażowanych użytkowników aplikacji. Istotnym elementem wspierającym efektywność prowadzonych działań, jest natomiast współpraca z wybranymi influencerami, promującymi aplikację.

W lutym Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych. Jest to zupełnie nowo utworzone stanowisko. Ten krok świadczy o wielkim znaczeniu kanału cyfrowego dla rozwoju i przyszłości tej globalnej sieci.

Czytaj też: Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych

Sephora określiła swoje stanowisko wobec wojny w Ukrainie i ogłosiła w niedzielę 6 marca, że zamyka swoje perfumerie w Rosji. Wcześniej o czasowym wycofaniu się z rynku rosyjskiego poinformowała grupa LVMH, do której należy blisko 70 luksusowych marek, w tym sieć perfumerii Sephora. W sprawie agresji na Ukrainę głos zabrał też sam dyrektor generalny Sephora Martin Brok, który podkreślił chęć pomocy i wparcia dla obywateli Ukrainy.
 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.11.2024 11:32
Charytatywne misie nie tylko w Rossmannie: Douglas wesprze fundację Cancer Fighters
Charytatywne misie zawitają po raz piąty do perfumerii Douglas.DOUGLAS x FUNDACJA CANCER FIGHTERS

Douglas po raz kolejny pokazuje, że piękno może iść w parze z pomaganiem. Już piąty raz perfumerie Douglas wspierają Fundację Cancer Fighters, oferując specjalne misie, których całkowity dochód ze sprzedaży zostanie przeznaczony na zakup sprzętu medycznego dla Dziecięcego Szpitala Onkologicznego we Wrocławiu.

Ta współpraca sieci perfumerii z fundacją onkologiczną to wyjątkowa szansa, by poprzez drobny gest zakupu maskotki za 89 zł przyczynić się do poprawy życia dzieci walczących z chorobą.

Fundacja Cancer Fighters od lat działa na rzecz dzieci chorych na nowotwory, pokazując im, że walka z chorobą nie jest przegraną bitwą, ale okazją do odkrycia swojej wewnętrznej siły. Organizacja nie tylko finansuje profilaktykę zdrowotną i leczenie swoich podopiecznych, ale także wspiera szpitale poprzez zakup sprzętu medycznego. Dodatkowo, w ramach motywacyjnych działań Fundacja prowadzi różnorodne projekty, takie jak sesje zdjęciowe dla dzieci, które pokazują ich odwagę i determinację.

Akcja „Kup Misia i odkryj piękno pomagania!” to okazja dla klientów Douglas, by wesprzeć wartościową inicjatywę, która ma realny wpływ na życie młodych pacjentów. Dzięki zaangażowaniu społecznemu oraz wsparciu licznych darczyńców, możliwe jest wyposażenie wrocławskiego szpitala w nowoczesny sprzęt, który pomaga w codziennej walce o zdrowie dzieci.

Czytaj także: Fundacja Serce Miasta szuka marek kosmetycznych-sponsorów na obchody Dnia Kobiet 2025 w kryzysie bezdomności

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.11.2024 09:49
Douglas wprowadza markę Kiehl’s do perfumerii w Polsce
Kiehl‘s to amerykańska marka kosmetyczna z segmentu premium. Swoje produkty sprzedaje w firmowych sklepach. Od listopada 2024 będzie także dostępna w sieci Douglasfot. Shutterstock

Douglas wprowadził markę Kiehl’s na półki swoich perfumerii w Polsce. Czasowo marka będzie dostępna w całej sieci, później w wybranych perfumeriach.

Kiehl’s, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetyków do pielęgnacji skóry, od 12 listopada 2024 roku będzie dostępna we wszystkich perfumeriach Douglas na terenie Polski. Klienci będą mogli dzięki temu poznać i przetestować bestsellerowe produkty Kiehl’s, w tym kultowy  Ultra Facial Cream.

We wszystkich perfumeriach Douglas marka będzie dostępna do końca grudnia br. Później wybrane salony będą na stałe oferować produkty marki przez cały rok. Obecnie trwa promocja marki, przy zakupach produktów Kiehl’s za min. 199 zł, klienci otrzymają limitowaną torbę lub kosmetyczkę (do wyczerpania zapasów).

Doulas to detalista z segmentu premium. W Polsce Douglas jest obecny od 23 lat. Prowadzi sprzedaż stacjonarną i online. W kwietniu br. sieć otworzyła swoją 150 perfumerię i modernizuje sklepy w najlepszych lokalizacjach. Doulas rozwija także segment usług beauty. Na świecie Douglas prowadzi swój model sprzedaży w oparciu o około 1850 perfumerii oraz sklepy online.

Czytaj także: Douglas integruje online ze stacjonarnymi drogeriami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 23:45