StoryEditor
Perfumerie
28.03.2022 00:00

Sephora rozwija się poprzez partnerstwa z silnymi graczami w detalu i w e-commerce [Drogeria Roku 2022 KANDYDAT]

Sieć perfumerii Sephora to kolejny brand, który przedstawiamy w ramach cyklu prezentującego najważniejsze drogeryjne i perfumeryjne sieci działające na polskim rynku. To spośród nich jurorzy – eksperci związani z branżą kosmetyczną – wybiorą tę, która otrzyma tytuł Drogerii Roku 2022.

Sephora jest obecna w Polsce od 1999 roku. Dziś jest jedną z najpopularniejszych perfumerii w kraju. Jej pierwsza polska placówka ruszyła w Bydgoszczy w Centrum Handlowym King Cross. Obecnie posiada ponad 90 perfumerii w około 100 największych polskich miastach w Polsce. Od 2014 roku oferuje klientom również zakupy online w swojej perfumerii internetowej.

Koncept został założony we Francji przez Dominique'a Mandonnaud w 1970 roku. Sephora to starannie dobrany, pełen nowości asortyment partnerskich marek – wśród nich zarówno klasyki, światowe premiery, jak i kolekcja marki własnej Sephora Collection.

Od momentu swojego debiutu ponad pięćdziesiąt lat temu, Sephora stała się globalnym graczem prestiżowego omni-retailu. Sieć perfumerii oferuje też wachlarz spersonalizowanych usług makijażowych i pielęgnacyjnych. Klienci mogą z nich skorzystać w specjalnych strefach tzw. Beauty Hubach, Skin Care Studio, Benefit Brow Barach, czyli profesjonalnych stanowiskach do wykonywania usług wspieranych przez zespół konsultantów i technologiczne innowacje.

Sephora jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. Jest ważnym omichannelowym graczem z rynku beauty obecnym w 35 krajach świata i posiada ponad 2,5 tys. perfumerii.

Sephora wciąż otwiera kolejne lokalizacje i modernizuje swoje placówki na całym świecie.

Czytaj też: Ruszył flagowy sklep Sephora wraz z nową siedzibą
Czytaj też: Sephora w Jeddach Park Mall

Czytaj też: Pierwsza Sephora w Zielonej Górze już otwarta

Latem 2021 roku Sephora została partnerem Zalando w kategorii kosmetyków premium. Dołączając do programu partnerskiego Zalando stała się strategicznym partnerem w kategorii beauty w zakresie oferty kosmetyków premium we wszystkich krajach europejskich, w których partnerstwo obowiązuje. Firmy podjęły długofalowe zobowiązania w zakresie bardziej zrównoważonego asortymentu, zmniejszania wpływu na środowisko w działalności operacyjnej, a także tworzenia inkluzywnego doświadczenia dla konsumentów.  

Czytaj też: Sephora zostaje strategicznym partnerem Zalando w kategorii kosmetyków premium

W roku 2021, Sephora rozpoczęła współpracę z amerykańską z siecią Kohl’s otwierając pierwsze punkty typu shop-in-shop. Lokalizacje Sephora zastąpiły poprzedni wybór kosmetyków Kohl i znajdują się tuż przed centralnym punktem sklepu. W sprzedaży jest około 8,5 tys. produktów 125 prestiżowych marek kosmetycznych, w tym produktów do pielęgnacji skóry, włosów i perfum. Punkty Sephora w Kohl’s mają powierzchnię około 760 metrów i są dopracowane w każdym szczególe. W planach jest otwarcie co najmniej 850 do końca 2023 roku.

Czytaj też: Sephora otworzy kolejnych 400 perfumerii w sklepach Kohl's

Sieć inwestuje w obszar e-commerce. Sprzedaż Sephora za pośrednictwem kanałów cyfrowych rośnie dwucyfrowo rok do roku. Sephora.pl to obecnie perfumeria nr 1. w całej sieci w Polsce. Wprowadzono szereg rozwiązań w internetowym kanale sprzedaży, które mają ułatwić klientom wybór kosmetyków. Na sephora.pl można skorzystać m.in. z profesjonalnej usługi ExpertChat, dostępna jest także usługa Sephora+. 

Na początku tego roku Sephora Polska ogłosiła, że chce zwiększyć liczbę zaangażowanych użytkowników swojej aplikacji. W tym celu nawiązała współprace z agencją Up&More. Zadaniem postawionym przed agencją jest zwiększenie liczby zaangażowanych użytkowników aplikacji. Istotnym elementem wspierającym efektywność prowadzonych działań, jest natomiast współpraca z wybranymi influencerami, promującymi aplikację.

W lutym Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych. Jest to zupełnie nowo utworzone stanowisko. Ten krok świadczy o wielkim znaczeniu kanału cyfrowego dla rozwoju i przyszłości tej globalnej sieci.

Czytaj też: Sephora mianowała globalnego dyrektora ds. cyfrowych

Sephora określiła swoje stanowisko wobec wojny w Ukrainie i ogłosiła w niedzielę 6 marca, że zamyka swoje perfumerie w Rosji. Wcześniej o czasowym wycofaniu się z rynku rosyjskiego poinformowała grupa LVMH, do której należy blisko 70 luksusowych marek, w tym sieć perfumerii Sephora. W sprawie agresji na Ukrainę głos zabrał też sam dyrektor generalny Sephora Martin Brok, który podkreślił chęć pomocy i wparcia dla obywateli Ukrainy.
 


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
06.03.2025 05:00
Perfumeria Douglas w Felicity Lublin – otwarta po modernizacji
Rewitalizacja perfumerii w Centrum Handlowym Felicity w Lublinie miała na celu unowocześnienie wnętrza i dostosowanie go do najnowszego konceptu sieci.Marcin Kmiecinski

Douglas, europejski lider rynku premium beauty, zmodernizował perfumerię w CH Felicity w Lublinie. Aby jak najlepiej odpowiadać na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów, Douglas wprowadził szereg udogodnień i innowacyjnych rozwiązań, które wzbogacają doświadczenia zakupowe. Dodatkowo oferta perfumerii została rozszerzona o nowe marki, umożliwiając klientom odkrywanie jeszcze szerszej gamy ekskluzywnych produktów beauty.

Grupa Douglas konsekwentnie realizuje strategię ekspansji, dążąc do bycia jeszcze bliżej swoich klientów i jak najlepszego odpowiadania na ich potrzeby. Marka intensywnie inwestuje w modernizację istniejących punktów sprzedaży, dbając o ich nowoczesność i komfort zakupów. 

Rewitalizacja perfumerii w Centrum Handlowym Felicity w Lublinie miała na celu unowocześnienie wnętrza i dostosowanie go do najnowszego konceptu sieci. W ramach prac zamontowano nową witrynę sklepową, energooszczędne oświetlenie LED oraz elementy identyfikacji wizualnej, tworząc elegancką i inspirującą przestrzeń dla klientów.

Na powierzchni 290 mkw. klienci znajdą w perfumerii najważniejsze marki z obszaru premium beauty oraz najnowsze trendy z social mediów. Czekają na nich zapachy renomowanych i wyselekcjonowanych marek, a także szeroki wachlarz produktów do makijażu oraz pielęgnacji, zarówno twarzy, jak i ciała czy włosów. Wybierać mogą z marek takich, jak: Bohoboco, Dr. Susanne von Schmiedeberg, Typebea, Laura Mercier czy Yves Saint Laurent.

image
Na powierzchni 290 mkw. klienci znajdą w perfumerii najważniejsze marki z obszaru premium beauty oraz najnowsze trendy z social mediów.
Marcin Kmiecinski

Douglas to nie tylko światowe marki, najlepsi eksperci czy nowości, ale także cała paleta wyjątkowych usług dostępnych na wyłączność. Indywidualne porady w doborze odpowiednich produktów w zakresie pielęgnacji, makijażu oraz zapachów, bezpłatne, zaawansowane konsultacje stanu skóry przy użyciu profesjonalnych urządzeń diagnostycznych lub bezpłatny 5 min. makijaż – to tylko niektóre propozycje z oferty Douglas. 

Aby zapewnić konsumentom wyjątkowe doświadczenia, sieć proponuje również szereg unikalnych gabinetowych zabiegów pielęgnacyjnych dopasowanych do potrzeb skóry i przygotowanych przez światowe marki, takie jak: La Mer, Sisley, Lancôme czy Estee Lauder. 

Klienci Felicity Lublin, pod okiem profesjonalnych Make-Up Artist mogą doskonalić swoje umiejętności w szkole makijażu, która dostępna jest za symboliczną opłatą 99 zł. Na szereg beauty usług oferowanych przez Douglas można się zapisać poprzez aplikację booksy.

Zgodnie z podejściem omnichannel, marka wdraża nowoczesne rozwiązania dopasowane dla obu kanałów sprzedaży i zapewnia konsumentom synergię doświadczeń, niezależnie od tego, czy odwiedzają Douglas w perfumerii stacjonarnej, czy internetowej. Istnieje możliwość złożenia zamówienia z pomocą konsultanta lub konsultantki z poziomu perfumerii w sklepie online – odebrać je można zarówno w perfumerii, jak i w domu z opcją darmowej dostawy. 

Klienci mogą też np. skorzystać z darmowej dostawy w internetowej usłudze Click & Collect. Nowym rozwiązaniem jest Click & Collect Express, które umożliwia zamówienie produktu online z odbiorem perfumerii w ciągu dwóch godzin. Jak podkreśla Douglas, usługa ta została wprowadzona do sieci kilka tygodni temu, w odpowiedzi na zainteresowanie klientów.

Grupa DOUGLAS, wraz ze swoimi markami handlowymi Douglas, NOCIBÉ, Parfumdreams i Niche Beauty, jest numerem jeden wśród wielokanałowych marek kosmetycznych premium w Europie. 

Czytaj też: Douglas wynajmuje 46 tys. mkw. przestrzeni magazynowej – obiekt pomieści 8 mln produktów

Douglas Group oferuje unikalny asortyment online i w blisko 1900 perfumeriach stacjonarnych Dzięki niezrównanemu rozmiarowi i dostępowi do klientów, Douglas jest partnerem z wyboru dla marek i oferuje najwyższej jakości asortyment marek selektywnych i ekskluzywnych, a także własnych marek korporacyjnych. Asortyment obejmuje zapachy, kosmetyki kolorowe, pielęgnację skóry, pielęgnację włosów, akcesoria, a także usługi kosmetyczne. 

Wzmocnienie skutecznego pozycjonowania omnichannel przy jednoczesnym konsekwentnym rozwijaniu najwyższej jakości obsługi klienta jest sercem strategii Douglas Group „Let it Bloom”. Zwycięski model biznesowy opiera się na wielokanałowej ofercie Grupy, wiodących markach i możliwościach w zakresie danych. 

W roku obrotowym 2023/24 Grupa Douglas wygenerowała sprzedaż w wysokości 4,45 mld euro, zatrudniając ok. 19 200 osób w całej Europie. Została uznana przez Forbes za najlepszą na świecie firmę dla kobiet w 2025 roku wśród wszystkich firm detalicznych i hurtowych. 

Czytaj też: Douglas Skincare Weeks 2025 pod znakiem beauty-tech [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
18.02.2025 12:15
The Perfume Shop sprzedał na walentynki ponad 240 tys. sztuk perfum
Największa brytyjska detaliczna sieć perfumeryjna odnotowała w walentynki 34-procentowy wzrost sprzedaży perfumThe Perfume Shop

Brytyjska sieć The Perfume Shop poinformowała o świetnych wynikach sprzedaży w okresie poprzedzającym popularne walentynki. W okresie 1-14 lutego klienci zakupili blisko ćwierć miliona (ponad 240 tys.) sztuk perfum.

Największa brytyjska detaliczna sieć perfumeryjna odnotowała 34-procentowy wzrost sprzedaży zarówno klasycznych, jak i nowych perfum, a także 50-procentowy wzrost sprzedaży zestawów upominkowych w porównaniu z tym samym okresem w 2024 roku.

The Perfume Shop odnotował również wzrost liczby klientów, robiących zakupy na ostatnią chwilę. Na zakupy online najwięcej klientów zdecydowało się 12 lutego. Tego dnia sieć odnotowała 7-procentowy wzrost zakupów perfum w ujęciu rok do roku, a wielu klientów skorzystało z usługi dostawy następnego dnia.

Wzrostem zainteresowanie cieszyły się także spersonalizowane usługi perfumerii: klientom dostarczono ponad 39 655 opakowań ozdobionych wstążkami, a 983 flakoników perfum było grawerowanych. Jest to  wzrost o 2 proc. w porównaniu z danymi z lutego 2024.

Sukcesem zakończyła się także współpraca sieci perfumeryjnej z Deliveroo – jak podkreśla The Perfume Shop.

Czytaj też: Nowy q-commerce kosmetyczny na horyzoncie: Deliveroo dostarcza perfumy "awaryjne"

Do najlepiej sprzedających się zapachów dla kobiet należały w tym roku: Lancôme – La Vie Est Belle, Yves Saint Laurent – Black Opium, Prada – Paradoxe, Calvin Klein - Euphoria. Jeśli chodzi o zapachy dla mężczyzn, najlepiej sprzedającymi się produktami były Dior – Sauvage, Hugo Boss – Night, Bleu De Chanel, Burberry – Touch For Men oraz klasyk: Joop! Homme.

Perfumy to coś więcej niż prezent; to wyraz miłości, troski i opieki. Wiedzieliśmy, że w te walentynki klienci szukają czegoś wyjątkowego. Niezależnie od tego, czy odkrywają coś nowego, czy wzbogacają garderobę zapachów swojego partnera, The Perfume Shop ma wszystko, czego potrzebują, aby stworzyć niezapomniane walentynki – skomentowała Andrea Rickard, dyrektor handlowa The Perfume Shop.

Czytaj też: Sieć perfumerii wdraża aplikację, ułatwiającą zakupy stacjonarne

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. marzec 2025 01:35