StoryEditor
Drogerie
06.04.2022 00:00

Sekret Urody – nowe marki i kanały komunikacji z konsumentami [DROGERIA ROKU 2022 KANDYDAT]

Sekret Urody Drogerie Blisko Ciebie to polska sieć drogeryjna zrzeszająca sklepy w projekcie franczyzowym. Siecią zarządza spółka Espiro Group powiązana z jedną z największych hurtowni kosmetycznych Sonia z Rzeszowa.

Sieć Sekret Urody Drogerie Blisko Ciebie działa od 2011 roku. Zrzesza obecnie 120 sklepów kosmetycznych. Pracuje w nich w sumie około 250 osób. Powierzchnia placówek wynosi od 40 do 300 mkw. To lokalizacje osiedlowe,  w pasażach oraz w centrach handlowych. Sieć ma własny standard wizualizacji. Przejrzysta ekspozycja, nowoczesny wystrój, dużo światła, jasne kolory – biel i błękit – to cechy charakterystyczne drogerii, które zostały urządzone według określonego wzorca.

ASORTYMENT

Drogerie Sekret Urody oferują pełny przekrój asortymentowy. Wiodące kategorie to kosmetyka kolorowa, koloryzacja włosów, pielęgnacja twarzy i ciała, kosmetyki naturalne i wegańskie. Te dwie ostatnie grupy produktów mają coraz większy udział w sprzedaży oraz w ekspozycji. – W tej kategorii przede wszystkim stawiamy na szkolenia personelu, które są robione zarówno w formie online, jak i w poszczególnych drogeriach. Przekładają się one bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Stawiamy na polskich producentów, którzy mają szeroką i często niepowtarzalną ofertę produktów – mówi Bernadeta Ziemińska, dyrektor handlowy sieci.

W zakresie ochrony środowiska sieć przede wszystkim podejmuje działania zmierzające do ograniczenia do minimum drukowanych materiałów reklamowych. Zastępuje też torby foliowe papierowymi. W swoich materiałach promocyjnych sieć rozpoczęła edukację konsumentów mająca na celu zwiększenie ich świadomości na temat ekologicznych kosmetyków. – Rozwijamy współpracę z producentami, którzy produkują kosmetyki w oparciu o naturalne składniki i wykorzystujących biodegradowalne opakowania. Wspieramy w rozwoju małe i średnie firmy oraz te, które działają lokalnie, dzięki temu ograniczamy emisje CO² do atmosfery – dodaje Bernadeta Ziemińska.

Najważniejsze inwestycje sieci w latach 2021 i 2022 to wejście w nowoczesne kanały komunikacji z klientami, zwiększenie budżetów na podnoszenie standardu wyposażenia w drogeriach oraz wprowadzenie nowych marek budujących przewagę konkurencyjną.

Sieć, jako franczyzodawca, nie prowadzi własnego sklepu internetowego. Natomiast właściciele drogerii wchodzą w taką działalność i sieć ma narzędzia, by wspierać ich w otwieraniu e-sklepów lub w prowadzeniu sprzedaży przez platformy internetowe.

DZIAŁANIA MARKETINGOWE
Nadal najważniejszym kanałem komunikacji marketingowej pomiędzy Sekretami Urody a konsumentami jest gazetka promocyjna oraz plakaty umieszczane w witrynach drogerii. Gazetka jest dostępna także w aplikacji Moja Gazetka.

Sieć wydaje lifestylowy magazyn Sekret Urody, w którym prezentuje nowości kosmetyczne. Znajdują się w nim też treści edukujące konsumentów z zakresu kosmetyków polecanych na  problemy skórne. To również moda, wywiady z gwiazdami oraz konkursy z nagrodami w postaci zestawów kosmetyków. Do magazynu dołączane są także próbki, by klienci mogli przetestować produkty i poznać nowości. Informacje o bieżących ofertach promocyjnych są wysyłane do konsumentów przez bramkę SMS. Drogerie Sekret Urody działają w mediach społecznościowych. Profil sieci na fb śledzi ponad 6 tys. użytkowników. Tu także umieszczane są materiały edukacyjne, promocje i konkursy. Przez media społecznościowe sieć utrzymuje bezpośredni kontakt z klientami drogerii.

PERSONEL

Tak jak wszystkie sieci opierające się na indywidualnych sklepach, Drogerie Sekret Urody jako największy atut działań handlowych wymieniają profesjonalne doradztwo, bezpośrednie relacje z klientami, którzy nie są anonimowi dla pracowników działających lokalnie sklepów, dopasowanie towaru do potrzeb klientów i realizowanie ich indywidualnych zamówień.

Szkolenia personelu prowadzą właściciele sklepów, którzy zatrudniają pracowników. Sieć również centralnie organizuje cyklicznie szkolenia e-learningowe, bezpośrednio w drogeriach oraz podczas targów handlowych. Ich celem jest podnoszenie wiedzy merytorycznej z zakresu wiedzy o kosmetykach, ich składach i działaniu oraz na temat najnowszych trendów w kosmetyce.

FRANCZYZOWE WSPARCIE

Drogerie Sekret Urody nie przyrastają liczebnie. Od 2020 r. do sieci przystąpiło 5 nowych punktów. Przy otwieraniu nowych placówek sieć oferuje franczyzobiorcom całe know how – konsultacje w zakresie przygotowania i wyposażenia lokalu, w tym wycenę oświetlenia i systemu sprzedażowego, polecenie sprzętu IT, dobór asortymentu, ustalenie z producentami promocji i akcji na otwarcie oraz szkolenie dla personelu sprzedającego „Przyjazny Sekret”. Franczyzobiorcy korzystają z marketingowych działań sieciowych. Oprócz już wymienionych mają do dyspozycji radio internetowe z panelemi reklamowymi aktualnie promowanych produktów.

Sieć prowadzi centralne negocjacje cen z producentami i wypłaca franczyzobiorcom premię retro za zrealizowanie celów sprzedażowych. Dysponuje budżetem na wyposażenie i materiały promocyjne. Właściciele i personel sklepów mają dostęp do szkoleń produktowych przez platformę internetową.

Co roku, od 8 lat, wywodząca się z Rzeszowa sieć organizuje również Olimpiadę Sekret Urody, czyli targi zakupowe, w których główną nagrodą dla franczyzobiorców jest wyjazd pod hasłem „zwiedzamy stolice Europy”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.01.2025 13:34
Drogeria dm debiutuje w Nowym Targu
Drogerie dm gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkowądm mat.pras.

W czwartek 23 stycznia drogeria dm otworzy swój pierwszy sklep w Nowym Targu. Będzie to dokładnie 51. placówka tej sieci drogeryjnej w naszym kraju.

Z okazji otwarcia na klientów czeka 15-procentowy rabat powitalny, szereg niespodzianek i prezenty dla całych rodzin. Dodatkowo odwiedzający będą mogli skorzystać z kuponów rabatowych, dostępnych w aplikacji Mój dm.

Umacniamy swoją pozycję w województwie małopolskim i zapraszamy mieszkańców Nowego Targu do odwiedzenia naszej drogerii. Jesteśmy przekonani, że pozytywnie zaskoczą ich nasze przyjazne wnętrza z ławeczką do odpoczynku, przewijakiem dla dzieci z darmowymi pieluszkami babylove, a szeroki asortyment i popularne marki własne sprawią, że znajdą wszystko czego potrzebują – mówi Maciej Stanisławczyk, kierownik regionalny dm w Polsce. 

Jesteśmy dobrze przygotowani na spotkanie z nimi, przywitamy ich darmowym poczęstunkiem z produktów marki własnej dmBio, będą rozgrzewające napoje, a z okazji otwarcia oferujemy 15-procentowy rabat powitalny i zestawy mini prezentów. Zapraszamy mieszkańców Nowego Targu, by nas odwiedzili i sprawdzili, czy od teraz dm będzie ich nową ulubioną drogerią – dodaje Maciej Stanisławczyk.

Klienci znajdą w drogeriach dm szeroki wybór produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, artykuły zdrowotne i higieniczne oraz produkty w kategoriach kosmetyki i perfumy, a także wszystko dla niemowląt i dzieci. W asortymencie dostępna jest również żywność, artykuły gospodarstwa domowego i karma dla zwierząt. 

Na miłośników makijażu czekają szafy makijażowe zarówno z popularnymi kosmetykami jak i z markami dm oraz specjalna Wyspa Inspiracji Uroda. Wśród kupujących szczególną popularnością, cieszą się produkty marek własnych, w tym marka certyfikowanych kosmetyków naturalnych Alverde, czy popularna marka własna Balea.

Obok bezpłatnego dystrybutora z wodą w sklepie znajdują się stanowiska foto-kiosków z usługą natychmiastowego wydruku zdjęć, możliwością przygotowania personalizowanych naklejek na produkty, a także punkty odbioru zamówień internetowych. W ofercie dostępna jest nawet usługa ekspresowego wykonania zdjęć biometrycznych do dokumentów oraz usługa ekspresowego odbioru zakupów wcześniej zamówionych w sklepie online. Warto zwrócić uwagę na stację do darmowego pakowania prezentów. 

Rodzice na miejscu do dyspozycji mają przewijak z zapasem pieluch marki własnej babylove. Dla najmłodszych dm przygotował bujanego konika oraz małe wózki zakupowe.

Drogerie gwarantują atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od daty ostatniej podwyżki widocznej przy każdym produkcie. Co więcej, w ofercie dm klienci znajdą setki produktów, których ceny nie urosły od ponad roku. 

Drugim wyróżnikiem są atrakcyjne oferty kuponów rabatowych w aplikacji dm oraz dodatkowe kupony PAYBACK. W skali miesiąca to łącznie około dwudziestu różnego rodzaju kuponów.

Powierzchnia sklepu w Nowym Targu przy Władysława Sikorskiego 53 wynosi 492 mkw. Drogeria dm otwarta będzie od poniedziałku do soboty w godzinach od 9:00 do 21:00.

Mieszkańcy całej Polski mogą kupować w sklepie online www.dm.pl oraz za pomocą aplikacji dm.

Czytaj też: Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.01.2025 12:49
Rossmann chwali się obrotami i nowymi otwarciami w 2024
Aktualnie w całej Polsce Rossmann posiada 1925 swoich placówek.Rossmann mat.prasowe

Rok 2024 był rekordowy dla Rossmanna w Polsce, i to nie tylko pod względem ilości otwarć nowych drogerii. Po raz pierwszy obroty firmy wyniosły aż 17,9 mld zł – poinformowało biuro prasowe sieci.

W ciągu 12 miesięcy Rossmann uruchomił aż 164 nowe drogerie, co jest najlepszym wynikiem sieci w jej całej 32-letniej historii na polskim rynku.

Miniony rok 2024 Rossmann zakończył z obrotami na poziomie 17,9 mld zł. W porównaniu z 2023 rokiem (15,9 mld zł) wynik został poprawiony o 2 mld zł. 

Z szacunków sieci wynika, że liczba Polaków, którzy codziennie odwiedzają stacjonarne drogerie Rossmann wzrosła do 1,12 mln.

W 2024 roku otworzyliśmy 164 nowe Rossmanny. To rekordowa liczba otwarć w jednym roku. Jednocześnie wykonaliśmy prawie 150 remontów i rozbudów drogerii – podkreślił Rossmann. 

Otwarcia miały miejsce w mniejszych miejscowościach, jak np. w Mysiadle (woj. mazowieckie), Wojtówce (woj. dolnośląskie) czy Potworowie (woj. łódzkie). Świętowano też otwarcia w dużych miastach – np. w Łodzi, gdzie w Nowej Sukcesji od grudnia 2024 roku działa 50. drogeria Rossmann w tym mieście. 

Czytaj też: Łódź ma już 50 drogerii Rossmann

Aktualnie w całej Polsce Rossmann posiada 1925 swoich placówek, zatrudniając w nich 18,1 tys. pracowników.

Naszą ambicją jest, by każdy Polak miał „swojego” Rossmanna, do którego może dojść na piechotę, dojechać rowerem czy samochodem. Znajdziecie nas w galeriach i parkach handlowych oraz na osiedlach w całej Polsce – podsumowało biuro prasowe sieci.

Czytaj też: Świąteczne kosmetyki i akcesoria z Rossmanna po 99 gr — czy sieć wyprzedaje magazyny?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 05:14