Rynek kosmetyków w Wielkiej Brytanii wygenerował w 2020 r. szacunkową sprzedaż na poziomie 12,9 mld EUR. Szacuje się, że w wyniku pandemii COVID-19 wielkość rynku jeszcze 2021 r. nie przekroczy jego wartości z 2019 r. (wskutek spadku w latach 2020-2021 średnio o 0,7 proc. rocznie) i stanie się to dopiero w 2022 r. Prognozy Statisty zakładają na lata 2022-2025 istotnie szybszy wzrost rynku niż przed pandemią – 4,1 proc. rocznie vs 2,3 proc. rocznie (CAGR 2017-2019.)
Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. w Wielkiej Brytanii wyniosła 5,2 mld EUR, stanowiąc 40,6 proc. całkowitej sprzedaży branży.
W 2020 r. mieszkaniec Wielkiej Brytanii wydał na kosmetyki średnio prawie 190 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do nieco ponad 230 EUR w 2025 r.
W 2020 r. 28 proc. przychodów ze sprzedaży kosmetyków w Wielkiej Brytanii było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest niewielki wzrost tego udziału do 30 proc. w 2024 r.
Import kosmetyków do Wielkiej Brytanii zanotował w latach 2017-2019 wzrost o 3,8 proc. do ponad 5,8 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił spadek importu aż o 12,1 proc. r/r jako następstwo brexitu i wpływu pandemii COVID-19.
W strukturze brytyjskiego importu najwyższą pozycję zajmuje Francja z udziałem wynoszącym 18,7 proc. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 308,8 mln EUR stanowiły w 2020 r. 6,0 proc. importu kosmetyków do Wielkiej Brytanii, co dało Polsce wysokie 7. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.