Rynek kosmetyków w Hongkongu wygenerował w 2020 r. szacunkową sprzedaż na poziomie 1,7 mld EUR. Statista szacuje, że wpływ pandemii obniży dynamikę rynku do 1,0 proc. rocznie (CAGR 2020-2021) wobec 2,5 proc. rocznie notowanych przed COVID-19 (CAGR 20217-2019). Prognozy zakładają, że w latach 2022-2025 rynek będzie rósł silniej niż przed pandemią – w średnim tempie 3,4 proc. rocznie.
Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. w Hongkongu wyniosła 0,7 mld EUR, stanowiąc 44,7 proc. całkowitej sprzedaży branży.
W 2020 r. mieszkaniec Hongkongu wydał na kosmetyki średnio nieco ponad 220 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do blisko 255 EUR w perspektywie 2025 r.
W 2020 r. 24 proc. przychodów ze sprzedaży kosmetyków w Hongkongu było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest istotny wzrost tego udziału do 32 proc. w 2024 r.
Import kosmetyków do Hongkongu zanotował w latach 2017-2019 wzrost o 37,2 proc. do ponad 5,7 mld EUR. Pandemia COVID-19 nie załamała trendu wzrostowego z ostatnich lat i Hongkong odnotował w 2020 r. silne zwiększenie importu o 31,2 proc. r/r. To daje krajowi trzecią pozycję na światowym rynku importerów kosmetyków.
W strukturze importu Hongkongu dominującą pozycję zajmuje Korea Południowa z udziałem wynoszącym 39,8 proc. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 6,5 mln EUR stanowiły w 2020 r. zaledwie 0,1 proc. importu kosmetyków do Hongkongu, co daje Polsce 30. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.