StoryEditor
Producenci
06.09.2021 00:00

Rosyjski producent stracił licencję na marki Natura Siberica i Receptury Babuszki Agafii

Piervoye Resheniye, rosyjski producent kosmetyków Natura Siberica, Receptury Babuszki Agafii i Planeta Organica zawiesił produkcję i zamknął sklepy firmowe. Powodem jest wypowiedzenie firmie umowy licencyjnej przez współwłaścicielkę marek, byłą żonę Andrieja Trubnikowa, zmarłego w styczniu tego roku założyciela firmy – podał serwis informacyjny rbc.ru. Obecność marek w Polsce nie jest zagrożona, ponieważ pochodzą one od estońskiego producenta – firmy Eurobio Lab.

Firma Piervoye Resheniye utraciła prawo do wytwarzania i sprzedawania produktów pod markami Receptury Babuszki Agafii, Apteczka Agafii, Planeta Organica i Natura Siberica. Stało się po tym jak 30 sierpnia współwłaścicielka i była żona Andrieja Trubnikowa, założyciela firmy, jednostronnie wypowiedziała umowę dotyczącą używania przez fabrykę należących do niej znaków towarowych – podał podał serwis informacyjny rbc.ru.

Czytaj też: Zmarł twórca marek Receptury Babci Agafii i Natura Siberica

W rezultacie firma została zmuszona do wstrzymania produkcji i zawieszenia działalności 80 sklepów firmowych Natura Siberica. Siergiej Bujłow, szef firmy, ma jednak nadzieję, że jest to sytuacja tymczasowa. Liczy na to, że po „wyjaśnieniu sytuacji prawnej i wszystkich okoliczności wycofania najcenniejszych aktywów grupy za granicę” produkcja i sprzedaż zostaną przywrócone.

Firmę Piervoye Resheniye złożył w 2000 roku Andriej Trubnikow. Powstała wtedy marka Receptury Babuszki Agafii, a następnie Natura Siberica. Pierwszy sklep o tej nazwie został otwarty w Moskwie w 2012 roku. Marki jednak nie należały do firmy, a do ich twórcy i jego byłej żony. Produkowane były na podstawie umowy licencyjnej.

Dystrybutorem marek Receptury Babuszki Agafii, Planeta Organica i Natura Siberica w Polsce jest Eurus. Firma ma podpisaną umowa dystrybucyjną z Eurobio Lab, estońskim producentem, który wytwarza kosmetyki sprzedawane na 67 rynkach, w tym we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Australii i Hong Kongu.

– Dlatego obecność marek w Polsce nie jest zagrożona – poinformowała redakcję portalu wiadomoscikosmetyczne.pl Małgorzata Włodarczyk, dyrektor marketingu w firmie Eurus.

Czytaj też: Eurus ma wyłączność na marki z estońskiej fabryki Eurobio Lab

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 07:07