Prospołeczna Sieć Roku to jedna z sześciu kategorii trzeciej edycji programu branżowego Blix Awards. W tej części konsumenci oceniali, które sieci handlowe mają szczególnie przyjazne podejście do klientów oraz jasną politykę sprzedażową, a ponadto prezentują dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Brali też pod uwagę różnego rodzaju działania, m.in. związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu oraz aktywne wsparcie lokalnej społeczności.
Wśród dyskontów zwyciężył Lidl Polska. Tytuł Prospołecznej Sieci Roku w grupie supermarketów przypadł Dino. Z kolei w segmencie hipermarketów wygrał Kaufland. W formacie convenience pierwsze miejsce zajęła Żabka Polska, a w grupie sklepów dom i ogród, została nagrodzona IKEA.
Natomiast wśród drogerii okazało się, że równych sobie nie ma Rossmann, który realizuje wiele działań prospołecznych. Ostatnio kluczowa jest dla sieci inicjatywa „Czujesz Klimat?”, której celem jest wspieranie idei codziennych, przyjaznych środowisku wyborów podczas zakupów. W tym roku odbyła się też szósta edycja akcji „Pomagamy jak umiemy”, której celem jest wsparcie kobiet w trudnych sytuacjach życiowych.
– Dbamy również o naszych wschodnich sąsiadów. Wysłaliśmy do Ukrainy 20 tirów z pomocą humanitarną. W Łodzi na kilka miesięcy otworzyliśmy hotel dla 150 uchodźców, zapewniając im pełne wyżywienie, opiekę lekarską i psychologiczną w języku ukraińskim. W ponad 700 naszych sklepach zebraliśmy niezliczoną ilość produktów, które trafiły do obywateli Ukrainy – informuje Jakub Jankowski, starszy specjalista ds. PR w sieci Rossmann.
Ponadto produktowo Rossmann wsparł trzy fundacje – „Jeszcze”, „Zobacz Mnie” i „Podlascy Aniołowie”. Obecnie w drogeriach sieci prowadzona jest wspólna akcja z fundacją TVN Nie Jesteś Sam „Podaruj Misia”.
Czytaj też: Misiów w Rossmannie w tym roku nie powinno zabraknąć