StoryEditor
Drogerie
16.05.2023 00:00

Rossmann dołączył do koalicji Working With Cancer

Rossmann, przystępując do programu „Working With Cancer”, gwarantuje każdemu pracownikowi, u którego zdiagnozowano chorobę nowotworową, miejsce pracy, wynagrodzenie na dotychczasowym poziomie oraz świadczenia przez okres co najmniej 1 roku / fot. archiwum wiadomoscikosmetyczne.pl
Rossmann dołączył do międzybranżowej koalicji firm zobowiązujących się do przeciwdziałania stygmatyzowaniu pracowników chorych na raka. Angażując się w projekt „Working With Cancer”, gwarantuje im pełne bezpieczeństwo pracy.

Sieć drogerii Rossmann dołączyła do międzybranżowej koalicji firm pod auspicjami Fundacji Publicis zobowiązujących się do przeciwdziałania stygmatyzowaniu pracowników chorych na raka. Przedsiębiorstwa zaangażowane w projekt „Working With Cancer” gwarantują chorym osobom pełne bezpieczeństwo pracy i zaangażowanie w budowanie świadomości tego problemu w społeczeństwie.

– Każdemu pracownikowi Rossmanna, u którego zdiagnozowano chorobę nowotworową, zapewnimy miejsce pracy, wynagrodzenie na dotychczasowym poziomie oraz świadczenia przez okres co najmniej 1 roku, aby mógł skupić się na leczeniu jako priorytecie – mówi Ilona Perużyńska-Zych, dyrektor działu personalnego w Rossmannie.

Nadrzędnym celem „Working With Cancer” są działania zmniejszające lęk u osób dotkniętych rakiem i ich stygmatyzację oraz zapewnienie wsparcie otoczenia w walce z chorobą nowotworową. Pomysłodawcy koalicji nie narzucają konkretnych działań lub rozwiązań, które mają podejmować zaangażowane w koalicję firmy. Same decydują o stopniowym wprowadzaniu poszczególnych postulatów.

Oprócz Rossmanna do koalicji należą m.in. Beiersdorf, L’Oreal, LVMH, Reckitt, Sanofi i Unilver. Publicis Groupe, którą tworzą medycy, naukowcy i pracownicy zaangażowani w opiekę nad chorymi, zapewnia spersonalizowane wsparcie dla chorych na raka pracowników firm. Mogą one liczy na opiekę ze strony wolontariuszy. Fundacja zapewnia także pomoc dla ich rodzin i najbliższych.

Program „Working With Cancer” wspierany jest przez organizacje charytatywne, które zajmują się nowotworami, m.in. Memorial Sloan Cancer Center (MSK), MacMillan Cancer Support oraz Instytut Gustave Roussy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
07.04.2025 11:40
Ruszyła rejestracja na bieg Rossmann Run, cel: charytatywny
Limit uczestników Rossmann Run został znacząco powiększony od ubiegłego roku – z 300 do 500 tys. osób. Rossmann mat.pras.

Od piątku 4 kwietnia wystartowała rejestracja osób chętnych do udziału w Rossmann Run. Limit zawodników wynosi 500 tys., a celem jest wsparcie Polskiego Komitetu Paralimpijskiego.

Jak podkreśla Rossmann, każdy z uczestników biegu może spodziewać się “dobrej zabawy, aktywnie spędzonego czasu i rabatu na zakupy do ulubionego Rossmanna”.

Limit uczestników został znacząco powiększony od ubiegłego roku – z 300 do 500 tys. osób. 

Tegoroczny Bieg Rossmann Run z aplikacją odbędzie się w sobotę 24 maja. Maksymalny dystans 10 km można przebiec w dowolnym miejscu o dowolnej godzinie. 

Pobiegnijcie w swoim tempie – podkreślają organizatorzy. 

Limit czasowy na pokonanie pełnej trasy to 2 godziny. Za każdy 1 km przysługuje 5-procentowy rabat na stacjonarne zakupy w Rossmannie. Łatwo policzyć, że za 10 km otrzyma się zniżkę w wysokości 50 proc. 

Dla dowcipnych mamy przestrogę. Nie można korzystać z roweru, auta, pociągu, autostopu, hulajnogi lub powozu konnego. Nie zapomnijcie o tym szczególe! – dodaje Rossmann.

Aby wziąć udział Biegu Rossmann Run należy pobrać apkę Rossmann PL, dołączyć do Klubu Rossmann i wybrać kartę biegu w aplikacji, która przeniesie biegacza do formularza zapisów. Tam już tylko szybkie cztery kroki dzielą go od zapisania się na bieg i… gotowe. W połowie kwietnia uczestnicy otrzymają nformację o aplikacji biegowej Rossmann Run, z którą zarejestrują swój dystans i czas. Aplikacja będzie konieczna, aby wziąć udział w zabawie.

Dlaczego ten bieg jest wyjątkowy? 

Bo daje tysiące powodów do okazania miłości sobie i swojemu ciału. W sobotę 24 maja wygra każdy. Najważniejsza jest wewnętrzna motywacja każdego startującego, żeby założyć sportowe buty, ulubioną koszulkę i pójść biegać. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Biegam, bo…”. Jeden bieg łączy wiele historii. Dla części uczestników będzie się wiązał z chęcią zaliczenia kolejnej imprezy sportowej lub ustanowienia nowej życiówki. Inni potraktują go jak dobrą zabawę, bo bieganie to np. wspólny czas ze znajomymi, poznawanie nowych miejsc, chwile na bycie z samym sobą, czy… pretekst, żeby z czystym sumieniem zjeść ulubioną słodycz – wyjaśniają organizatorzy.

Nowością w tym roku są biegowe drużyny-drogerie. Rejestrując się na bieg, uczestnik dołącza do wybranej przez siebie drogerii, np. tej, w której najczęściej robi zakupy. Najaktywniejsze drużyny mają szansę na nagrody. Choć 24 maja większość osób pobiegnie indywidualnie, to dzięki aplikacji połączy ich wybrana drogeria, której będzie reprezentantem.

Wpłaty od uczestników biegu w całości trafią do Polskiego Komitetu Paralimpijskiego na realizację projektu „Sport – Twoja Siła”. Biegacze wpłacają minimum 5 zł, ale mogą dowolnie zwiększyć tę kwotę. 

Projekt polega na organizacji warsztatów-obozów sportowych, w ramach których (w latach 2025-2027) prowadzone będą treningi sportowe, konsultacje z fizjoterapeutą/masażystą oraz zajęcia z psychologiem (pedagogiem/coachem).

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.04.2025 13:30
Rossmann głównym partnerem kampanii „Bliżej Siebie”

1 kwietnia ruszyła III edycja kampanii społeczno-edukacyjnej „Bliżej Siebie”, której głównym partnerem został Rossmann. Celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości na temat zdrowia psychicznego w środowisku pracy oraz promowanie kultury organizacyjnej opartej na empatii, otwartości i wzajemnym zrozumieniu. Kampania odpowiada na rosnące potrzeby pracowników w zakresie wsparcia emocjonalnego i zachęca do rozmów o kondycji psychicznej jako integralnej części życia zawodowego.

Rossmann, który od lat podkreśla wagę dobrego samopoczucia swoich pracowników, angażując się w kampanię, potwierdza realizację swojej misji: „Inspirujemy i wspieramy w tym, by kochać siebie na co dzień”. Firma kładzie nacisk na tworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym każdy czuje się bezpiecznie i może rozwijać się w zgodzie ze swoimi potrzebami. Współpraca z kampanią „Bliżej Siebie” to dla Rossmanna naturalny krok w kierunku budowania jeszcze silniejszej kultury opartej na wartościach takich jak empatia, autentyczne przywództwo i otwarta komunikacja.

W ramach tegorocznej edycji kampanii zaplanowano liczne wydarzenia, m.in. webinary i podcasty, które będą okazją do dzielenia się wiedzą oraz dobrymi praktykami w zakresie troski o zdrowie psychiczne. Dzięki zaangażowaniu takich partnerów jak Rossmann, kampania zyskuje na zasięgu i znaczeniu, trafiając do szerokiego grona odbiorców i wzmacniając przekaz o konieczności budowania wspierających miejsc pracy. Firma nie tylko promuje nowoczesne podejście do zarządzania emocjami, lecz także aktywnie uczestniczy w tworzeniu przestrzeni do dyskusji i refleksji.

W obliczu współczesnych wyzwań zawodowych, takich jak chroniczny stres, wypalenie czy brak równowagi między pracą a życiem prywatnym, działania na rzecz zdrowia psychicznego stają się niezbędne. Rossmann dostrzega te potrzeby i podkreśla, że dobrostan pracowników jest równie ważny jak ich rozwój zawodowy. Zaangażowanie firmy w kampanię „Bliżej Siebie” pokazuje, że troska o ludzi nie kończy się na deklaracjach, lecz znajduje odzwierciedlenie w konkretnych działaniach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. kwiecień 2025 19:04