Zbalansowanie równowagi płci w firmie jest nadal w toku, z podziałem 60/40 faworyzującym mężczyzn w zarządzaniu grupą, a firma nadal angażuje się w rozwijanie poczucia wspólnoty dla swoich konsultantów i konsultantek, z których większość to kobiety (58 proc.), pomaga zaoferować umiejętności sprzedażowe i marketingowe, a także szansę na zwiększenie poczucia własnej wartości i pewności siebie.
W raporcie znalazły się też wymienione przez firmę osiągnięcia związane z ochroną środowiska, np.:
- Fabryka Wellness w Roorkee w Indiach jest fabryką o zerowym wyrzucie ciekłych odpadów (ZLD). 100 proc. wody po oczyszczeniu jest ponownie wykorzystywane do lokalnego kształtowania krajobrazu.
- W 2022 roku w fabryce w Noida w Indiach ponownie wykorzystano 1,3 megalitra wody z oczyszczalni ścieków do wypełnienia wieży chłodniczej.
- Woda jest częściowo ponownie wykorzystywana z płukania wstecznego filtrów piaskowych i membran RO w fabryce w Polsce.
- W 2022 r. około 97 proc. wolumenu produktów papierowych (katalogów i opakowań podstawowych produktów) pochodziło z krajów o niskim ryzyku wylesiania. 2 proc. wolumenu produktów na bazie papieru pochodziło z krajów o wysokim ryzyku wylesiania, a pozostały 1 proc. pochodził ze źródeł pochodzących z recyklingu i nieznanego pochodzenia, w przypadku których nie można było przypisać ilości do żadnego kraju.
- W 2022 roku spółka zakupiła 2884 ton surowców pochodnych oleju palmowego (45 proc.) i oleju z ziaren palmowych (55 proc.) wykorzystywanych w produkcji własnej oraz w kostkach mydła podwykonawczego. Z tego 1107 ton pochodnych oleju palmowego i 1473 ton pochodnych oleju z ziaren palmowych uzyskało certyfikat Bilansu Masy.
- Ogółem w 2022 roku 56 proc. zużycia energii przez Oriflame w organizacji pochodziło ze źródeł odnawialnych.
- Z okazji 55. rocznicy naszej pracy w Oriflame z dumą zastanawiam się nad naszymi osiągnięciami i postępem, jaki poczyniliśmy jako firma — powiedział Magnus Brännström, dyrektor generalny i prezes Oriflame. - Cieszymy się, że od ponad pięciu dekad dostarczamy naszym klientom produkty kosmetyczne i odżywcze i nie możemy się doczekać, aby robić to przez wiele kolejnych lat. Jednak miniony rok przyniósł różne wyzwania, w tym wojnę na Ukrainie i blokady w Chinach, które wywarły ogromny wpływ na nas wszystkich. Ponadto doświadczyliśmy spadku sprzedaży, zwłaszcza w Azji, co wraz ze wzrostem cen spowodowanym inflacją wpłynęło na naszą działalność. Pomimo tych wyzwań pozostaliśmy niezłomni w naszym zaangażowaniu w dostarczanie produktów wysokiej jakości. Nasi partnerzy marki są podstawą naszej działalności, a dzięki ich zaangażowaniu w naszą firmę jesteśmy w stanie naprawdę zmienić życie ludzi. Ich sukces jest dla nas kluczowy, a dzięki szerokiej ofercie produktowej jesteśmy mocni, niezależnie od tego, jakie wyzwania nas czekają.
Pełen raport dostępny jest na stronie Oriflame.
Czytaj także: Oriflame odnotowuje 281,9 mln dolarów w sprzedaży w Europie w czwartym kwartale 2022 r