Co to jest nowość? Kosmetyk, którego nie znam – odpowiadają kobiety. Dla większości musi to być produkt innowacyjny, którego do tej pory nie było w sprzedaży.
NOWOŚĆ TO DLA MNIE:
52,77% innowacyjny kosmetyk, którego do tej pory w ogóle nie było na rynku
47,23% każdy kosmetyk, którego nie znam
Nie wiem, czy to dobry produkt – nie kupuję. Zdecydowana większość kobiet najpierw szuka opinii o kosmetykach i stara się je przetestować. Blisko 30 proc. to prawdziwe pasjonatki – po nowość natychmiast biegną do drogerii.
KIEDY NOWY KOSMETYK POJAWIA SIĘ NA RYNKU:
56,61% czekam na opinie o nim i dopiero, gdy się przekonam, że są dobre, kupuję
21,94% kupuję go natychmiast
14,05% nigdy nie kupuję bez wcześniejszego przetestowania
7,41% nie kupuję kosmetyków dlatego, że są nowościami
Czy wprowadzać nowości? Odpowiedź na to pytanie nie pozostawia wątpliwości – TAK!
UWAŻAM, ŻE NOWOŚCI KOSMETYCZNYCH:
80,56% nigdy za dużo, uwielbiam kupować nowe kosmetyki
19,44% jest za dużo, są zbyt podobne, można się w nich pogubić
Są kosmetyki, z którymi kobiety nie chcą się rozstawać. Wprowadzając nowości nie można zapominać o liniach, które już mają swoje wierne klientki.
UWAŻAM, ŻE NOWE KOSMETYKI:
78,22% powinny być wprowadzane dodatkowo, bo mam swoje ulubione marki i produkty i nie chcę z nich rezygnować
21,78% powinny zastępować te, które już są na rynku
Jeśli myślisz o zrezygnowaniu z gazetek reklamowych – nie warto. Nadal to w nich najwięcej kobiet szuka informacji o nowych kosmetykach.
LUBIĘ BYĆ POWIADAMIANA O NOWOŚCIACH KOSMETYCZNYCH POPRZEZ:
69,68% gazetki reklamowe
46,47% aplikację
35,01% e-mail
29,14% bezpośrednio w sklepie, np. przy kasie
11,36% sms
Pytanie wielokrotnego wyboru, możliwe maksymalnie 2 odpowiedzi
Drogerie są bezkonkurencyjne, jeśli chodzi o sprzedawanie nowości. To właśnie do sklepów kosmetycznych kobiety kierują się szukając nowinek. Coraz więcej osób kupuje jednak także w drogeriach internetowych.
NOWOŚCI KOSMETYCZNE KUPUJĘ ZAZWYCZAJ W:
94,55% drogerii
52,59% internecie/drogerii internetowej
19,34% markecie/hipermarkecie
11,75% aptece
9,18% bezpośrednio u konsultantki
4,94% dyskoncie
Pytanie wielokrotnego wyboru, możliwe maksymalnie 2 odpowiedzi
Bez próbek ani rusz – to właśnie one najbardziej przyciągają uwagę do kosmetycznych nowości. I pozwalają wyeliminować ryzyko. Kupuję, to co sprawdziłam.
NOWY KOSMETYK PRZYCIĄGA MOJĄ UWAGĘ W DROGERII/PERFUMERII:
80,61% gdy otrzymuję jego próbkę
63,36% gdy jest wystawiony w widocznym miejscu i oznaczony jako nowość
31,1% gdy jest w promocji
14,45% gdy poleca mi go ekspedientka
Pytanie wielokrotnego wyboru, możliwe maksymalnie 2 odpowiedzi
Testery do perfum to za mało. W kupowaniu kosmetyków liczą się tzw. doznana sensoryczne – zapach, dotyk, kolor, konsystencja. Chcemy spróbować, zanim kupimy!
KUPOWAŁABYM CHĘTNIEJ NOWE KOSMETYKI:
81,6% gdyby w drogeriach były testery nie tylko do perfum, ale do wszystkich możliwych kosmetyków
65,97% gdybym wcześniej dostawała próbkę
41,11% gdyby przy półkach pojawiły się opisy nowości, np. ciekawych składników zawartych w kosmetyku
28,01% gdyby były sprzedawane w pakietach promocyjnych
27,9% gdyby przy półkach pojawiły się wiarygodne opinie innych konsumentek na temat tej nowości
15,45% gdyby były tańsze
Pytanie wielokrotnego wyboru, możliwe maksymalnie 3 odpowiedzi