StoryEditor
Producenci
21.05.2020 00:00

Rafał Brzoska i fundusze inwestują w firmę Your Kaya

Your Kaya, firma specjalizująca się w ekologicznych artykułach higienicznych dla kobiet, pozyskała 5 mln zł od zewnętrznych inwestorów. Zamierza je przeznaczyć na rozwój na rynkach zagranicznych oraz zwiększenie zespołu i portfolio produktów.

Rafał Brzoska, twórca Inpostu, fundusz venture capital bValue oraz Dolnośląski Fundusz Rozwoju zainwestowali 5 mln zł w polską firmę Your Kaya, która oferuje artykuły higieniczne dla kobiet i sprzedaje je w modelu subskrypcyjnym – podał Business Insider Polska.   

Firma Your Kaya produkuje ekologiczne podpaski, tampony, kubeczki menstruacyjne i płyny do higieny intymnej. Tampony, wkładki, podpaski są produkowane ze 100 proc. organicznej bawełny. Płyn do higieny intymnej zawiera 99,5 proc. składników pochodzenia naturalnego, kubeczek menstruacyjny jest wykonany z medycznego silikonu. Your Kaya należy do firm nowego nurtu, które nie tylko produkują ekologiczne artykuły dla kobiet, ale też przełamują tabu związane z menstruacją i są w bliskim kontakcie ze swoimi klientkami. Na firmowym blogu Your Kaya można znaleźć artykuły o kobietach i dla kobiet.  

To co jeszcze wyróżnia markę, to że sprzedaje swoje produkty w systemie subskrypcyjnym – klientki firmy dostają co miesiąc swoje zamówienia i mogą je personalizować. Od momentu wprowadzenia tej opcji w lutym tempo pozyskiwania nowych subskrybentów urosło ponad siedmiokrotnie – podaje Business Insider. Dodatkowo sprzedaż e-commerce i firmy z tej branży zyskują w czasie pandemii.

Model obecnie zyskuje na popularności dzięki przeniesieniu przez konsumentów zakupów pierwszej potrzeby do internetu. Ten trend wzmocnił się dodatkowo w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Prawdopodobnie nowe nawyki konsumenckie staną się trwałe – mówi Rafał Brzoska, cytowany przez Business Insidera. Biznesmen jest zaangażowany w fundusz bValue, ale w tej inwestycji bierze udział jako inwestor prywatny.

  – Your Kaya zwraca się do konsumentek, dla których zdrowie i środowisko są istotne – mówi dla Business Insidera Maciej Balsewicz z bValue.W Europie produkty higieny intymnej dla kobiet, takie jak tampony nie są produktem medycznym, więc nie podlegają żadnym restrykcjom produkcji i jakości. Your Kaya proponuje wysokiej klasy produkty, które są bezpieczne dla zdrowia i w przystępnej cenie, a w dodatku w abonamencie z dostawą – dodaje.

Firmę Your Kaya wspierali do tej pory aniołowie biznesu. 5 mln zł, które obecnie zdobyła od inwestorów, zamierza wydać na rozszerzenie działalności za granicą, powiększenie zespołu i portfolio produktów. – Chcemy wejść do Francji i Niemiec, a w dalszej kolejności Hiszpanii. Sprzedaż środków higieny intymnej na tych rynkach ma wartość ponad 5 mld euro – mówi cytowany przez Business Insidera, Marek Gut, CEO Your Kaya.   

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 14:43