Kategorie kosmetyków typowo upiększających, takich jak produkty do makijażu i perfumy znalazły się wśród tych, które na pandemii COVID ucierpiały najbardziej na skutek zmiany zwyczajów zakupowych konsumentów. Odbiło się to szczególnie na firmach, które specjalizują się w tym asortymencie i nie miały możliwości odrobienia strat na sprzedaży innych produktów. Kryzys nie ominął również spółki Vabun założonej i sygnowanej twarzą przez znanego piłkarza Radosława Majdana.
Niedawno spółka opublikowała wyniki finansowe za III kwartał bieżącego roku, w którym poinformowała o stratach. Radosław Majdan ogłosił wyniki spółki Vabun. Są duże straty
Przychody Vabun netto ze sprzedaży w III kwartale 2020 r. wyniosły 59 622 zł. W tym samym okresie rok temu było to 330 956 zł, co świadczy o spadku na poziomie 81,98 proc. w ujęciu rok do roku. W ujęciu całej dotychczas minionej części 2020 r. przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi wyniosły 583.966,19 zł, co w stosunku do 1.392.391,80 zł za analogiczny okres 2019 r. również wskazuje na spadek, choć mniejszy, bo o 64,48 proc. rok do roku.
Teraz w raporcie bieżącym zarząd spółki Vabun poinformował inwestorów, że podjął decyzję o „rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych”, by wybrać drogę, która pozwoli zrealizować cele przedsiębiorstwa, czyli maksymalizację wartości dla obecnych i przyszłych akcjonariuszy spółki. Wśród rozważanych scenariuszy znajdują się: sprzedaż części przedsiębiorstwa, połączenie z innym podmiotem, pozyskanie nowego znaczącego inwestora lub partnera strategicznego oraz dokonanie zmian w strukturze bilansu, w tym zbycie istotnych aktywów.
Zarząd spółki podkreślił, że na dziś nie została wybrana żadna z opcji oraz że rozważy inne opcje strategiczne, które się pojawią.