StoryEditor
Producenci
12.12.2022 00:00

Przychody Miraculum w listopadzie to niemal 4 mln zł

Miraculum systematyczne zwiększa miesięczne przychody ze sprzedaży. Ponad 80-proc. wzrosty firma wypracowała w krajowym kanale nowoczesnym, do którego zalicza supermarkety, drogerie i dyskonty. Znacząco urosła też sprzedaż sklepu internetowego. Ogromny wpływ na wyniki miała również sprzedaż na rynki zagraniczne. Eksport przyniósł  firmie w listopadzie 2022 r. ponad 1 mln zł przychodów.

Przychody Miraculum w listopadzie wyniosły 3,9 mln zł względem 3,3 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 17 proc. rok do roku. Narastająco, od stycznia do końca listopada przychody spółki wyniosły 40,7 mln zł – o 33 proc, więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Firma Miraculum wypracowała w listopadzie 2022 r. 1,5 mln zł przychodów ze sprzedaży w nowoczesnym kanale dystrybucji, do którego spółka zalicza supermarkety, drogerie czy dyskonty. Jest to wzrost o 81 proc. w stosunku do listopada 2022 r. Dobre wyniki odnotował również dział eksportu – przychody z tytułu sprzedaży kosmetyków na rynki zagraniczne w listopadzie 2022 r. wyniosły ponad 1 mln zł.

– W listopadzie dział eksportu zrealizował sprzedaż do stałych klientów. Były to zamówienia dla partnerów z Jordanii, Mołdawii, Hiszpanii i wielu innych. Przygotowujemy się do zatowarowania kontrahenta z Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 300 tys. USD, które  zaplanowane jest na I kwartał 2023 roku – komentuje Marek Kamola, członek zarządu Miraculum.

W najbliższym czasie planowana jest również realizacja kontraktów podpisanych w pierwszej połowie 2022 r. do klientów z ZEA i Arabii Saudyjskiej. Dodatkowo, spółka podpisała nowy kontrakt z partnerem z Iraku na dystrybucję produktów marki Miraculum w tym kraju (kosmetyki do pielęgnacji twarzy i perfumeria).

Czytaj też: Rosną przychody Miraculum z eksportu. Od początku roku przekroczyły już 9 mln zł

Znacząco wzrosła też popularność sklepu internetowego Miraculum. Narastająco, w okresie styczeń-listopad 2022 r. spółka odnotowała przychody z tego tytułu na poziomie 0,33 mln zł, co stanowi wzrost o 96 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2021 roku, kiedy to wyniosły one 0,17 mln zł.

Czytaj też: Miraculum znów poprawia wyniki i zmniejsza stratę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 13:59