StoryEditor
Producenci
08.11.2018 00:00

Produkty naturalne stały się częścią filozofii życia

–  Produkty naturalne wpisują się w światopogląd wielu ludzi, którzy widzą, co zrobiliśmy planecie i chcą ten proces zatrzymać – uważa Karolina Kuklińska-Kosowicz, twórczyni i współwłaścicielka marki Yope.

Polska firma Yope specjalizuje się w produktach naturalnych. Cztery lata temu wypuściła na rynek swoje pierwsze naturalne mydła w płynie, które zaskakiwały nieszablonowym designem.  Po nich przyszły kolejne kosmetyki do podstawowej pielęgnacji ciała, do włosów,  seria dla dzieci oraz naturalne produkty do utrzymania czystości w domu. – Byliśmy firmą kosmetyczną, wielu detalistów nie chciało kupować od nas środków czystości. Stopniowo przekonywali się do nich. W zeszłym roku sprzedawaliśmy marginalne ilości, teraz naturalne środki czystości stanowią 30 proc. naszej całej sprzedaży – mówi Paweł Kosowicz, założyciel i współwłaściciel firmy Yope.   

Firma rozwija się na fali nurtu eko, powrotu konsumentów do natury. Zdaniem Karoliny Kuklińskiej-Kosowicz, wśród konsumentów jest coraz większa świadomość korzyści płynących z życia w zgodzie z naturą – konsekwencji dla zdrowia, samopoczucia, ale też świadomość wpływu na środowisko, odpowiedzialności za planetę, za to, co zostawimy po sobie kolejnym pokoleniom. – Natury nie da się oszukać. Albo ktoś chce być eko, rozumie produkty naturalne i jest gotowy iść na niektóre ustępstwa, albo jest wychowany na chemicznych składnikach i nie jest w stanie zaakceptować produktów naturalnych. I na takie grupy dzielą się konsumenci. Jednak wyraźnie widać, że świadomość bycia eko jest coraz większa. Kosmetyki naturalne wpisują się w światopogląd wielu ludzi, są częścią filozofii życia w zgodzie z naturą – mówi Karolina Kuklińska-Kosowicz.  

Yope w przyszłym roku zamierza nie tylko wprowadzić nowości w już istniejących kategoriach, ale też wejść w nowe. Głównym celem jest rozwój rynków eksportowych, a priorytetem Stany Zjednoczone. Jak mówi Paweł Kosowicz, na polskim rynku również jest jeszcze co robić. – Rośniemy z roku na rok o 100 -150 proc., na pewno takiego wzrostu nie utrzymamy już w kolejnym roku, ale jeszcze sporo jest do zrobienia – podkreśla. Firma otworzyła właśnie swój flagowy butik przy ul. Mokotowskiej w Warszawie, gdzie można wszystkie jej produkty wypróbować i kupić. Oczywiście w duchu eko – butelki można ponownie napełniać, to wkład w ograniczenie zużycia plastikowych opakowań.   

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:56