Po edycjach online konferencje Forum Branży Kosmetycznej i Kongres Rynku FMCG powróciły w formule stacjonarnej w nowej odsłonie pod parasolową marką Retail Trends. Formuła Retail Trends 2022 zakłada stworzenie otwartej społeczności i miejsca, gdzie branże FMCG oraz kosmetyczna dzielą się doświadczeniami oraz czerpią inspiracje. To także przestrzeń do rozmowy, spotkań i dyskusji między uczestnikami, prelegentami oraz firmami, które biorą udział w wydarzeniu.
Imponujący program Forum Branży Kosmetycznej i Kongresu wypełnią prezentacje i dyskusje panelowe, w których bierze udział ponad 100 ekspertów z sieci handlowych, z e-commerce, z firm producenckich, agencji badawczych i doradczych. Tematem przewodnim będą zjawiska i trendy wpływające na rynek spożywczy i kosmetyczny.
Przestrzeń wystawienniczą wypełniły prezentacje ponad 100 wystawców z sektora food i kosmetycznego, na których kupcy mają okazję spotkać się z dostawcami i zapoznać z ich najnowszą ofertą.
W sekcji wystawienniczej BEAUTY swoje nowości zaprezentowało kilkadziesiąt firm kosmetycznych.
Dyskusje, debaty i spotkania odbywają się także w salach tematycznych „Trendy w cyfryzacji ostatniej mili”, „Trendy w formatach handlowych” oraz „Trendy konsumenckie”. Powstała także Sala Ukraińska, w której polscy dostawcy mogą się spotkać z przedstawicielami ukraińskich sieci handlowych, które chcą nawiązać kontakty z polskimi dostawcami. To m.in. największa ukraińska sieć drogerii Eva, czy sieć Fora należąca do Fozzy Group, jednej z największych grup handlowo-przemysłowych na Ukrainie. Natomiast w sali start-upów by foodtech.ac na powierzchni ponad 100 mkw. najbardziej innowacyjne polskie start-upy spożywcze prezentują na stoiskach swoje produkty.