Import kosmetyków do Francji zanotował w latach 2017-2019 wzrost o 13,8 proc. do blisko 5,7 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił spadek importu o 9 proc. r/r wskutek pandemii COVID-19.
W strukturze francuskiego importu najwyższą pozycję zajmuje Szwajcaria z udziałem wynoszącym 18,1 proc. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 122,0 mln EUR stanowiły w 2020 r. 2,4 proc. importu kosmetyków do Francji, co daje Polsce 11. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.
Rynek kosmetyków we Francji wygenerował w 2020 r. szacunkową sprzedaż na poziomie 12,5 mld EUR. Szacuje się, że w wyniku pandemii COVID-19 wielkość rynku jeszcze 2021 r. nie przekroczy jego wartości z 2019 (wskutek spadku w latach 2020-2021 średnio o 1 proc. rocznie) i stanie się to dopiero w 2022 r. Na lata 2022-2025 przewidywane jest odbicie tempa wzrostu do dwukrotności notowanego przed pandemią – CAGR 2022-2025 wyniesie 2,4 proc. rocznie vs 1,2 proc. CAGR 2017-2019.
Największy udział w rynku ma segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2020 r. we Francji wyniosła 4,8 mld EUR, stanowiąc 38,6 proc. całkowitej sprzedaży branży.
W 2020 r. mieszkaniec Francji wydał na kosmetyki średnio blisko 191 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do nieco ponad 214 EUR w 2025 r.
W 2020 23 proc. przychodów ze sprzedaży kosmetyków we Francji było generowane przez sklepy online. Prognozowany jest lekki wzrost tego udziału do 26 proc. w 2024 r.