Notino to największy europejski e-sprzedawca kosmetyków i produktów z kategorii „Zdrowie”. Prowadzi działalność w 27 krajach i ma łączną bazę ponad 20 milionów klientów.
Wyniki Notino
Pomimo ogólnego trendu spadkowego w e-commerce w ostatnim roku podatkowym, Notino odnotowało 32 proc. wzrost w porównaniu rok do roku – ta tendencja utrzymywała się we wszystkich kwartałach, na wszystkich rynkach, na których firma prowadzi działalność.
Notino wysłało w tym okresie ponad 20 milionów przesyłek zawierających ponad 109 milionów produktów, to średnio 56 tys. paczek dziennie. Rekordy przypadły okres świąteczny, 19 grudnia do klientów nadano ponad 205 tys. przesyłek. Natomiast na Black Friday klienci złożyli 194 tys. zamówień w ciągu jednego dnia.
Według corocznego rankingu TOP 500 europejskich sklepów transgranicznych, Notino znalazło się w pierwszej dziesiątce sprzedawców internetowych. Autor zestawienia, czyli belgijska platforma Cross-Border Commerce Europe, uplasował giganta kosmetycznego na 9 pozycji.
Notino oferta - inwestycje w kategorię Zdrowie
„Nasze sukcesy są dowodem na to, że e-commerce reprezentowany przez Notino jest na najwyższym poziomie. (...) jesteśmy przekonani, że możemy jeszcze wiele osiągnąć" – skomentował Zbyněk Kocián, CEO Notino.
Notino ma w swojej ofercie ponad 100 tys. produktów od 2500 globalnych i lokalnych marek. Oprócz tradycyjnego asortymentu produktów, Notino rozszerzyło również swoją ofertę o kategorię „zdrowie” włączając do oferty witaminy, minerały i inne suplementy diety, a także odżywki sportowe oraz produkty dla matki i dziecka.
„Jako pierwsi w branży kosmetycznej skorzystaliśmy ze wspólnego rynku Unii Europejskiej i stworzyliśmy unikalny, scentralizowany model współpracy z partnerami takimi jak LVMH, L'Oréal Group, Estée Lauder Companies, COTY i Shiseido. Pozwala nam to łączyć największe marki z całej branży kosmetycznej w naszej siedzibie w Brnie, aby współtworzyć nowe usługi w całej Europie. Odnotowujemy bardzo wysoki wskaźnik lojalności klientów (NPS), który odzwierciedla zadowolenie z naszych produktów i usług – ponad 80 proc. kupujących na Notino poleciłoby nasze usługi dalej, co znacznie przewyższa oceny innych europejskich sprzedawców internetowych" – dodał Zbyněk Kocián.
Logistyka Notino – nowe centrum dystrybucyjne we Włoszech
W tym roku we Włoszech Notino otworzyło 3 maja br. nowe centrum dystrybucyjne. Z magazynu o powierzchni 13 tys. mkw. firma będzie obsługiwać klientów we Włoszech, Hiszpanii i Portugalii, a w okresie świątecznym również realizować zamówienia do krajów takich jak Chorwacja i Francja. Pierwszego dnia po otwarciu, centrum obsłużyło łącznie 1229 zamówień, a od startu działalności w sumie ponad 107 861 dostaw. Od 2020 roku Notino dystrybuuje również zamówienia z Bukaresztu – tamtejsze centrum odpowiedzialne jest za obsługę Rumunii, Grecji i Bułgarii.
„Wraz z otwarciem centrum dystrybucyjnego w Rumunii znacznie przyspieszyliśmy dostawy w krajach Europy Południowo-Wschodniej. Mamy takie same ambicje, jeśli chodzi o naszą nową inwestycję we Włoszech. To jeden z naszych kluczowych rynków, a nowe centrum dystrybucyjne pozwoli nam być bliżej klientów nie tylko tam, ale także w Hiszpanii czy Portugalii" – stwierdził CEO Notino.
Centrum dystrybucyjne we Włoszech będzie drugim z kolei, gdzie firma planuje wprowadzić zautomatyzowaną linię pakowania, umożliwiającą bardziej ekologiczne przygotowywanie zamówień. Taki system działa już także w centrum dystrybucyjnym w Rumunii – w ten sposób pakowanych jest ponad 40 proc. zamówień, przy których zmniejszono zużycie plastiku o ponad 90 proc.
Notino ma siedzibę w Czechach, w Brnie. W przyszłym roku przeniesie ją do centrum biznesowego Brno Business Park, gdzie zajmie całą powierzchnię nowego budynku opatrzonego międzynarodowym certyfikatem środowiskowym LEED Gold.
Notino zasięg
Notino to największy w Europie sklep internetowy z ofertą perfum i kosmetyków. Firma powstała w Czechach w 2004 roku. Obecnie Notino działa na 27 europejskich rynkach, oferując swoje usługi w Internecie oraz sklepach stacjonarnych. Jest autoryzowanym partnerem największych światowych marek kosmetycznych, takich jak DIOR, Lancôme, Gucci, Yves Saint Laurent, Jean Paul Gaultier, Chloé, Estée Lauder i innych. Posiada w portfolio ponad 100 tys. produktów ponad 2500 marek.