W porównaniu z poziomem sprzed pandemii konsumenci częściej niż kiedykolwiek używamy smartfonów do robienia zakupów, a to właśnie pokolenie Z i milenialsi napędzają te wzrosty. Mimo to komputery stacjonarne i laptopy nadal cieszą się popularnością.
Globalnie korzystanie z komputera do zakupów spadło o 3 proc. z 55 proc. do 52 proc. w drugim kwartale i czwartym kwartale 2021 r. Tymczasem urządzenia mobilne odnotowały wzrost o 2 proc. do 36 proc., a zakupy za pomocą tabletów utrzymały się na stałym poziomie 12 proc.
Według statystyk z IV kwartału 2021 r. 48 proc. millenialsów robi zakupy przynajmniej raz w tygodniu na swoim urządzeniu mobilnym. Innym zastosowaniem telefonów komórkowych, jak stwierdziła Klarna, jest „odkrywanie produktów”. Konsumenci dokonują porównań cen, sprawdzają recenzje produktów i opinie klientów online przed zakupami stacjonarnymi.
Jeśli widzisz kogoś na swoim telefonie w sklepie, istnieje duża szansa, że przeprowadza on dodatkowe badania produktu przed dokonaniem ostatecznego zakupu – napisała Klarna w swoim raporcie.
Wstępne wyszukiwanie online jest najbardziej rozpowszechnione wśród kupujących kosmetyki, elektronikę i modę. Pomimo coraz częstszego wykorzystywania telefonów komórkowych do zakupów, kupujący korzystają z zaledwie kilku aplikacji tygodniowo.
Przeczytaj również: Zakupy online coraz bardziej popularne wśród Polaków [WYNIKI BADANIA]