StoryEditor
Hurt i dystrybucja
09.11.2021 00:00

PGD Polska: 30 lat historii i 700 mln zł obrotu rocznie

PGD Polska działa na polskim rynku już od 30 lat. Firma powstała w 1991 roku, wtedy jako lokalna hurtownia Gradi. Dziś jest wiodącym dystrybutorem z sześcioma centrami logistycznymi, operatorem drogerii Jasmin i podejmuje wyzwania związane z obsługą nowoczesnych kanałów sprzedaży internetowej.

Dokładnie 30 lat temu we Wrocławiu, Krzysztof Gradecki wraz z żoną Marzeną założyli hurtownię kosmetyków. Firma początkowo funkcjonowała tylko w skali lokalnej, ale szybko zaczęła rozszerzać zasięg działania. 
W 1993 roku powstała pierwsza hurtownia Cash&Carry oraz oddziały zamiejscowe. Dwa lata później działalność rozpoczął pierwszy sklep EKO, dając początek ogólnopolskiej sieci marketów spożywczych, która po piętnastu latach dynamicznego rozwoju, jako EKO Holding zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych. 

Dynamiczny rozwój firmy nastąpił w połowie 2008 roku, w wyniku powstania Polskiej Grupy Drogeryjnej, będącej efektem konsolidacji kilkunastu znaczących firm hurtowych ze wszystkich części Polski. W 2010 roku powstała franczyzowa sieć Drogerie Jasmin, która jest następcą założonej w 1999 roku regionalnej spółki Drogerie Aster. 
Wśród pierwszych dostawców znalazły się: Pollena Lechia (dzisiaj Nivea), Kolastyna czy Wizamet (dzisiaj Gillete). W następnych latach do grupy zaufanych Partnerów biznesowych dołączały kolejne firmy – L’Oreal, Unilever, Henkel, Soraya, Bielenda, PharmaCF i inni. 

Dziś PGD Polska jest dystrybutorem większości marek koncernowych oraz dużych i mniejszych firm. Stanowi platformę dystrybucyjną dla ponad 200 dostawców. Działa w oparciu o 6 centrów logistycznych, we: Wrocławiu, Warszawie, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, oraz Niedomicach, dający zatrudnienie ponad tysiącosobowej rzeszy pracowników i współpracowników. 

PGD Polska dysponuje kapitałem własnym w wysokości 65 mln złotych oraz obrotami kształtującymi się na poziomie niemal 700 mln za miniony rok. Pomimo skali działalności, firma utrzymuje swój rodzinny charakter. 

– Wynajmując sześćdziesięciometrowe pomieszczenie po stoczniowej stołówce nie mieliśmy pojęcia jak to się potoczy – mówi Krzysztof Gradecki, współwłaściciel PGD.

– Mieliśmy jednak mnóstwo wiary i niesamowitą energię oraz szczęście do pierwszych współpracowników, którzy notabene są z nami do dziś. Wiary i energii nadal nam nie brakuje. Dlatego nie kończymy trzydziestki, tylko zaczynamy kolejną – dodaje Marzena Gradecka, współwłaścicielka.

PGD Polska jest przede wszystkim dystrybutorem chemii gospodarczej i kosmetyków. Rozwija swoją ofertę liczącą obecnie 30 tys. produktów. Jest również znaczącym operatorem „private labels”. Zespół sprzedażowy firmy liczy 170 osób.

Targi handlowe PGD Polska

Centralny Magazyn Kosmetyczny (CMK) będąc wydzieloną częścią wrocławskiego centrum logistycznego, gwarantuje szybkość realizacji zamówień i dostęp do najnowszych produktów w jednym miejscu. Poprzez zespół doradców kosmetycznych dociera do 1,5 tys. drogerii, a każdego miesiąca otrzymuje zamówienia od 4 tys. podmiotów o profilu drogeryjnym. 

Najnowszy projekt PGD ma związek z wyzwaniami obsługi nowoczesnych kanałów sprzedaży internetowej. Projekt e-commerce prowadzony jest zarówno na platformie konsumenckiej (drogeria internetowa), jak i w kanale B2B (hurtownia online chemii i kosmetyków).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
05.02.2025 11:41
Amazon dostarczył 9 mld produktów, wzrost napędzany przez kosmetyki
Wzrost dostaw Amazon był napędzany przez produkty kosmetyczne, głównie tusze do rzęs, kosmetyki pielęgnacyjne do włosów oraz do skóry.Alliance - stock.adobe.com

Amazon poinformował, że w 2024 roku dostarczył na całym świecie ponad 9 mld artykułów w ramach dostawy tego samego lub następnego dnia. W Wielkiej Brytanii wzrost dostaw był napędzany przez produkty kosmetyczne, głównie tusze do rzęs, kosmetyki pielęgnacyjne do włosów oraz do skóry.

Firma potwierdziła, że oferuje szybsze czasy dostawy dla coraz większej gamy produktów. Zapotrzebowanie na dostawy tego samego lub następnego dnia w Wielkiej Brytanii wzrosło dzięki kosmetykom, a także podstawowym produktom farmaceutycznym, takim jak magnez czy chusteczki nawilżane dla niemowląt.

Amazon potwierdził, że skrócenie czasu dostawy jest wynikiem rozmieszczenia magazynów z produktami bliżej klientów. W zeszłym roku Amazon przeznaczył ponad 750 mln dolarów na technologie, zasoby, szkolenia i programy, aby jeszcze bardziej poprawić bezpieczeństwo w ramach swojej sieci. 

Swoją usługę Prime Amazon uruchomił 20 lat temu, wysyłając milion przedmiotów w ciągu dwóch dni. Teraz subskrypcja Prime oferuje bezpłatną dostawę ponad 300 mln produktów z 35 kategorii, z czego kilkadziesiąt milionów może zostać dostarczona tego samego lub następnego dnia. To 20 razy więcej, niż pierwotnie w 2005 roku, do tego czas dostawy skrócono dwukrotnie.

Obecnie Prime obejmuje również specjalne oferty i rabaty, bogatą kolekcję rozrywki (m.in. dostęp do filmów i seriali) i oszczędności, wykraczające poza platformę Amazon, np. rabaty na paliwo, szybka i wygodna dostawa codziennych artykułów pierwszej potrzeby, świeżych artykułów spożywczych, a nawet leków na receptę.

Amazon został założony przez Jeffa Bezosa w 1994 roku, początkowo działał jako księgarnia internetowa.

Czytaj też: Amazon: branża beauty w TOP najlepiej sprzedających się kategorii produktowych w e-commerce

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
03.02.2025 12:19
GXO Logistics i Versace przedłużają współpracę we Włoszech
GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.Versace

Dzięki odnowieniu umowy, obejmującej obsługę logistyki wielokanałowej, obecna współpraca GXO i Versace będzie trwała łącznie już ponad 15 lat.

GXO Logistics, największy na świecie operator logistyki kontraktowej, ogłosił odnowienie współpracy z luksusową marką modową Versace, dla której zarządza logistyką wielokanałową obejmującą wszystkie linie produktowe Versace, zapewniając zwroty B2B i B2C, kontrolę jakości i usługi wartości dodanej, takie jak etykietowanie i naprawa odzieży.

Jesteśmy zaszczyceni, że Versace nadal powierza zarządzanie swoją logistyką naszym zespołom we Włoszech, dzięki czemu nasza współpraca trwa już prawie dwie dekady – komentuje Alessandro Renzo, dyrektor zarządzający GXO na Włochy i Szwajcarię. – Z biegiem czasu rozszerzyliśmy nasze partnerstwo o obsługę dodatkowych kanałów sprzedaży i nowych linii produktowych i jesteśmy gotowi do dalszego wspólnego rozwoju poprzez ciągłe doskonalenie oparte na technologii.

GXO obsługuje ok. 2,4 mln sztuk odzieży rocznie i zarządza logistyką dla wszystkich linii produktowych Versace: zarówno odzieżą na wieszakach, jak i składaną, a także akcesoriami, perfumami, biżuterią, artykułami wyposażenia wnętrz.

Współpraca obejmuje również logistykę surowców oraz obsługę wielokanałową, w tym zamówienia bezpośrednie dla konsumentów z dwóch magazynów w Bellinzago Novarese i Novara, z których każdy obejmuje antresole o łącznej powierzchni 12 tys. mkw.

Aby zwiększyć wydajność operacyjną, GXO wdrożyło szereg rozwiązań technologicznych, w tym wiszące sortowniki odzieży, RFID i przenośniki w każdym magazynie. Wyrazem zaangażowania GXO w obszarze ESG jest zainstalowanie oświetlenia LED oraz bezpośredni model zatrudnienia.

Duże doświadczenie w logistyce mody luksusowej oraz umiejętności, profesjonalizm i dbałość o szczegóły, a także ciągłe doskonalenie napędzane technologią, sprawiają, że partnerstwo z GXO jest dla nas kluczowe w spełnianiu obietnic, składanym naszym klientom – powiedział Fulvio Mizzau, dyrektor logistyki Versace. – W najbliższej przyszłości czeka nas wiele wyzwań, jednak wierzymy, że wspólnie z GXO będziemy mogli odpowiedzieć na nie wszystkie – dodał.

GXO zarządza w Europie ponad 60 centrami logistycznymi, dedykowanymi obsłudze branży modowej. Poprzez wykorzystanie wiodącej w branży technologii, skali i doświadczeniu, GXO optymalizuje łańcuchy dostaw, usprawniając przepływ towarów i zapewniając najlepsze w swojej klasie doświadczenia konsumenckie w zakresie realizacji zamówień e-commerce, dystrybucji wielokanałowej, usług wartości dodanej i logistyki zwrotów. 

GXO z powodzeniem wdraża technologię, która umożliwia markom modowym optymalizację operacji, redukcję kosztów i poprawę bezpieczeństwa. System sortowania 3D firmy GXO zwiększają przepustowość trzykrotnie podczas sezonowych szczytów zamówień. Ramiona robotyczne Pick-it-easy przyspieszają procesy kompletacji zamówień e-commerce. Skanery ubieralne zwiększają produktywność, a rozwiązania do pakowania 3D zmniejszają koszty wysyłki i wpływ na środowisko.

GXO Logistics jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej, który korzysta z dynamicznego rozwoju e-commerce, automatyzacji oraz outsourcingu. GXO dąży do zapewnienia opartego na różnorodności, atrakcyjnego miejsca pracy dla ponad 130 tys. pracowników w ponad 970 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 20 mln mkw. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, dostarczając zwinne i skalowalne odpowiedzi na złożone wyzwania logistyczne za pomocą zaawansowanych technologicznie rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw i e-commerce.

Czytaj też: Jacek Ledwoń, GXO: Wielokanałowa sprzedaż przyniosła szereg wyzwań w obszarze logistyki

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
06. luty 2025 13:45