Celem badania było wyłonienie najlepiej przyjętych przez rynek nowości. Zwycięzców wskazało łącznie 43 ekspertów – członków zarządów oraz menadżerów ds. zakupów firm handlowych. Wszyscy oni przetestowali w swoich sieciach zgłoszone do badania produkty.
– Jurorzy mieli za zadanie wskazać nie tylko te nowości, które najlepiej rotują w ich sieciach, czy też te, które pozwalają uzyskiwać najwyższe marże, ale również ocenić potencjał produktów, których jeszcze nie mieli w swojej ofercie. Dodatkowo ocenie zostało poddane wsparcie marketingowe produktów, ich jakość, atrakcyjność pod względem składu, opakowania. Innymi słowy oceniono, w jakim stopniu produkt wpisuje się w obecne trendy rynkowe oraz czy ma szanse wpłynąć na wzrost przewagi konkurencyjnej sieci ze względu atrakcyjność asortymentu – mówiła Iwona Szwan, prezes Wydawnictwa Gospodarczego przybliżając metodologię badania.
Do 12. edycji badania Perły Rynku FMCG firmy zgłosiły 100 produktów w 26 kategoriach, zaś do 13. edycji badania Perły Rynku Kosmetycznego – 67 produktów w 16 kategoriach.
Uroczystość zgromadziła właścicieli firm, prezesów, członków zarządu, dyrektorów marketingu, dyrektorów sprzedaży oraz brand managerów branży FMCG.
Gratulujemy wszystkim laureatom! (wyniki Perły Rynku Kosmetycznego 2018)